KroenenKarl Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Hei. Jeg skal studere odontologi (tannlege-studiet) fra høsten 2014. Jeg skal bare ta noen realfag fra høsten 2013. Skolen jeg skal søke inn på er i Polen, og for å komme inn må jeg ta en opptaksprøve samt ha: Karakteren 4 eller mer i kjemi1 og 2, biologi 1 og 2 + fysikk 1. Jeg har hørt at opptaksprøven skal bestå av de overnevnte fagene + å teste engelsk kunnskapene. Altså trenger jeg ikke R1(?) Jeg har sett at i Norge så kreves det minst R1 (og R2 ) for å komme inn på studiet. Det jeg lurer på er om det er noen som studerer odontologi/medisin eller som har mye kunnskap om studiet, som føler/vet at de brukte R1 matten under opptaksprøve, under studiet eller i det hele tatt mens man er i jobb. Det skal sies at jeg har mulighet til å ta R1 matte nå (fra jan. 2013 og uteksamineres til våren. Men lurer på om det er noe vits å gjøre dette i forhold til studiene. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Engm Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Det kommer helt an på hvilken skole du skal søke om du trenger R1 eller ikke (for opptak til skolen). I forhold til hva matte du trenger å vite for MEDISIN så er det rent lite. Har ikke brukt noe R1 og kommer ikke til å bruke noe av det. Medisin er 70% pugging, 20% forståelse og 10% praktisk i de 2 første årene (i Polen har dem 2 år teoretisk, og derette 4 år i praksis). Hvis du skal til Krakow, så vet jeg at dem krever R1 på vitnemålet, og opptaksprøven der sies å være en av de hardeste i øst-blokk Europa. LYKKE TIL ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå