ashkmehr Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hei. Vi er fire gutter som holder på med ett veldig spennende prosjekt. Vi trenger noen andre utviklere med erfaring som kan ta del i utvikling og programmering slik at nettsiden kan bli det som vi ønsker. Ta gjerne kontakt og send svar her eller som melding. Vi snx Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Dere har alle ideene og planene da, og så trenger dere noen til å gjøre jobben? Lenke til kommentar
ashkmehr Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Dere har alle ideene og planene da, og så trenger dere noen til å gjøre jobben? Nei det er ikke sånn. Vi har også med utviklere som skal jobbe sammen med dere, og de skal gjøre utviklingen sammen. Vi har en designer som kan kode + 2 utviklere + en markedsfører. Så de skal ikke gjøre jobben, men skal være en del av det med andre utviklere Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Nei det er ikke sånn. Vi har også med utviklere som skal jobbe sammen med dere, og de skal gjøre utviklingen sammen. Vi har en designer som kan kode + 2 utviklere + en markedsfører. Så de skal ikke gjøre jobben, men skal være en del av det med andre utviklere Siden det er et diskusjonsforum så må jeg bare kommentere dette, ut ifra ordbruken din så er det vel ikke du som er markedsfører? Det høres nesten litt diktatorisk ut, kanskje lite kundevennlig innstilling. Ditt første ord i innlegget er "Nei", det er det mest negative ordet du kan bruke, det er noe av det første du lærer i markedsføring, og du brukte det. Endret 16. januar 2013 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
ashkmehr Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Siden det er et diskusjonsforum så må jeg bare kommentere dette, ut ifra ordbruken din så er det vel ikke du som er markedsfører? Det høres nesten litt diktatorisk ut, kanskje lite kundevennlig innstilling. Ditt første ord i innlegget er "Nei", det er det mest negative ordet du kan bruke, det er noe av det første du lærer i markedsføring, og du brukte det. Det går fint med å være litt diktatorisk som er positivt og vi kan lære noe nyttig av det men du må se at jeg/ vi prøver ikke å markedsføre oss på noen form her det er bare en diskosjon og et innlegg for å finne "our man" og i en vanlig diskosjon kan du vel bruke alle ord , men tusen takk for forslaget det skal jeg/vi ta med videre . Men som sagt det er ingen form for markedsøring som vi gjør her og det brukes kun til å finne de som kan bli med oss og bli en del av teamet Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 En god markedsfører tar med seg gode vaner i privatlivet, spesielt i markedsføring av arbeidskraft Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Hva er gjennomsnittsalder på gruppen? Endret 16. januar 2013 av iNzzain 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 utviklere med erfaring som kan ta del i utvikling og programmering Så..... Dette sier fint lite om hva man må kunne for å ta del i utviklingen. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Jeg har sett altfor mange av disse typer prosjekter. "Kom, vær del av prosjektet, så skal jeg sitte å vente til du ikke orker mer, til du stikker avgårde av fri vilje, så sitter jeg igjen med en ferdig webside, og slipper å betale deg, så kan vi ta uenighetene når det passer meg" De sterkeste løfter jeg kan se i førstepost er "Ta del i", det nevnes ikke ord som "ansettelse", "betaling", "eierskap i nettside", "eierskap i bedrift", "lønn". Det er et strict "Vi behøver alle ressurser, gateliggere er ikke unntak", og slike prosjekter handler alltid om å få gjort et slavearbeid, når slavearbeidet er gjort så kan slavene skytes på rekke og rad. Her er den typiske plan: 1. Rekrutter så mange som mulig. 2. Få alle til å arbeide et produkt frem. 3. Ikke lov betaling med en gang 4. Når arbeidet er mer eller mindre ferdig, demoraliser alle unntatt 1 person 5. Når alle er demoralisert, gidder de ikke mer og slutter av fri vilje 6. Bruk den ene personen til å vedlikeholde arbeidet de 6 andre gjorde 7. Du betaler 1 person lønn istedet for 6. 8: Sjefen takker seg selv for at han ikke kjente de i annet enn i Skype. (Ikke bit på dritsekkens agn, en gullgraver har ikke rom for flere enn 1 lam) Endret 16. januar 2013 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
ashkmehr Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har sett altfor mange av disse typer prosjekter. "Kom, vær del av prosjektet, så skal jeg sitte å vente til du ikke orker mer, til du stikker avgårde av fri vilje, så sitter jeg igjen med en ferdig webside, og slipper å betale deg, så kan vi ta uenighetene når det passer meg" De sterkeste løfter jeg kan se i førstepost er "Ta del i", det nevnes ikke ord som "ansettelse", "betaling", "eierskap i nettside", "eierskap i bedrift", "lønn". Det er et strict "Vi behøver alle ressurser, gateliggere er ikke unntak", og slike prosjekter handler alltid om å få gjort et slavearbeid, når slavearbeidet er gjort så kan slavene skytes på rekke og rad. Her er den typiske plan: 1. Rekrutter så mange som mulig. 2. Få alle til å arbeide et produkt frem. 3. Ikke lov betaling med en gang 4. Når arbeidet er mer eller mindre ferdig, demoraliser alle unntatt 1 person 5. Når alle er demoralisert, gidder de ikke mer og slutter av fri vilje 6. Bruk den ene personen til å vedlikeholde arbeidet de 6 andre gjorde 7. Du betaler 1 person lønn istedet for 6. 8: Sjefen takker seg selv for at han ikke kjente de i annet enn i Skype. (Ikke bit på dritsekkens agn, en gullgraver har ikke rom for flere enn 1 lam) Jeg vil ikke bruke slike ting her og det er ikke sånn vi skal jobbe. Mange av store bedrifter og nettsider fant sine medutviklere på forum og lignende. Dersom du er ikke intresert, vær snill å ikke gi negativ tilbake melding og heller la andre som er intreserte ta del i det tusen takk Lenke til kommentar
ashkmehr Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Hva er gjennomsnittsalder på gruppen? Alder har ikke så mye å si, mens det er kunnskap som er viktig her. Verdens yngste app developer var på 7 år . Så så lenge du har kunnskapet så er det bra. Og hvis du mente med vår gruppe så er det 22. Endret 16. januar 2013 av ashkmehr Lenke til kommentar
ashkmehr Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Så..... Dette sier fint lite om hva man må kunne for å ta del i utviklingen. I tagsene har jeg skrevet litt om det. Du må kunne isåfall, html5, css3, node.js, java. Mange ting som skal være på nettsiden er også enten free source eller laget allerede, så det er også viktig at du kan integrere disse nye scriptene til nettsiden. Håper det hjelper Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Bare testet deg, en sjef må tåle kritikk, du er en god sjef Jeg er dog skeptisk til hvor innelukket og hemmelig du er. Det er nyttesløst å hemmeligholde ideer og tro at man kan tjene penger på det. Det er ikke gode ideer som gjør at en får sterkere konkurrenter, det er dyktige folk som gjør at man får sterkere konkurrenter. Del nå litt av ideen din og ikke vær redd for noe du ikke har grunn for å være redd for. Om en baker inviterer deg til å jobbe på hans bakeri, men nekter å fortelle hva de lager der, alt han sier er "K-K-Kaker".... bakeren må jo vite hva de lager for å finne ut og gjøre seg kjent med hvilke typer bakst de lager og om det passer hans rolle. Om han kommer ned der og de lager afrikanske smultringer og han er vant til å lage norske smultringer så er det uheldig. Det har med troverdighet å gjøre. Fortell hva slags smultring du har tenkt å lage på nett Endret 16. januar 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 En god markedsfører tar med seg gode vaner i privatlivet, ... Right, da tror jeg skilsmissen er rett rundt hjørnet gitt ... Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Hva har skjedd fra denne tråden ble opprettet og fram til nå? Hvilken teknologiplattform er det snakk om å bruke i dette prosjektet? En tommelfingerregel fra fri kildekodeverden kan kanskje være relevant: Fungerende kode først, utviklersamfunnet kommer etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå