Jonas Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hei Jeg lurte på om det går ann å ha en temp-sensor oppå core med kjølepasta? det er p4 CPU Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Er ikke spesielt lurt, da dette lager et mellom rom mellom kjøler og cpu. Plasser sensoren under core. Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Er ikke spesielt lurt, da dette lager et mellom rom mellom kjøler og cpu. Plasser sensoren under core. Under coren, hvordan mener du han skal få til det? Under prosessoren, eller under pastaen? Blir jo like gale begge veier dette da, enten om han legger sensoren oppå pastaen eller under. (når jeg snakker om core så tenker jeg på cpu kjernen.) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Er ikke spesielt lurt, da dette lager et mellom rom mellom kjøler og cpu. Plasser sensoren under core. -- eller tett inntil core. Regner med at du bruker en ultratynn sensor, og denne kan i så fall tapes eller limes fast så nær core som mulig. Da vil du fortsatt få full kontakt mellom kjøleribbe og core, men sjekk for all del allikevel klaringa mellom kjøleribbe og sensor! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Er ikke spesielt lurt, da dette lager et mellom rom mellom kjøler og cpu. Plasser sensoren under core. Under coren, hvordan mener du han skal få til det? Under prosessoren, eller under pastaen? Blir jo like gale begge veier dette da, enten om han legger sensoren oppå pastaen eller under. (når jeg snakker om core så tenker jeg på cpu kjernen.) Med mente jeg under prosessoren. Som Skrue sier er det også mulig å legge den tett inntil. EDIT: Mener å ha funnet et bilde på nettet hvor de har plassert en flat temp. sensor under prosessor med litt kjølepasta på, og ledningene i sikksakk mellom prosessorpinnene. Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Mener også at det går an å plassere sensoren under prosessoren..men helt nøyaktige målinger blir det vel da ikke, da må man vel måle oppå coren tror jeg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hvis du plasserer sensor oppå coren vil du også få feile målinger, bl.a. fra en cpu som er altfor varm fordi kjøleren ikke får god nok kontakt. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Fest litt kjølepasta mellom core og sensoren. Da får du veldig nøyaktige målinger. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 hvordan blir det med GPU da? må jeg sette den bakpå kortet? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 eh.. snakke dere om å plassere en sensor oppå core ?? som i mellom cpu kjernen og kjøleblokka for å få en mer nøyaktig temp-avlesing ??? håper for deres skyld at jeg misforstår denne og at ingen har prøvd den vrien da. refferer til utallige tidligere poster her som går på bla fresing av både kjøleblokker og t.o.m. cpu(???) kjernen for å få en 99.999 % fullstendig kontaktflate mellom cpu/kjøleblokk hvor kun den aller beste kjølepastaen er god nok. Bruker selv en flat sensor som er plassert under CPU hvor denne fjærer mot CPU på undersiden for en best mulig fullstendig temp-føler mot CPU avlesing. Ledningene er tynne nok til å føres mellom beina til CPU uten å skape problemer for noen parter. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 hvordan blir det med GPU da? må jeg sette den bakpå kortet? Enkelte kjøleblokker leveres med et lite hull inn fra siden på undersiden hvor det er plass til en føler. Andre borrer gjerne en liten en selv her men ikke så langt inn at du stjeler kontaktflate for kjernen. enkleste alternativ er selvfølgelig baksiden. Kjenner du etter så følger temperaturen her rimelig bra med hva som skjer på GPU kjernen. Tror en skal være både stø med fantasi og finger for å lirke en føler inn under GPU blokka slik dem er lagd til ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå