RBW Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Mener dagens styring hører gårsdagen til. Intel vil fjerne mus og tastatur Lenke til kommentar
Populært innlegg BadCat Skrevet 16. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. januar 2013 Kom gjerne med alternativer, men tastatur og mus vil være overlegent til bruk i en rekke sammenhenger mange år fremover. 33 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Touchskjermer og kamerascanning fungerer sikkert fint til underholdning, men til proffbruk er det fremdeles mus og tastatur som gjelder. Hilsen en som skriver ca 5.000 tegn daglig på jobb. Endret 16. januar 2013 av Fibonacci 5 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Stemmestyring vil være ubrukelig i jobbsammenheng, spesielt ved åpent landskap, og i offentlige rom eller steder med generelt mye støy. Det er også upraktisk i hjemmet dersom noen ønsker å se på TV, mens andre vil bruke Ultrabook-en. De gangene man virkelig drar nytte av stemmestyring er det mest sannsynlig ikke en datamaskin man bruker, som for eksempel i bilen. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Misantropen Skrevet 16. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg ser for meg et kontorlandskap med 10-talls personer som skal diktere inn tekst i emailer og dokument vha stemmegjenkjenning 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 16. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. januar 2013 Go home, Intel. You're drunk. 16 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 hva blir stemmebåndets svar på musearm? Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Stemmegjennkjenning er også horribelt sikkerhetsmessig. Bare tenk på når man skal oppgi brukernavn og passord. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Dette er da snakk om et TILLEGG til mus og tastatur, og ikke I STEDET FOR. Lenke til kommentar
hår null Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Intel er vel intelligente nok til ikke å mene dette skal gjelde all databruk...? Ville vel vært en smule driti ut. Håper ikke denne nye tankegangen dems vil prege produktene dems i for stor grad. Men det er det nok ingen stor grunn til å tro. Ville vært korttenkt av dem. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Intel og jeg er uenig. Selv om gesturer og tale ble perfeksjonert, så er det kun delvis overlappende funksjonalitet. Hadde man ikke hatt det konstante ønsket om å skape hypes, hadde det ikke blitt produsert så mange USANNE utsagn som dette. For egentlig vil ikke Intel egentlig fjerne mus og tastatur. De ljuger og veit det. 1) De vet utmerket godt at det ikke kommer til å fungere i en virkelig verden. De ønsker bare å bli bedre på talestyring og bevegelser (hovedsaklig som et tillegg som nevnt ovenfor her) og ser kanskje for seg at det finnes NOEN områder der mus og tastatur ikke trenges. 1) Da tar jeg et forbehold om at det faktisk er riktig at Intel sier de vil bli kvitt mus og tastatur, og at budskapet ikke har blitt forvrengt mellom avsender og mottaker. Endret 16. januar 2013 av tommyb 1 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg er enig i at mus og tastatur er noe steinalder, men uten mye bedre teknologi enn det som finnes nå er det beste alternativ. Så om Intel oppfordrer meg til å bruke hendene viser jeg dem den lengste fingen Lenke til kommentar
iMono Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hilsen en som skriver ca 5.000 tegn daglig på jobb. Håper det var en spøk.. 3 Lenke til kommentar
maiahi Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Men hvorfor bytte ut noe som fungerer så utrolig godt som musa? Touch på pc gjør meg kvalm. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg sitter i åpent kontorlandskap hvor vi skriver hele dagen, og det er 240 stykker av oss... Lykke til med stemmestyring... 2 Lenke til kommentar
harhenr Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Håper at Intel har noen personer som er någenlunde "edruelig". Dette med stemmestyring og uten mus vil kanskje passe på gutterommet men vil være ubrukelig i den daglige bruk av datamaskinen, hjemme hos meg er det til tider 4-6 stk som bruker pc samtidig og jeg synes å høre surret som vil være hvis hver enkelt skulle sitte å prate til datamaskinen. Hvor blir det av personværnet i dette???? Endret 16. januar 2013 av harhenr Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Håper det var en spøk.. Ja, tenk å skrive litt over en A4 side på bare en dag! 5 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Ja, tenk å skrive litt over en A4 side på bare en dag! 5000 tegn er ca to vanlige avisartikler ;-) Lenke til kommentar
iMono Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Ja, tenk å skrive litt over en A4 side på bare en dag! Ikke veldig mye hvis jobben innebærer å sitte mesteparten foran PC - hvis man da ikke er designer av noe slag - men da finnes det uansett mer effektive input-metoder enn tastatur og mus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå