Gå til innhold

[Løst] Drivertrøbbel i win8


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har ett lite problem jeg håper noen av de kloke hodene her kan ha noen tips til å få løst.

 

Kjøpe win8 upgrade i dag og installerte det. Men har problemer med wifi-kortet. Det er ett dlink 160 ettellerannet usb dongle.

Om jeg kjører setupfila fra dlink finner det ikke kortet.

Om jeg installerer driveren direkte i kontrollpanelet installeres den, og win rapporterer at alt er i orden. Men det finner ikke ett eneste nettverk da. Virker heller ikke som det søker etter nettverk heller.

 

Brukte samme driver når jeg kjørte win8 consumer preview og da funket alt uproblematisk.

 

Noen tips til løsning på dette?

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner ingen spesifikk driver for Windows 8. Det eneste som står på D-Link sine produktsider er et "Windows 8 Compatible" klistremerke. Gjenkjenner ikke Windows 8 denne USB-dongelen og installerer driver automatisk? Mulig du må kjøre Windows Update for dette.

 

Et alternativ er å laste ned wifi-pakken fra Driverpacks.net og la Enhetsbehandling gjennomsøke den utpakkede mappen. Har noen ganger fungert for meg.

Lenke til kommentar

Den driverpakken fungerte desverre heller ikke. Men windows fant ihvertfall en driver i den pakken som det forsøkte å installere. Men etter en restart så kommer bare Code 31 - Failed to load driver.

 

Dongelen heter forresten D-Link DWA-160 Xtreme N Dual Band USB Adapter(rev.B2), og bruker visstnok ett Ralink 5572 chipset.

 

Fungerte jo som bare det i Win8 Consumer Preview, men ikke i fullversjonen.

Får installert noen av D-link driverne, men da finner jeg ingen nettverk, og det er ingen lys som tyder på aktivitet da heller.

 

Edit: Etter litt vill og gal googling fant jeg løsninga. Betadrivere til TP Link TL-WDN3200 funger utmerket om andre skulle ha samme problem, enten med D-link eller andre dingser som bruker samme chipset.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...