LordSeb Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Heisann! Jeg har et alltid så lite et problem her. Jeg kjøpte nettopp en ny router, Netgear WNR3500Lv2 Den funker helt fabelaktig. Bortsett fra en ting. Noen nettsider som for eksempel twitter og Imgur vil ikke laste helt. Det skjer med andre nettisider også, men det er sider jeg sjeldent er innom. Det er slik på min stasjonære. Macbook Pro og iPhonen. Så problemet må ligge i routeren eller modemet? Problemet på iPhonen er bare at bilder på twitter Appen ikke laster. Jeg har prøvd å gjøre MTU lavere, for noen funker det. Men ikke her. Jeg har også prøvd å skrive manuelt inn en DNS(Google)server. Funker ikke det heller. Har selvfølgelig hard-reset den en gang, eller to. Uten hell. Noen som kan ha et lite fnugg av viten om dette? Drar meg litt i håret her! Jeg har lagt med et bilde av en av sidene så dere kan se hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Se om du finner disse innstillingene i routeren. Avansert Instilling -> LAN -> Switch Control Aktiver Jumbo Frame: Ja Aktiver HW Accelerator: Nei Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hva skal du aktivere jumbo frames for? Det gir jo bare mulighet for å sende større pakker. Ikke sikkert alle enhetene i nettverket til OP ikke støtter det, ikke stort behov heller. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Du har sikkert rett i det. Fant tipset i en annen tråd. HW Accelleration er fremdeles gyldig tho. Lenke til kommentar
LordSeb Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg ser ikke ut til å finne switchcontrol i det hele tatt... http://imageshack.us/photo/my-images/40/adsasdasdasdasdasdas.png/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå