Namli Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg er ei jente på 19 år, veier 49 kg og er 159 cm høy. Jeg har en normal kropp, er vel det man kan kalle tynn i normal forstand. Jeg har bestemt meg for å endre min livsstil, og trenger litt hjelp fra erfarne mennesker. Jeg har aldri brydd meg om kosthold. Kjøpte meg gjerne brus og potetgull i uka, og spiste pølser og potetmos, frysepizza og Fjordland til middag. Jeg er heldig med det at jeg har høy forbrenning og legger ikke på meg (inntil videre iallefall). Jeg røyker, kanskje en tjuepakning fordelt på 3-4 dager i uka. Jeg er en ordentlig sofasliter og sover altfor mye. I helgene blir det gjerne en øl eller to. Har endelig tatt meg selv i nakkeskinnet og begynt å trene. Har trent før, men har alltid hatt problemer med å komme skikkelig i gang. Nå er jeg 100% motivert og er klar for å få en muskuløs kropp. Har begynt med hjemmetrening ved hjelp av youtube videoer. Det funker overraskende bra, jeg blir ganske svett og sliten etter en økt. Har også medlemsskap på treningssenteret, men har ikke helt kommet meg dit ennå. Sliter litt med å få trent ordentlig styrke og kondisjon sammen med en haug med andre mennesker. Er vel litt sånn "føler at alle stirrer dumt på meg" person (og vet at det er superteit og jeg må overse det). Har også lagt fortidens kosthold (litt) på hylla. Spiser mye fisk til middag og kjøper meg frukt og nøtter til å knaske på istedenfor potetgull og smågodt. Her er det noe jeg lurer på - kan man drikke brus og spise litt mer usunn middag i helgene uten at det vil skade treningen? Eller burde man kutte helt ut alt søtt? Jeg er også ekstremt glad i poteter og brød, og mindre glad i lavkarbomat. Har det også mye å si, så lenge jeg blander det med sunn mat (fisk og grønnsaker med poteter, makrell i tomat og annet sunt pålegg på grovt brød)? Har og hørt en del om pasta og ris, er dette bra eller ikke bra? Trenger tips til all sunn og god mat for et riktig kosthold for treningen. Ellers er jeg ikke ute etter å bli en bodybuilder, men jeg vil se bra ut. Jeg vil ha en stram muskuløs kropp som samtidig er slank og feminin. Ønsker ikke digre lår og armer, men jeg ønsker å stremme det opp. Jeg tror dere ser tegninga. Jeg trener som sagt styrke og kondisjon, spesielt styrke. Jeg trenger hjelp til både kosthold og treningsprogram for det jeg ønsker å nå. Og jeg hadde satt utrolig stor pris på om dere ville hjelpe meg. Føler jeg fikk ut det meste her. Nå har jeg satt meg et mål - jeg må bare klare å gjennomføre det på riktig måte, og da trenger jeg hjelp Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 For å bygge muskler kan du egentlig spise hva du vil, så lenge du spiser riktig mengde. For deg blir det ca 2500kcal per dag. Stikk innom diett.no for å finne ut hvor mye energi det er i maten du spiser. Når det kommer til trening så må du bare komme over deg selv og dra deg på treningssenteret. Du kommer ingen vei ved å stå i stua og hoppe. Kjør f.eks dette treningsprogrammet. Mandag Markløft x 4 Pull-ups/nedtrekk - nedtrekk hvis pull-ups blir for tungt x 4 Kabelroing, smal x 4 Bicepcurl x 3 Onsdag Benkpress x 4 Dips x 4 Militærpress x 4 Skrå hantelpress x 2 Tricep extention(tau) x 3 Fredag Knebøy/Frontbøy - velg den du like best x 4 Beinpress (tung) x 2 Bulgarsk utfall x 4 Calf extention x 3 Lenke til kommentar
Namli Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 For å bygge muskler kan du egentlig spise hva du vil, så lenge du spiser riktig mengde. For deg blir det ca 2500kcal per dag. Stikk innom diett.no for å finne ut hvor mye energi det er i maten du spiser. Når det kommer til trening så må du bare komme over deg selv og dra deg på treningssenteret. Du kommer ingen vei ved å stå i stua og hoppe. Kjør f.eks dette treningsprogrammet. Mandag Markløft x 4 Pull-ups/nedtrekk - nedtrekk hvis pull-ups blir for tungt x 4 Kabelroing, smal x 4 Bicepcurl x 3 Onsdag Benkpress x 4 Dips x 4 Militærpress x 4 Skrå hantelpress x 2 Tricep extention(tau) x 3 Fredag Knebøy/Frontbøy - velg den du like best x 4 Beinpress (tung) x 2 Bulgarsk utfall x 4 Calf extention x 3 Hva tilsvarer 2500 kalorier da? Når du skriver x 4 og x 3, vil det da si repetisjoner per øvelse? Skal man ikke gjøre hver øvelse flere ganger om dagen? Haha, må bare unnskylde meg selv altså, er ikke god på slikt Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Tallene betyr sett. Du gjør for eksempel ett sett på 8 repetisjoner 4 ganger med den vekten du klarer. Hva 2500 kalorier tilsvarer kan du finne ut på diett.no ved å legge inn matvarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå