Gå til innhold

Er Helvete En Ond/Overdreven Straff?

Anbefalte innlegg

Nei det mener jeg ikke. Jeg mener det er useriøst av deg å komme med ubegrunnede påstander.

Den definisjonen av sannhet du bruker deler du ikke med noen andre. Når du da fortsetter å bruke det ordet så blir det fullstendig meningløst for alle andre enn deg selv.

Vi deler sannheten om menneskerettighetene.......

Min oppfatning om sannheter som universelle, deler jeg med en masse filosofer og bla Platon.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei vi deler ikke noe som helst. Du har din sannhet. Den har du helt alene.

Ok du tror altså ikke engang på menneskerettighetene. Jeg skjønner...

Universelle sannheter og ideer deler jeg iallefall med filosofer (og andre tenkende mennesker).

Du mener altså feks at dine menneskerettiheter er forskjellige fra mine... :)

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Jeg tror på menneskerettighetene, men ikke slik du presenterer dem!

Bare hør på deg selv:

"Gud er en rettferdig Gud".

Nei!!!

Hvis Gud var en rettferdig Gud, hvorfor er da Gud så urettferdig?

Du bare spyr ut med påstander du ikke har belegg for å komme med!

Gud er ikke nådeløs mot de nådeløse!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg tror på menneskerettighetene, men ikke slik du presenterer dem!

Bare hør på deg selv:

Nei!!!

Hva mener du med urettferdig? Urettferdigheten er pga verden, og verdens situasjon er pga menneskene,

Du kan se på det som en test, og at vi blir testet..

Lenke til kommentar

Urettferdigheten er på grunn av din gud. Du kan se det på den måten at guden din hater mennesker.

Urettferdigheten er pga mennesket, mennesket blir testet med institusjonen som kalles Satan og blir dømt av Gud. Se på det onde som en anklager/motstander mot mennesket, og på Gud som den dømmende part.

Men det er mennesket som feiler, og det er menneskets skyld at verden er ond. For deg som ikke tror på gud, så må det jo være innlysende at det er menneskets feil.

Dersom verden skulle vært rettferdig måtte mennesket utryddes, valget ble altså å la livet utfolde seg og siden velge ut hvem som skal få leve videre og hvem som skal straffes og dø...

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Du sier mye du ikke har belegg for å uttale deg om.

Du vet ikke nok til å si noe som helst om hva jeg tror på eller ikke tror på.

Det du sier om gud og satan har bare gyldighet for deg selv. Dine ord gjelder ikke for meg, derfor tar jeg heller ikke det du sier alvorlig. Du gir meg ingen grunn til det.

Lenke til kommentar

Du sier mye du ikke har belegg for å uttale deg om.

Du vet ikke nok til å si noe som helst om hva jeg tror på eller ikke tror på.

Det du sier om gud og satan har bare gyldighet for deg selv. Dine ord gjelder ikke for meg, derfor tar jeg heller ikke det du sier alvorlig. Du gir meg ingen grunn til det.

Det er selvfølgelig helt greit. Jeg tok deg for å være Ateist, men kan sef hende du tror på noe annet.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Utifra alle de tomme påstandene du kommer med så tar du mye for å være ting du faktisk ikke vet noe som helst om.

Altså dersom du var Ateist, så ville du jo uansett trodd at menneskene hadde ansvar for hvordan verden så ut.

Hvilke påstander tenkte du på, den ovenfor?

Lenke til kommentar

Bare hør på deg selv:

Nei!!!

Gud er ikke nådeløs mot de nådeløse!

Hvis Gud finnes så er han rettferdig, det er isteden menneskene som er urettferdige.

Lenke til kommentar

Jeg ser sannheten når den åpenbarer seg for meg, vanskelig å forklare for en ateist.

Du "ser" fantasier og tror det er ensbetydende med bevis for din gud... Javel, du har fremdeles ikke svart på hvordan du skiller dette fra fantasi i hjernen din?

Tusenvis av mennesker, kristne, muslimer, hinduer, you name it, sier det samme som deg og det er like sant for alle? Alle har "sett" guden sin?

Problemet deres, og ditt, er at du ikke evner å føre et eneste bevis, ikke så mye som en indikasjon i knappenål størrelse engang, for dette synet og det er derfor helt umulig for alle andre å skille dette fra fantasi. Så hvordan vet DU at det ikke er fantasien din som løp løpsk? At du på grunnlag av føleriet du har med guden din og det faktum at du vet at det ikke finnes et eneste bevis for den guden så "lagde" hjernen "bevis" for din gud ved hjelp av fantasien din? Vanskelig å forstå for en religiøs dette, da det krever at man er litt belest i litt av vhert, men for ateister med litt bakgrunn så er det meget forståelig at hjernen gjør slike krumspring og lurer oss til å tro vi har full kontroll, også i gude spørsmål.

For finnes det ikke bevis, vel da lager vi bevis... Du har dette over hele linja i den ikke så skeptiske delen av befolkningen, der de tror absolutt ALT bare det støtter den troen de måtte ha, enten det er troen på myten om jesus eller UFO'er som lager sirkler i korn, de tror bokstavelig talt på alt som støtter deres tro og har de ingenting, vel da lager de "bevis" selv og kaller det trosbevis... Det de aldri tenker på er at slike trosbevis ikke er noe som blir trodd på utenfor flokken de befinner seg i. Men innenfor flokken, der alle er like oppsatt på å "finne" bevis for den guden de tilfeldigvis måtte tro på, der blir slike ting trodd helt rått, uten at et eneste kritisk spørsmål blir stilt... Og der havner du, der du faktisk tror at din egen fantasi er mer allmengyldig enn alle andres fantasier... For muslimer og hinduer MÅ juge ikke sant? De kan umulig ha sett guden deres, for den guden de tror på den finnes jo ikke, ikke sant? Men din gud derimot, han VET du at finnes, ikke sant? La meg si det sånn, men MÅ være ateist for å forstå den ufattelig dårlige logikken bak slik tenkning, samt uærligheten som ligger bak slik tenkning....

Det er greit som du sier at du ikke bryr deg om at kristne truer med helvete. Men det er ikke greit for dem, for de har forhåndsdømt deg, og det har de ingen rett til, da er de nådeløse og gud er nådeløs mot de nådeløse.

I siste del så er jeg helt enig med deg, men livet kan være tungt og da er det greit å ha noe å falle tilbake på.

Du sier i sannhet mye sludder... "Gud er nådeløs mot de nådeløse"? Jaha, men hvor er guden din når de nådeløse herjer da? Det var ikke gud som stoppet hitler, kommunismen eller de sinnsvake despotene i afrika, som fremdeles herjer som en farsott der nede... Så hvor er denne guden som er nådeløs mot de nådeløse hen? Snakk om å snakke mot bedre viten....

Hva som er greit for en kristen eller ikke driter jeg lange marsjer i, da jeg finner den plikt moralen og den plikt etikken enkelte av dem legger for dagen direkte kvalmende. De priser en liksom kjærlig gud i det ene øyeblikket og ønsker folk til helvette i det neste og hva annet enn hyklere kan du kalle slike? Så har du slike som deg, som ikke kjenner bibelen i det hele tatt, og de er det pokker så mange av i de kristne rekker, som elsker å sukre de gode bitene mens de er uvitende om de ikke fullt så gode bitene om den guden de tilber... De ser KUN det positive og helvette finnes ikke selv om jesus selv truet folk med det og alle ubehagelige ting står i GT og de tilhører den nye pakt og når noen spør dem aner de faan ikke engang hvor de ti bud står nedskrevet i bibelen... De tror det er jesus som kom med dem, sammen med menneskerettighetene, likestilling og ytrings frihet, ting som denne jesus myten ikke var i nærheten av å komme på selv, til tross for at han liksom er en gud....

Kort fortalt er religion en øvelse i uærlighet... Der de som utøver religion er uærlige både mot seg selv og mot de som de møter...

På toppen av det går de veldig ofte på akkord med sin egen integritet og intellekt... Men det er jo bare en konsekvens av å være uærlig egentlig... For ærlige religiøse finnes ikke, hvis de hadde vært ærlige hadde de ikke vært religiøse, ganske enkelt!

Lenke til kommentar

Dersom menneskene var rettferdige, så ville vi ikke hatt problemer med en urettferdig verden..

Verden er så kald, ond og urettferdig fordi det er satan som er denne verdens "gud"

Menneskene valgte å følge satan , som vi kan lese om GT, og siden har de de leste valgt å følge satan og denne verdens satanistiske system.

Det var derfor jeg i mitt innlegg tidligere i denne tråden opplyste om at helvete er her, i denne verden.

Menneskene har fått en tilmålt tid for å styre seg selv under påvirkning av satan, og denne tiden er nå snart slutt.

Når den tid kommer slipper vi ut fra det helvete som vi nå lever i.

Lenke til kommentar

Du "ser" fantasier og tror det er ensbetydende med bevis for din gud... Javel, du har fremdeles ikke svart på hvordan du skiller dette fra fantasi i hjernen din?

Tusenvis av mennesker, kristne, muslimer, hinduer, you name it, sier det samme som deg og det er like sant for alle? Alle har "sett" guden sin?

Problemet deres, og ditt, er at du ikke evner å føre et eneste bevis, ikke så mye som en indikasjon i knappenål størrelse engang, for dette synet og det er derfor helt umulig for alle andre å skille dette fra fantasi. Så hvordan vet DU at det ikke er fantasien din som løp løpsk? At du på grunnlag av føleriet du har med guden din og det faktum at du vet at det ikke finnes et eneste bevis for den guden så "lagde" hjernen "bevis" for din gud ved hjelp av fantasien din? Vanskelig å forstå for en religiøs dette, da det krever at man er litt belest i litt av vhert, men for ateister med litt bakgrunn så er det meget forståelig at hjernen gjør slike krumspring og lurer oss til å tro vi har full kontroll, også i gude spørsmål.

For finnes det ikke bevis, vel da lager vi bevis... Du har dette over hele linja i den ikke så skeptiske delen av befolkningen, der de tror absolutt ALT bare det støtter den troen de måtte ha, enten det er troen på myten om jesus eller UFO'er som lager sirkler i korn, de tror bokstavelig talt på alt som støtter deres tro og har de ingenting, vel da lager de "bevis" selv og kaller det trosbevis... Det de aldri tenker på er at slike trosbevis ikke er noe som blir trodd på utenfor flokken de befinner seg i. Men innenfor flokken, der alle er like oppsatt på å "finne" bevis for den guden de tilfeldigvis måtte tro på, der blir slike ting trodd helt rått, uten at et eneste kritisk spørsmål blir stilt... Og der havner du, der du faktisk tror at din egen fantasi er mer allmengyldig enn alle andres fantasier... For muslimer og hinduer MÅ juge ikke sant? De kan umulig ha sett guden deres, for den guden de tror på den finnes jo ikke, ikke sant? Men din gud derimot, han VET du at finnes, ikke sant? La meg si det sånn, men MÅ være ateist for å forstå den ufattelig dårlige logikken bak slik tenkning, samt uærligheten som ligger bak slik tenkning....

Du sier i sannhet mye sludder... "Gud er nådeløs mot de nådeløse"? Jaha, men hvor er guden din når de nådeløse herjer da? Det var ikke gud som stoppet hitler, kommunismen eller de sinnsvake despotene i afrika, som fremdeles herjer som en farsott der nede... Så hvor er denne guden som er nådeløs mot de nådeløse hen? Snakk om å snakke mot bedre viten....

Hva som er greit for en kristen eller ikke driter jeg lange marsjer i, da jeg finner den plikt moralen og den plikt etikken enkelte av dem legger for dagen direkte kvalmende. De priser en liksom kjærlig gud i det ene øyeblikket og ønsker folk til helvette i det neste og hva annet enn hyklere kan du kalle slike? Så har du slike som deg, som ikke kjenner bibelen i det hele tatt, og de er det pokker så mange av i de kristne rekker, som elsker å sukre de gode bitene mens de er uvitende om de ikke fullt så gode bitene om den guden de tilber... De ser KUN det positive og helvette finnes ikke selv om jesus selv truet folk med det og alle ubehagelige ting står i GT og de tilhører den nye pakt og når noen spør dem aner de faan ikke engang hvor de ti bud står nedskrevet i bibelen... De tror det er jesus som kom med dem, sammen med menneskerettighetene, likestilling og ytrings frihet, ting som denne jesus myten ikke var i nærheten av å komme på selv, til tross for at han liksom er en gud....

Kort fortalt er religion en øvelse i uærlighet... Der de som utøver religion er uærlige både mot seg selv og mot de som de møter...

På toppen av det går de veldig ofte på akkord med sin egen integritet og intellekt... Men det er jo bare en konsekvens av å være uærlig egentlig... For ærlige religiøse finnes ikke, hvis de hadde vært ærlige hadde de ikke vært religiøse, ganske enkelt!

jeg tror beviset vil komme. En dag vil vi se de samme skinnende skystøttene i himmelen som våre forfedre så.
Lenke til kommentar

jeg tror beviset vil komme. En dag vil vi se de samme skinnende skystøttene i himmelen som våre forfedre så.

Her gjør du det igjen... Ikke for at det er unikt for troende, for så og si samtelige gjør denne feilen og det er å holde det som står i bibelen som totale sannheter.

For hvordan VET du hva de så? Hva om de var høye som juletrær på et eller annet stoff som gjorde at de "så" alt dette? Hva om dette bare er forfatternes fantasi som ble skriblet ned?

Nei, du vet ikke nei, men du skriver som om du vet dette og det er jo ikke annet enn uærlighet det, å si at man vet når man ikke gjorde det. Og ikke engang si at bibelen er guds ord, for jeg kan godt vise deg steder i bibelen som er ren uforfalsket løgn... for støtter du deg på den "teorien" så da drar du nok en usannhet opp som "total sannhet" som heller ikke er noen total sannhet...

Men regner ikke med at du forstår dette da, religiøse gjør som regel ikke det dessverre... De mangler ærlighet på disse områdene, helt klart!

Blir omtrent som om jeg skulle påstå at ALT i star wars har hendt fordi jeg tror George Lukas er gud... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...