Gå til innhold

En tidsreisende har kommet fra fremtiden?

inzyr

Anbefalte innlegg

jeg har nå lest om en fyr kalt john titor. han forteller at han kommer tilbake fra 2036 for å ta med seg en ibm 5100 datamaskin tilbake til fremtiden.

den har en udokumentert chips som trengs for å konvertere code og som fikser en feil i unix. den feilen rammer mange pc-er i framtiden.

han forteller også om WW3 (3 verdenskrig) som starter i året 2015, men starten på det hele er en borgerkrig i usa som starter så fort som 2005.

Mange mener han fortalte om 11/9 noen månder før det skjedde. dette kunne han ikke vite hvis han ikke var fra fremtiden fordi han dro tilbake til 2036 i april 2001. ingen har hørt fra ham siden.

AIDS er ikke kurert og kreft har de gjort mye progress med i fremtiden. han forteller også at vi må være forsiktige med å spise kjøtt fordi kugalskap blir et stort problem i fremtiden.

her er noen linker:

http://www.johntitor.com/

http://johntitor.strategicbrains.com

http://communities.anomalies.net/cgi-bin/b...ic&f=9&t=000028

noen bilder av tidsmaskinen og andre saker:

http://johntitor.strategicbrains.com/TimeMachine.cfm

og en annen person som forteller han kom tilbake 200 år:

http://www.rense.com/general36/time.htm

er det noen som tror på dette her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nå lest om en fyr kalt john titor. han forteller at han kommer tilbake fra 2036 for å ta med seg en ibm 5100 datamaskin tilbake til fremtiden.

den har en udokumentert chips som trengs for å konvertere code og som fikser en feil i unix. den feilen rammer mange pc-er i framtiden.

han forteller også om WW3 (3 verdenskrig) som starter i året 2015, men starten på det hele er en borgerkrig i usa som starter så fort som 2005.

Mange mener han fortalte om 11/9 noen månder før det skjedde. dette kunne han ikke vite hvis han ikke var fra fremtiden fordi han dro tilbake til 2036 i april 2001. ingen har hørt fra ham siden.

AIDS er ikke kurert og kreft har de gjort mye progress med i fremtiden. han forteller også at vi må være forsiktige med å spise kjøtt fordi kugalskap blir et stort problem i fremtiden.

her er noen linker:

http://www.johntitor.com/

http://johntitor.strategicbrains.com

http://communities.anomalies.net/cgi-bin/b...ic&f=9&t=000028

noen bilder av tidsmaskinen og andre saker:

http://johntitor.strategicbrains.com/TimeMachine.cfm

og en annen person som forteller han kom tilbake 200 år:

http://www.rense.com/general36/time.htm

er det noen som tror på dette her?

Jeg tror iallfall ikke noe på det :lol:

Hvorfor skal han behøve å ta med seg en datamaskin fra nåtiden for å fikse en feil i unix... Allerede her brister historien!

Han har sikkert fortalt at kugalskap/Kreutzfield Jacob (riktig skrevet?) bare gjelder enkelte typer kjøtt...

Denne såkalte "manualen" til tidsmaskinen virker absolutt ikke troverdig, og etter mitt syn har han prøvd å lage "avanserte" tegninger og bruke fysikkbegrep han ikke kan en dritt om.

Mao. så er nok John en svært sinnsforvirret person :yes:

..... Han burde forresten holde foredrag for fysikere :woot:

EDIT: Etter å ha lest litt på noen av sidene linken førte til forholder jeg meg fortsatt like skeptisk. selv om tidsreiser hadde vært mulig, så ville aldri vår forståelse for de fysiske aspektene rundt dette ha utviklet seg til "det nivået" om 30 år, 50, 100...

Lenke til kommentar

Tja.. alltid moro med tankeeksperimenter i hvertfall.

Det var en ting som slo meg, på en av skissene står det "Army model".

Vel, hvordan i all verden kan militæret ha nytte av en slik tidsreisemaskin?

Jeg skal prøve å illustrere hva som er problemet med et lite tenkt eksempel:

Vi tenker oss to krigførende parter A og B. Hver part har en general (hhv general A og B).

General A sender en elitestyrke tilbake til tidspunkt X (relativt til nåtid for de krigførende parter) for å eliminere General B. Han/hun håper dermed å endre styrkeforholdet mellom to krigførende partene (til fordel for General A).

Elitestyrken gjennomfører oppdraget, men oppretter med det en ny tidslinje (som starter ved tidspunkt X).

Elitestyrken vil selvfølgelig oppleve følgene, men for general A vil ikke operasjonen ha noen effekt fordi han/hun befinner seg i en helt separat tidslinje. I praksis har generalen eliminert sin elitestyrke til absoultt ingen nytte.

Generalen kunne selvfølgelig blitt med elitestyrken sin tilbake i tid, men samme prinsipp ville gjelde. Skulle det ha noen militær hensikt måtte man sendt hele militæret (og kanskje de sivile også) tilbake i tid.

Da oppstår imidlertid et nytt problem (tror jeg). Enten må man ha _en_ tidsmaskin som kan flytte alle sammen på en gang, eller man må ta det puljevis. Hvis man tar det puljevis, hva skjer da?

Nytt scenario:

Elitestyrke A sendes tilbake til tidspunkt X. Deretter går det et tidsintervall T til neste elitestyrke er klar.

Dette tidsintervallet vil være felles for elitestyrke A og B. Det vil si, at elitestyrke A allerede har begynt sin nye tidslinje. Når elitestyrke B sendes tilbake til tidspunkt X (relativt fra nåtid)... vil den da møte opp med elitestyrke A, eller vil den starte sin helt egen tidslinje med utgangspunkt i den originale (der elitestyrke A ikke finnes).

Hvis det siste er tilfelle, ville man risikere å spre et tusentalls puljer over like mange parallelle tidslinjer. Ikke noe militært strategisk sjakktrekk akkurat. :roll:

På grunn av det med distinkte tidslinjer vil en slik tidsreisemaskin kun være til nytte/ ha noen effekt for den som bruker den. Dersom tilfeldighetsmekanismer er en realitet ( jfr kvantemekanikk), vil vår tidslinje dessuten kunne utvikle seg helt forskjellig over et så stort tidsrom (2003 til 2036) (jfr "sommerfugl"-effekten). Noe som gjør enhver prediksjon til skamme uansett hva man vet om den tidslinjen man kommer fra.

Andre ting? Vel, det var en annen ting som slo meg når jeg leste gjennom noen av sidene. Spørsmålet om reiser i rommet ble reist på et tidspunkt. Svaret var noe sånt som at "man jobbet med saken". Problemet her er at tidsreiser (på jorden) må ta hensyn til både tid og rom fordi jorden alltid vil være i bevegelse.

Burde ikke det tilsi, at man hadde løst problemet med reise i rom samtidig som man fant en løsning på reise i tid?

Lenke til kommentar
General A sender en elitestyrke tilbake til tidspunkt X (relativt til nåtid for de krigførende parter) for å eliminere General B. Han/hun håper dermed å endre styrkeforholdet mellom to krigførende partene (til fordel for General A).

Hmmm... gir en ny dimensjon til paranoia, i alle fall. Lever du, eller er du død i en annen tidslinje?

Tror ikke man skal spekulere for mye på dette - om du forsøker å finne ut hva tid _er_, blir du sprø! Forklar hva en time er. Ikke 3600 sekunder eller den tiden det tar å kjøre fra A til B - men _hvor_lenge_ er en time?

Mennesket klarer å definere noen få sekunder, men da er det også stopp. Så tidsmaskinen, som bryter evigheten, skal vi få problemer med!

Forresten morsomt hvor mange som "også så/hørte det". UFO-landingen i Roxwell var det vel temmelig mange som hadde bevitnet...

Lenke til kommentar
Hmmm... gir en ny dimensjon til paranoia, i alle fall. Lever du, eller er du død i en annen tidslinje?

Ikke egentlig. "Du" ville ikke være "deg" i en annen tidslinje.

Når man opererer med slike tidslinjer, vil man hele tiden være i senter. Endringer av tidslinjer skjer i forhold til individet.

Om jeg går tilbake i tid, og tar livet av deg ( kun teoretisk, ingen drapstrussel :wink: ) vil "du" fremdeles være i live. Jeg vil imidlertid oppleve en fremtid der Yummy ikke lenger er i live.

Hmmm.. at tidslinjer sentreres om individer, gir vel muligens en indikasjon på at det er en teoretisk mekanisme, ikke en reell.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på det. jeg tror egentlig ikke at det er mulig i det hele tatt. Ihvertfall ikke at det skal gå an å reise i tid på en slik måte. Det jeg tror ville hendt dersom noen hadde kunne foretatt en slik ferd, er at alt som vi kjenner til idag ville rast sammen som et korthus. Nåtiden er bygd på fortiden, og dersom noe endres der ville det fått fatale følger både i nå- og fremtid. Det trennger vel ikke være noe mer enn at en samling atomer er på en annen plass enn det de egentlig skulle være? Det skulle være nok for å forandre retningen på andre atomer, som igjen forandrer... mange bekker små osv.

Dersom teoriene til b-urn skulle stemme, betyr det vel egentlig at det eksisterer et univers for absolutt alle muligheter man kan ta?

Eller er jeg helt på bærtur nå? :lol:

Godt at jeg er dum, og ikke trenger bry meg om mine egne ville tanker. :p

Lenke til kommentar

Hvis han virkelig var fra fremtiden ville han trolig prøvd å skjule det, for å slippe noen av de problemene som kommer med forskjellige tidslinjer osv. Hvis han av en eller annen grunn vil bevise at han er fra fremtiden, kunne han ha gjort det på en relativt enkel måte. Han kunne brukt hukommelsen sin og oppsporet hans 5-årige selv, og fått han selv og 5-åringen DNA-testet..

En annen ting er innholdet i sitatene på linken http://communities.anomalies.net/cgi-bin/b...ic&f=9&t=000028. Der står det at han har sagt dette:

"No, the ice caps are not melting any faster than they are now. There is also far less smog and industrial waste in 2036. You asked about the North Polar ice pack. I never said the environment wasn't a problem. Doesn't water expand when it freezes? If the polar ice cap melted, wouldn't sea level go down? I don't know if there's enough ice for this to make a difference and I'm not an expert on global warming."

Dette faller selvfølgelig på sin egen urimelighet. Det stemmer at frosset vann tar opp mer plass enn flytende vann, men en hver mann fra 2036 med rimelig omgang i hodet bør vite at isen på sørpolen ikke flyter i vann, men ligger på noen platåer (eller noe sånt). Isen på nordpolen flyter på vann, men bare 1/7 eller 1/10 (husker ikke helt) er nede i vannet, så det blir mer vann i havet hvis de smelter...

Flere at tingene han sier er "typiske" amerikanske oppfatninger. Som for eksempel at forurensing ikke ødelegger Jorden og at verdier som religion og familie blir viktigere i framtiden.

Det som er mest utrolig med dette her er at jeg og mange andre personer rundt om i verden (spesielt "John Titor") gidder å bruke så mye av vår tid på noe sånt tull som dette.

PS: Når jeg leste signaturen din, RottePostei,

The Americans spent 5 years and 10 million dollars to develope a pen that would write in space, freezing cold, extreme heat, and in zero gravity.  

The Russians used a pencil

tenkte jeg først; så dumme de der amerikanerne er. Men etter å ha tenkt over hvor urimelig dette egentlig høres ut, Googlet jeg litt rundt om det. Jeg fant ut at amerikanerne, akkurat som russerne, brukte blyanter i begynnelsen. Men det var flere problemer knyttet til det. Blyanten kan for eksempel ta fyr. Og tenk på hvordan man skal greie å spisse en blyant i vektløshet. Alt dritet fra blyanten vil fly rundt omkring, og kan bli pustet inn eller sette seg fast i teknisk utstyr. Hvis astronauten har hansker på seg blir det ganske vanskelig å spisse blyanten.

Dessuten brukte ikke NASA 10 millioner på å utvikle den. Den ble utviklet av firmaet Fisher for mellom 1 og 2 millioner. NASA kjøpte senere 400 penner at de.

Den brukes av mange fler enn bare astronauter. Mennesker som har bruk for pennen inkluderer jagerflypiloter, dykkere, fjellklatrere (den skriver i alle vinkler), militæret, kystvakten, ambulansepersonnel (den skriver på latex-hansker uten å ødelegge de) og lignende. En sånn penn eller lignende ville blitt utviklet uannsett om NASA trengte den til sitt romprogram.

Pennen ble visstnok også brukt på MIR av en russer, så å påstå at amerikanerne er noen tullinger som har utviklet en sånn penn, blir feil.

Lenke til kommentar

La oss si at tidsreiser er enkle og greie da. Alt han har gjort her på jorden inkludert tidreisen skjer i fremtiden. Hvorfor kunne han da ikke bare tipse en ingenør hos IBM om feilen og få den rettet opp?

På en annen side, hvis jeg har forstått det rett så vil denne feilen fortsatt være der i fremtiden selv om den blir rettet pga. forskjell i dimensjoner eller paralleller eller hva det nå er. Slik at han må ta med seg datamaskinen tilbake.

Da kan det godt hende at det ikke kommer noen 3 verdenskrig eller noe sånt.

Rett meg hvis jeg har misforstått! :roll:

Lenke til kommentar

det dimenson greine som noen påstår vil skje... kan dere bevise det??? :p

Einstein sin relativitets teori har jo noe med tids reise greier og gjøre ( skal innom det seinere i 3fy ) er noe sånn at viss man er i noe som beveger seg fort så går tiden anderledes der en den gjør om man står stille. man vil ikke merke mye til det da, med mindre man klarer og reise opp mot lysets hastighet eller noe slikt.

sjekk denne da, har noe med tid og gjøre det og

http://www.timecube.com/

de mener at et døgn egentlig består av 4*24t ( er vel langt fra så seriøst som relativitets teorien )

Lenke til kommentar

Dersom teoriene til b-urn skulle stemme, betyr det vel egentlig at det eksisterer et univers for absolutt alle muligheter man kan ta?  

"John" selv påpeker at han tror det er slik.

IMO er det ikke en nødvendighet. Det er nok at det opprettes parallelle tidslinjer der det er "nødvendig". Greia med tidslinjer er at man må ha dem for å unngå tidsparadokset ( "man hindrer at man selv blir født"), men siden de blir individ-avhengige så virker de uhm.. litt kunstige (les: teoretiske).

Hvis det fantes et uendelig antall parallalle tidslinjer (der alle muligheter utspinnes) ville vel tidsreiser bli umulig? Hvis man reiser tilbake i tid og man har et uendelig antall parallelle tidslinjer å velge mellom, hvilken tidslinje ville man da havne i?

Man kan jo åpenbart ikke havne i sin egen tidslinje fordi da unngår man ikke tidsreiseparadokset. Det vil si, man kan havne der, men i det øyeblikk man foretar en inngripen som har betydning for videre hendelsesforløp (les: ankommer), så må det opprettes en alternativ tidslinje.

Hvis det går automatikk i det (dvs at den tidsreisende ikke har kontroll), hvordan kan han da reise frem i tid, tilbake dit han kom fra? Med andre ord; hvordan kan han komme tilbake til sin egen tidslinje?

På en annen side, hvis jeg har forstått det rett så vil denne feilen fortsatt være der i fremtiden selv om den blir rettet pga. forskjell i dimensjoner eller paralleller eller hva det nå er. Slik at han må ta med seg datamaskinen tilbake.

Ja, "vår" tidslinje har potensiale til å utvikle seg helt annerledes enn Johns tidslinje. Han måtte vel derfor på en eller annen måte ha returnert til sin egen tidslinje. Fulgte han vår, ville han vel risikere f.eks å treffe på seg selv i en fremtid (der han ikke har dratt tilbake i tid).

Det er vel her det skurrer. Hvis han likevel bare var en snartur innom "vår" tidslinje, var det vel ikke noe stort poeng i alt hemmelighetskremmeriet. Hvis det var et stort poeng, hvorfor identifisere seg selv som tidsreisende fra starten av?

Det som er mest utrolig med dette her er at jeg og mange andre personer rundt om i verden (spesielt "John Titor") gidder å bruke så mye av vår tid på noe sånt tull som dette.  

Vel, selv om tidsreiser er en umulighet, så er det nå IMO ganske fascinerende å tenke på.

At noen eventuelt finner det for godt å legge ned så mye tid og krefter på en mulig bløff....vel en hobby skal man ha :D

Lenke til kommentar

Nei, det blir nok ingen 3. verdenskrig. Nå vet vi jo om det, og kan forebygge det i god tid.

Hvis dette skulle være sant, så er ikke vi de orginale oss. Kun en kopi av den vi lever i, som John har stelt i stand.

Jeg skal ikke si om jeg tror eller ikke tror på det. Må få flere bevis / motbevis først.

Lenke til kommentar

Dette er bare bøll. Har lest igjennom en del av det han sa nå, og mesteparten av det er ting som flere av oss kunne kommet på. Det mest revolusjonerende han sa var at det ville bli en verdenskrig. Dette vil kunne bli brukt imot han i 2006. Men, så sa han også at krigen kan bli stoppet! Så han har liksom sikret seg på alle punkter. Selv om alt han sa ikke stemmer så kan folk bare argumentere om at "jamen det var *hans* tidslinje. Vi forandret vår".

Og dette med forskjellige tidslinjer, alle må vel da ha sin egen tidslinje? Et hvert menneske som blir født får da sin egen tidslinje hvor alt dreier seg om denne personen. Men hvis han drar tilbake i tid og endrer på noe, så kan han jo ikke dra tilbake i tid i sin egen tidslinje. Da vil man jo få dette kjekke tidsparadokset. Og det finnes jo ikke en "generell" tidslinje, iogmed at hver person må ha sin egen, personlige tindslinje hvis de skal kunne reise tilbake. Så han må da reise til en eller annen annens tidslinje og endre radikalt hele historien der.

Kan det kanskje være slikt at alle har en felles tidslinje frem til noen reiser i tid? Da skapes det en ny linje til denne personen? Vil dette da skje naturlig, eller må man kunstig skape en tidslinje til en person før han kan reise?

Altså, slikt kan jeg holde på i timesvis. Og mange andre også. Det er alt for mange paradokser, umuligheter og fjollete anomaliteter (rett ord? :) ) som dukker opp og hvis det er mulig vil en hver hjerne som forstår det gå gal og mest sannsynligvis gå rett til helvete.. Det er for ulogisk, for umulig å takle og for, jah, paradoksalt... (Selv om jeg ikke vet hva ordet etyr så høres det iallefall kult ut :) )

Lenke til kommentar

There are problems. The commonest are the so-called paradoxes. For example, if we could travel through time, imagine what would happen to a time traveller if he (or she) travelled back in time and killed his own grandmother at birth. In theory the time traveller will therefore never be born, so the journey could never have been made in the first place; but if the journey never occurred then the grandmother would be born which means the time traveller would have been born and could make the journey ... and so on and so on. This is a paradox.

for og reise bakover i tid i følge einstein, må man reise fortere en lyset.

i følge einsteins teori vil det for dem som skjører et fly i lysets hastighet til en annen stjerne bare ta så lang tid fram som det tar og kaselere og deakseleret til og fra lysetshastighet. men for oss andre på jorda vil tia gå normalt. tenk hvordan de som kommer hjem fra en sån reise kommer til og føle seg, litt sjokka sikkert.

Lenke til kommentar

Carl var et dårlig eks. din gjøk.

Fins vel noen andre rothuer du kan trekke fram først! :x

Uansett, har lest mye av dette, og, vel. er han gal, kanskje,, skal han ha det gøy? vel, å bruke så mye tid på dette, og faktisk svare bra på ting, virker litt rart på meg. Hadde jo vært mye bedre å kommet med datoer og fantasi i øst og vest,, det hadde jo ikke spillt noen rolle, hvis ingenting av dette skal skje likevel?

Nye ting jeg fant som skremmer mer, er det han sa om datoen 2014, 21april, som vi skulle se opp for.

Nå 2, år senere har forskere funnet en diger Asteroide som er påvei mot oss, hvis den treffer er datoen 21.april 2014.... :o

Det sammentreffet blir jo litt for godt.. Selg alt og kjøp inn snurring og snus??

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...