XmasB Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Det er overhodet ikke det samme, verden rundt deg står "helt" stille, men holder du ett bilde noen få cm foran fjeset rister litt på det samtidig som du prøver å fokusere på små detaljer og beveger litt på hodet vil du fort forstå hva jeg mener. Jeg forstår ikke hva du mener. Hva er egentlig grunnen til at du sammenligner dette med å riste på et bilde? Det er ikke slikt at Rift skal ha innebygd vibrasjon eller risting. Med mindre du har tenkt å spille under pågående epilepsianfall ville jeg ikke vært veldig bekymret for risting. Hva gjelder oppløsning er det jo ikke slikt at det er pikslene som gjør at vi klarer fokusere, da ville jo Apple hatt veldig store problemer med sine såkalte Retina display... Det er detaljene i et bilde vi fokuserer på, ikke pikslene. Men igjen, jeg forstår virkelig ikke hva du mener... Leste ut av kontekst, som j0achim nevner i innlegget under. Endret 21. januar 2013 av XmasB Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Nå leser du ut av kontekst, les posten min som ble sitert før mitt svar. (her) Endret 21. januar 2013 av j0achim Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Nå leser du ut av kontekst, les posten min som ble sitert før mitt svar. (her) Indeed. Beklager det. Har fulgt hele tråden, men hadde visst klart å hoppe over akkurat den. Nå forstår jeg så meget mer hva du mener. Jeg har ingen erfaring med 3D briller på denne siden av 2000-tallet, men er spent på hvordan dette blir i praksis. Jeg skulle tro at problemet du sikter til ville vært veldig tydelig, veldig fort. Er det noen som har påpekt dette etter faktisk bruk? Jeg er også bekymret for hvordan dette vil påvirke hodet ellers, med tanke på hvor sliten man blir, hodepine, øyne osv. Jeg så min første 3D-film nylig på kino, og konkluderte egentlig med at neste blir 2D. Det ble rett og slett litt ubehagelig med 3 timer 3D (Hobitten). Lenke til kommentar
smileyy Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Sweeeet! http://www.pcgamer.com/2013/02/04/half-life-2-modded-for-oculus-rift-support/ Lenke til kommentar
Panzerswein Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 På hjemmesiden til Oculus står det at de prøver å få ordnet full HD på den kommersielle versjonen. Jaha? Det jeg finner er som følger; quote; "We also plan on improving the resolution for the consumer product. Stay tuned for more details!" source; http://www.oculusvr.com/faq/ - under Hardware. De nevnte vel også at de ville satse på en god del høyere enn full HD, nærmere 1440p eller høyere. Men ingen steder jeg finner snakker de om å få det i full-HD Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jaha? Det jeg finner er som følger; quote; "We also plan on improving the resolution for the consumer product. Stay tuned for more details!" source; http://www.oculusvr.com/faq/ - under Hardware. De nevnte vel også at de ville satse på en god del høyere enn full HD, nærmere 1440p eller høyere. Men ingen steder jeg finner snakker de om å få det i full-HD Why is the resolution of the Oculus Rift developer kit 720p and not 1080p? While it’s true that the developer kit uses a relatively low-resolution screen (1280×800) compared to large desktop monitors, we promise it delivers a compelling, immersive 3D VR experience. We also plan on improving the resolution for the consumer product. Stay tuned for more details! Og fra Wikpedia http://en.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift Oculus is aiming for at least 1920x1080 for the consumer version. Mulig derfor jeg tolket at de prøver å få ordnet full HD, men jeg ser at det står minst full HD nå. Uansett, har du kilde på at de satser på å få til 1440p eller høyere? Finner det ikke. Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 "...taking years of VR research and putting it into a package everyone can use..."Ehm, nei? Hvis Oculus Rift krever at brukeren fysisk faktisk kan se 3D (innehar stereosyn), kan så mye som 12% av brukermassen være eksludert fra teknologien i utgangspunktet... Men disse 12% ser jo ikke dybde i hverdagen heller. Ergo merker de ingen forskjell. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Det er en utbredt misforståelse at man trenger stereosyn for å oppfatte dybde. Stereosyn er bare en av mange teknikker man bruker for å oppfatte dybde. Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Men disse 12% ser jo ikke dybde i hverdagen heller. Ergo merker de ingen forskjell. Som Simen1 sier, er det ikke mangel på stereosyn det samme som mangel på dybdesyn. Eller dobbeltsyn for den saks skyld. Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Vel, jeg vil tippe det er den viktigste. Men sånn utenom stereoskopi, fokusering og hodeforflytning (ugle-effekten), er det noe flere måter å få dybdesyn? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Er det ikke sånn at man må ha ekstremt bra responstid --> høy fps for at dette skal funke ordentlig? Ser ikke helt hvordan man skal få til det med alle de forskjellige PC-kombinasjonene, hadde sånnsett kanskje fungert bedre på en konsoll. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hadde vært kult å spilt Amnisia på dette! Lenke til kommentar
kristian0987654321 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 hvor kan jeg kjøpe oculus rift? jeg ønsker oculus rift såååååååååå mye! Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Er det ikke sånn at man må ha ekstremt bra responstid --> høy fps for at dette skal funke ordentlig? Ser ikke helt hvordan man skal få til det med alle de forskjellige PC-kombinasjonene, hadde sånnsett kanskje fungert bedre på en konsoll. Nja. Konsollene sliter jo med 720/900p @60fps. Her snakkes det om opp i 1440p @90fps i to viewports. Egentlig mer siden kompensasjon for forvrengeing i optikken krever 15-20% supersampling. Fort firegangeren+ av hva en konsoll er i stand til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå