Driver Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 jeg hadde litt problemer med å få kjølt ned min xp1700+, men da jeg endelig fikk den ned i fornuftig temperatur, klokket jeg den opp att til orginale 1466Mhz. men hva skjer, windows henger seg i innloggingsvinduet. d til tross for at jeg ligger på ca. 50c¤ boot. mindre enn d jeg har ligget på til før jeg skaffet meg ny ribbe (med en kraftig vifte). hmmm? jeg tror mest på at det er windos som fucker opp, at det ikke greier å takle "den extremt høye klokkefrekvensen". Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Snart Radeon 8500? Jeg oxo! Det rocke hardt! :smile: Hvor kjøpte (kjøper) du ditt? Og hvor mye kostet (koster) det? [ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-02-12 22:35 ] Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Dette har fint lite med windows 98 og gjøre. Dette er et resultat av at du har klokket for mye opp. Temperatur er ikke alt vettu! Du kan ha 50 grader på cpu uten at det betyr så mye *egentlig*. At windows98 henger ved pålogging er bare tilfeldigheter. - s Lenke til kommentar
Driver Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 jeg kan umulig ha klokket før høyt opp, fordi en xp1700+ kjører sopm kjent på 1466Mhz. systemt må da klare å takle den klokkefrekvensen som er ment å være. hmm.. jeg har bare blitt enda sikrere på at det er windows sin feil hele skiten... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 W98 skal i utgangspunktet være ganske problemfritt, men det forutsetter at patcher mm. er installert. Likevel har jeg opplevd problemer med at enkelte programmer ikke tåler hverandre. F.eks ville Nero Burning Rom sørge for at maskina måtte ha 5 forsøk i snitt for å boote problemfritt, i tillegg til at den låste seg ofte...hvis du vil ta utgangspunkt i at problemet ditt ikke er hardwarerelatert, kan du jo prøve å starte i sikkermodus, for så å avinstallere ett og ett program til problemet forsvinner. Det er også viktig å holde orden i registeret hvis man driver og installerer/avinstallerer programmer ofte. Bruk f.eks Reg Cleaner til dette. Ellers kan nyere versjoner av .dll filer være inkompatible med eldre og motsatt, selv om de i utgangspunktet skal være kompatible. Dette kan også forårsake systemkrasj. I ME skal dette problemet være løst ved at nyere og eldre versjoner av slike filer skal kunne sameksistere. Selv har jeg dual-boot med W98se og W2K pro. Alle tegn til ustabilitet er forsvunnet etter at jeg implementerte dette oppsettet. La merke til at når jeg kjørte kun W98, oppstod ustabilitet når et høyt antall applikasjoner var installert, og det økte etterhvert som flere tilkom. Ved få applikasjoner hadde jeg ikke problemer. Håper du kan bruke noe av dette til å løse problemet ditt. :smile: Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Det prates mye om W98 og ustabilitet. En ting er CPU, men hvor mye ram har du? 9x (inkl ME) kjernen er ikke designet til å takle mer enn 512 mb ram, selv om noen maskiner klarer det. Hva med bios? For å klare de siste av maskinvare er det viktig med oppdatert bios, likeså å ha de siste viadriverne (hvis man kjører AMD/VIA)Dette var bare noen ting vedrørende 9x Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg kjører for øyeblikket med 640 mb, og det går helt fint. Har kjørt med 128 til, men syntes så synd på fattern som slet med blåskjerm og 64 mb at han bar måtte få "låne" ei brikke..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå