Gå til innhold

Apple ID, får ikke lagt til konto - "er i bruk"

Anbefalte innlegg

Samboeren min har en iPhone 4S, tidligere hadde hun en 3G. Den gangen registrerte hun en Apple ID konto på hennes egen e-post adresse. Da hun fikk 4S'en, så kunne hun ikke bruke samme e-post adresse som brukerkonto siden den allerede var i bruk. Da tok hun å brukte en av mine a-post adresser isteden for å ordne opp i rotet. Får noen mnd siden så oppdaterte vi den til iOS5(?), og etter det så fikk hun samme beskjed ang begge de tidligere e-post adressene. Jeg prøvde å rydde opp i dette, og brukte noen timer på det. Men jeg kom aldri lengre enn at jeg måtte opprette enda en ny konto, hadde heller ikke mulighet til å skippe dette punktet for å ta i bruk telefonen. Så nå er det skikkelig kaos. Har i ettertid prøvd å logge meg inn på hennes konto, endre tilbake til gammel e-post adresse og få ting korrekt, men det blir bare rot. Om ikke jeg husker feil, så har hun forskjellig e-post/id på itunes/store og icloud. Vi er klar over at hun kanskje må ofre noen app-kjøp for å få dette på plass, men det er greit.

Har nettopp bladd igjennom apples hjemmesider, og det ser ut som at eneste måten å få hjelp av de på er å ringe et 815 nummer og kjøpe kundeservice. Høres helt banalt ut, men det liker ikke ikke problemer utover FAQ tydeligvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kontaktet Apple. Du skal kunne bruke samme ID på flere enheter så det er rart at det ikke gikk å legge den inn på nytt. Spesielt når det var snakk om en enkel oppdatering til iOS6.

Det er som du sier synd de er "imot" service ut over FAQ eller det andre de har i forumene på sidene sine.

Lenke til kommentar

ok, oppdatering. Når hun slår på telefonen, så vil telefonen at hun skal skal logge meg på med mine innloggingsdetaljer, samme når hun skal inn på App store og installere oppdateringer. Men i instillingene på iTunes/AppStore og iCloud så står det at hennes innloggingsdetaljer er i bruk. Har logget på apple id og icloud på nett, og finner ingen linker til min e-post adresse på hennes konto...

EDIT: Liten fix

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...