EC Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 En annen ting er innholdet i sitatene på linken http://communities.anomalies.net/cgi-bin/b...ic&f=9&t=000028. Der står det at han har sagt dette: "No, the ice caps are not melting any faster than they are now. There is also far less smog and industrial waste in 2036. You asked about the North Polar ice pack. I never said the environment wasn't a problem. Doesn't water expand when it freezes? If the polar ice cap melted, wouldn't sea level go down? I don't know if there's enough ice for this to make a difference and I'm not an expert on global warming." Dette faller selvfølgelig på sin egen urimelighet. Det stemmer at frosset vann tar opp mer plass enn flytende vann, men en hver mann fra 2036 med rimelig omgang i hodet bør vite at isen på sørpolen ikke flyter i vann, men ligger på noen platåer (eller noe sånt). Isen på nordpolen flyter på vann, men bare 1/7 eller 1/10 (husker ikke helt) er nede i vannet, så det blir mer vann i havet hvis de smelter... Her tar du nok litt feil. Har du hørt uttrykket "toppen av isfjellet"? 1/10 av et isfjell er over vannet, resten befinner seg under det. Dersom isen på nordpolen smelter, vil det ha veldig lite (om noen) effekt på havnivået, selv om enkelte miljøvernfanatikere med nuggen i fysikk hevder katastrofalt motsatt. Hvordan det forholder seg med isen på sørpolen skal jeg ikke uttale meg om, men jeg tror jeg skal bekymre meg om LANGT andre ting enn havnivået globalt dersom polisen forsvinner. Anyway - tidsreiser er i mitt hode en umulighet. Dersom man skal reise tilbake i tid, må man reise fortere enn lysets hastighet, noe som er umulig i henhold til den kjente fysikken. Det eneste legeme som vi kjenner som forflytter seg med lysets hastighet, er lyset selv - eller rettere sagt fotonet. Og det er kun mulig siden fotonet ikke har noen masse. E=mc^2 tilsier at det vil kreve uendelig mye energi for å reise med lysets hastighet. QED: det er en umulighet. Men hvem vet - i framtiden vil kanskje fysikken se annerledes ut. Vi trodde jo for noen hundre år tilbake at jorden var flat... Det de som tror på tidsreiser burde bruke tiden på, er et enkelt innføringskurs i fysikk. Dernest burde de tenke litt over: dersom tidsreiser er mulig i framtiden, hvorfor har ingen framtidige slektninger besøkt oss i stor skala? Jeg er SIKKER på at de har en logisk forklaring på det også... Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 QED: det er en umulighet. Men hvem vet - i framtiden vil kanskje fysikken se annerledes ut. Vi trodde jo for noen hundre år tilbake at jorden var flat... Personlig er jeg ikke helt overbeivst om verken det ene eller det andre, når det gjelder reiser i tid. De matematiske/fysikk bevisene for at det ikke er mulig stoler jeg imidlertid ikke helt på. Skal belyse det med et lite "bevis" (som mange sikkert har sett før): 1 = 1*1= sqrt ( 1*1 ) = sqrt ( -1 * -1)= sqrt (( -1)^2)= -1 Her ser man umiddelbart at resultatet er ulogisk, og kan av det slutte at utledningen er gal, men hva hvis man ikke har noe intuitiv forståelse av hva resultatet egentlig innebærer? Den matematikk/fysikk som må til for å beskrive problematikken rundt tidsreiser er selvfølgelig mye mer komplisert, men det utelukker ikke at man også der kan komme i skade for å bruke matematikken/fysikken på gale premisser. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Nye ting jeg fant som skremmer mer, er det han sa om datoen 2014, 21april, som vi skulle se opp for.Nå 2, år senere har forskere funnet en diger Asteroide som er påvei mot oss, hvis den treffer er datoen 21.april 2014.... :o Det sammentreffet blir jo litt for godt.. Selg alt og kjøp inn snurring og snus?? Jaha...igjen ja Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Nye ting jeg fant som skremmer mer, er det han sa om datoen 2014, 21april, som vi skulle se opp for.Nå 2, år senere har forskere funnet en diger Asteroide som er påvei mot oss, hvis den treffer er datoen 21.april 2014.... :o Det sammentreffet blir jo litt for godt.. Selg alt og kjøp inn snurring og snus?? Jaha...igjen ja hva er dette ? den 5 eller no? .. blir så lei av de "forskerene" som skriker NÅ KOMMER DE!! AHHHHH! Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Nye ting jeg fant som skremmer mer, er det han sa om datoen 2014, 21april, som vi skulle se opp for.Nå 2, år senere har forskere funnet en diger Asteroide som er påvei mot oss, hvis den treffer er datoen 21.april 2014.... :o Det sammentreffet blir jo litt for godt.. Selg alt og kjøp inn snurring og snus?? Jaha...igjen ja hva er dette ? den 5 eller no? .. blir så lei av de "forskerene" som skriker NÅ KOMMER DE!! AHHHHH! det er det som er hele vitsen. når det virkelig kommer en som kommer til å treffe jorda så kommer alle mennesker å si at dette har de sagt så mange ganger og det har aldrig skjedd. Menneskene forsetter med sitt vanlige liv og kommer ikke til å dø i panikk når kommeten treffer fordi de forventer seg ikke det. ellers ville alle bare løpt rund og prøvd enten å finne et sikkert sted eller å snakke med prester om sine synder. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 dem var jo så fortvila over den som sku lande i 2019 eller noe og.. vi kom til å bli utrydda å alt det der.. men det var bare 5-10% sjangse for att den i heletatt ville treffe Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 men det var bare 5-10% sjangse for att den i heletatt ville treffe WOW! Sikker på at du ikke husker feil tall der? Hvis det er så mye som 10% skal iallelfal jeg løpe! Det er jo vannvittig farlig! Lenke til kommentar
EC Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 QED: det er en umulighet. Men hvem vet - i framtiden vil kanskje fysikken se annerledes ut. Vi trodde jo for noen hundre år tilbake at jorden var flat... Personlig er jeg ikke helt overbeivst om verken det ene eller det andre, når det gjelder reiser i tid. De matematiske/fysikk bevisene for at det ikke er mulig stoler jeg imidlertid ikke helt på. Skal belyse det med et lite "bevis" (som mange sikkert har sett før): 1 = 1*1= sqrt ( 1*1 ) = sqrt ( -1 * -1)= sqrt (( -1)^2)= -1 Her ser man umiddelbart at resultatet er ulogisk, og kan av det slutte at utledningen er gal, men hva hvis man ikke har noe intuitiv forståelse av hva resultatet egentlig innebærer? Den matematikk/fysikk som må til for å beskrive problematikken rundt tidsreiser er selvfølgelig mye mer komplisert, men det utelukker ikke at man også der kan komme i skade for å bruke matematikken/fysikken på gale premisser. Som de fleste oppfinnelser kan det nok hende at noen gjør en epokegjørende oppdagelse - rett og slett ved et uhell. Slik som f.eks. champagne ble oppdaget. Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 En annen ting er innholdet i sitatene på linken http://communities.anomalies.net/cgi-bin/b...ic&f=9&t=000028. Der står det at han har sagt dette: "No, the ice caps are not melting any faster than they are now. There is also far less smog and industrial waste in 2036. You asked about the North Polar ice pack. I never said the environment wasn't a problem. Doesn't water expand when it freezes? If the polar ice cap melted, wouldn't sea level go down? I don't know if there's enough ice for this to make a difference and I'm not an expert on global warming." Dette faller selvfølgelig på sin egen urimelighet. Det stemmer at frosset vann tar opp mer plass enn flytende vann, men en hver mann fra 2036 med rimelig omgang i hodet bør vite at isen på sørpolen ikke flyter i vann, men ligger på noen platåer (eller noe sånt). Isen på nordpolen flyter på vann, men bare 1/7 eller 1/10 (husker ikke helt) er nede i vannet, så det blir mer vann i havet hvis de smelter... Her tar du nok litt feil. Har du hørt uttrykket "toppen av isfjellet"? 1/10 av et isfjell er over vannet, resten befinner seg under det. Dersom isen på nordpolen smelter, vil det ha veldig lite (om noen) effekt på havnivået, selv om enkelte miljøvernfanatikere med nuggen i fysikk hevder katastrofalt motsatt. Hvordan det forholder seg med isen på sørpolen skal jeg ikke uttale meg om, men jeg tror jeg skal bekymre meg om LANGT andre ting enn havnivået globalt dersom polisen forsvinner. Jepp, dersom nordpolen smelter, vil de 10% av fjellet som er over havet utlikne for volumet fjellet mister når det blir vann. Det vil derfor bli så og si ingen forandring. Sørpolen ligger derimot på land, det betyr at hvis Sørpolen smelter vil hele massen til isen bli vann, for så å renne av landet som holder den, og øke vannstanden betraktelig. Hvis dette skjer har vi et problem, men etter det jeg har fått med meg er det liten smeltefare på Sørpolen. Jeg ville iallefall ikke bekymret meg. Angående Mr. Timetravel så tror jeg ingenting på denne historien. Det florerer av feil i teoriene hans (nevnt i andre innlegg). Forestill dere også at forskerene i fremtiden hadde denne teknologien, og Unix feilen var et stort problem. Hvorfor i H..... skulle de sende en dust som ikke kan snakke for seg? Han starter til og med sine egne små kulter mens han går omkring å forteller oss informasjon vi ikke skulle visst før om 30 år. Nei, Pleace sier bare jeg. Utrolig at noen kan tro på slikt. Angående det med kometen, så er det alltid en komet på vei mot oss. Og ryktet om at han spådde dette kan like gjerne være laget av en av tilhengerene hans. Disse websidene er jo ikke akkurat laget av en nøytral person som bare ser objektivt på saken. Lenke til kommentar
JohnHenrik Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Borgerkrig i USA i 2005? Hmm... det var tre år siden:p Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 tråden er laget for 5år(!!!!) siden da. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Stenges grunnet poengløshet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg