O3K Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Gud er selve rettferden, så jo Gud er rettferdig. Gud er rettferdig, fordi jeg sier det. Ba'al er ond, fordi jeg sier det. Det brennende Helvete er basert på Helheim, fordi jeg sier det. Die unendliche Geschichte fortsetter. Endret 21. februar 2013 av O3K 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Gud er urettferdig. Det er derfor han hater oss mennesker. om Gud finnes, så elsker han mennesket, tross all vår ondskap så har han ikke utryddet oss...... 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Dropkmurphy, det er riktig at Gehenna var en fylleplass utenfor Jerusalem, hvor ilden alltid brant. På samme måte er det en plass utenfor det nye Jerusalem hvor ilden aldri slukker, ildsjøen hvor de onde pines dag og natt i all evighet. Er ikke helt enig, og tror ikke det var det som Jesus mente. Gud er rettferdig, og en evig pinsel er ikke rettferdig,..... Gud har ikke noe med dette å gjøre, Dropkmurphy folk drar selv til helvet Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Det er med andre ord ingen grunn til å ta det du sier alvorlig. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Det er med andre ord ingen grunn til å ta det du sier alvorlig. "Slanger og ormeyngel! Hvordan kan dere unngå å bli dømt til helvete?" -Jesus Kristus Joh 5,22 "Far dømmer ingen, men har overlatt hele dommen til Sønnen" Joh 12,47 "Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden" Folk dømmer seg selv og hverandre til helvete ! Gud har ingen skyld ! Endret 21. februar 2013 av IHS Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Dersom du er god og følger de meste av budene, elske din neste, ikke drep osv så blir du nok ikke drept fordi du ikke er kristen. Men det er lettere for troende for de er mer bevisst på sannheten og følger den. Sett bort fra alle dine personlige tolkninger som mange kristne ikke deler med deg (ang. helvete f.eks), er dette en av de jeg ser på som met fordummende. Det eneste kristendommen forlanger, ja forlanger, er at du tror. Om du tror på jesus, i følge han selv og bibelen, så kommer du til himmelen uansett. Det eneste du ikke kan bli tilgitt, er å ikke tro på jesus. Du kan være en barnevoldtektsseriemordenepsykopat (for å finne på ett dumt ord), men så lenge du tror på jesus, er alt OK. Du kan fremdeles bli straffet for handlingene dine, men du kommer til himmelen. Av alle 613 reglene og befalingene i bibelen, så er den absolutt eneste du aldri, uansett kan bli tilgitt, er å nekte for jesus. Så det eneste gud i så måte måtte forlange av deg, er at du må være naiv, godtroende, lite skeptisk og fullstendig overlatt til gruppepress. Du kan ikke bruke kritisk tenkning og fri vilje slik han liksom har gitt oss, men du må, uten tvil, uten å stille spørsmål, akseptere jesus. Det er det absolutt eneste som bringer deg til himmelen. "Folk dømmer seg selv og hverandre til helvete ! Gud har ingen skyld !" Dette, dette er det som gjør at jeg finner religion AVSKYELIG. Mennesker som godtar slike holdninger er avkyelige, onde, direkte jævlige mennesker. Logikken er, jeg lenker deg fast til tau, om du beveger deg så mye som 1 millimeter, så vil 14 hagler som er spent fast direkte over deg skyte, alle sammen samtidig. Det er ikke jeg som dreper deg, du tar livet av deg selv. Det er det mest avskyelige, ansvarsavskrivende som kan sies. Det er direkte motbydelig at noen i det hele tatt kan finne det rettferdiggjort. Det er ikke min feil at jeg meier deg ned og dreper deg når jeg kjører over deg i gangfeltet. Jeg lukket øynene, så det er din feil at du gikk ut foran bilen. Dette skal liksom være rettferdig, og mennesker aksepterer at dette er noe godt. Dette er på lik linje med mennesker som sier at ateister burde drepe og voldta alt og alle, fordi de har ikke noe å leve for. Om noe er det motsatt. Det faktum at det eneste vi er garantert er dette livet, er motivasjon for å gjøre det beste ut av det. Det er det som gjør det spesielt. At det er det eneste vi vet vi har, at vi alle sammen er unike pust fra en samling molekyler som er heldige nok til å samles til ett kognitivt vesen som kan spekulere i sin egen eksistens i kosmos. Det er det som gjør dette livet verdt noe. Om du tror at disse få årene bare er en fødsel for ett evig liv senere, så er dette livet meningsløst. Det vil snart bare være ett glemt minne uten betydning. Så hvorfor bry seg? Om noe er det tanken på en evig eksistens som gjør dette livet verdt null og niks. Kanskje også derfor det kan rettferdiggjøres så mye i religioners navn. Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Det finnes absolutt ingenting, nada, som religion kan tilby som vi ikke kan finne på egenhånd, men det finnes mye som vi hadde klart oss fint uten som religion bringer med seg. Nevn en ting som man ikke kan gjøre uten religion som er utelukkende positiv, en. Så kan du prøve å nevne en vond ting man trenger religion for å rettferdiggjøre. Se hvilke som er vanskeligst. Sist kan du ta dette til ettertanke. Om det finnes en dommer som er 100% rettferdig og 100% god, hvorfor tillater han da lidelse i himmelen? Om du elsker noen som ikke tror på din gud, skal denne guden da få deg til å føle deg lykkelig over at mennesker brenner i helvete når du er i himmelen? Mennesker du elsker? Om dine barn blir ateister, og du må sitte i himmelen og smile over tanken at dine barn brenner i helvete? Hvilke sadistisk jævel gjør det? Endret 22. februar 2013 av Halsoy Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Sett bort fra alle dine personlige tolkninger som mange kristne ikke deler med deg (ang. helvete f.eks), er dette en av de jeg ser på som met fordummende. Det eneste kristendommen forlanger, ja forlanger, er at du tror. Om du tror på jesus, i følge han selv og bibelen, så kommer du til himmelen uansett. Det eneste du ikke kan bli tilgitt, er å ikke tro på jesus. Du kan være en barnevoldtektsseriemordenepsykopat (for å finne på ett dumt ord), men så lenge du tror på jesus, er alt OK. Du kan fremdeles bli straffet for handlingene dine, men du kommer til himmelen. Hva legger du i "tror på jesus" ? Matt 7:21 "Ikke enhver som sier til meg: ‘Herre, Herre!’ skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?’ Da skal jeg si dem rett ut: ‘Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!’" Endret 22. februar 2013 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Nå snakker du tull, Jesus sa aldri at de som ikke trodde på han gikk til helvete. Han sa "gjennom å tro på meg har dere livet". Jesus trodde ikke på noe helvete, han trodde bare på døden for de onde. Kanskje du burde lese din bibel isteden for å sukre alt du tror finnes der? Evangeliet etter Matteus Kapittel 23, vers 33. "Slanger og ormeyngel! Hvordan kan dere unngå å bli dømt til helvete?" Så jo, jesus trodde i aller høyeste grad på helvette ja... Dersom du er god og følger de meste av budene, elske din neste, ikke drep osv så blir du nok ikke drept fordi du ikke er kristen. Så bra at jeg ikke blir drept fordi jeg ikke tror på løse påstander! Det var betryggende.... Men det er lettere for troende for de er mer bevisst på sannheten og følger den. Mer bevisst på sannheten? At du tørr å si det!! Så for deg MÅ man tro på påstander for å være bevisst sannheten? Ikke narr meg til å le her, for det eneste dere kristne faktisk har er frekkhetens nådegave, samt uærlighetens nådegave, med det har dere fått i rikt monn også. Som om det å tro på påstander i en gammel bok gjør noen mer bevisst på sannheten faktisk, den var jammen drøy.... Som om sannheten står i disse ignorante skriftene liksom... Jommen sa jeg frekk ja! Endret 25. februar 2013 av RWS Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Kanskje du burde lese din bibel isteden for å sukre alt du tror finnes der? Evangeliet etter Matteus Kapittel 23, vers 33. "Slanger og ormeyngel! Hvordan kan dere unngå å bli dømt til helvete?" Så jo, jesus trodde i aller høyeste grad på helvette ja... Så bra at jeg ikke blir drept fordi jeg ikke tror på løse påstander! Det var betryggende.... Mer bevisst på sannheten? At du tørr å si det!! Så for deg MÅ man tro på påstander for å være bevisst sannheten? Ikke narr meg til å le her, for det eneste dere kristne faktisk har er frekkhetens nådegave, samt uærlighetens nådegave, med det har dere fått i rikt monn også. Som om det å tro på påstander i en gammel bok gjør noen mer bevisst på sannheten faktisk, den var jammen drøy.... Som om sannheten står i disse ignorante skriftene liksom... Jommen sa jeg frekk ja! Interessant, kaller du meg kristen??? Det du refererer til er en oversatt bok. Gehenna er antagelig riktige ordet. Altså en avfallsplass. Sannheten kjenner jeg på i mitt sinn. Sannheten om verden og om menneskene i den. Endret 25. februar 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Gehenna er antagelig riktige ordet, altså avfallsplassen. Meningen var det samme.... Og hvorfor innbiller du deg at de som tror på påstander er mer sannhets bevisste når du ikke er kristen selv? Hvor får du sånt i fra liksom? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Meningen var det samme.... Og hvorfor innbiller du deg at de som tror på påstander er mer sannhets bevisste når du ikke er kristen selv? Hvor får du sånt i fra liksom? Jeg tror på Gud. Vet ikke om jeg er kristen, tror ikke engang Jesus var kristen på den måten. Hadde nok ikke likt tilbedelsen folk har for han. Om Gud er rettferdig så finnes ikke noe evig helvete. For det er urettferdig. Kan du selvom du ikke tror på Gud se logikken i den sannheten? Straff er tilmålt tid og så er døden der. Det er det jeg mener med den sannheten jeg kjenner og som alle som kaller seg troende burde skjønne. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg tror på Gud. Vet ikke om jeg er kristen, tror ikke engang Jesus var kristen på den måten. Hadde nok ikke likt tilbedelsen folk har for han. Om jesus fantes så var han jøde... Kristne var noe som kom først langt tid etterpå... Og du må virkelig slutte å refererer til jesus som en historisk riktig person, for vi har bare bibelen å støtte oss på her, og ingen kan vel si at den boka ikke er skrevet med nettopp det til agenda? Om Gud er rettferdig så finnes ikke noe evig helvete. For det er urettferdig. Kan du selvom du ikke tror på Gud se logikken i den sannheten? Logikken i den "sannheten"? Den eneste "logikken" jeg kan se er øvelser på å gjøre denne sinte ørken guden litt mer spiselig for folk flest i dag, for folk flest har ingen tro på sinte, urimelige og tilbedningskåte guder, spesielt ikke om det følger en urimelig straff for å la det være... Det er det eneste jeg kan se ut i fra unnskyldningene du legger til grunn for at gud er en urimelig gud, du ønsker også å gjøre valget ditt mer spiselig for folk, for hvorfor velger du, i et opplyst samfunn, å tro på noe så totalt bortinatta som disse gude konseptene er? Straff er tilmålt tid og så er døden der. Det er det jeg mener med den sannheten jeg kjenner og som alle som kaller seg troende burde skjønne. Og ekte troende er slike som tror som deg, ikke sant? Finnes det en gud er det ingen av de idiotene vi har nedtegninger om her på jorden i dag ihvertfall... Til det er samtelige av dem rett og slett for dumme.... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Om jesus fantes så var han jøde... Kristne var noe som kom først langt tid etterpå... Og du må virkelig slutte å refererer til jesus som en historisk riktig person, for vi har bare bibelen å støtte oss på her, og ingen kan vel si at den boka ikke er skrevet med nettopp det til agenda? Logikken i den "sannheten"? Den eneste "logikken" jeg kan se er øvelser på å gjøre denne sinte ørken guden litt mer spiselig for folk flest i dag, for folk flest har ingen tro på sinte, urimelige og tilbedningskåte guder, spesielt ikke om det følger en urimelig straff for å la det være... Det er det eneste jeg kan se ut i fra unnskyldningene du legger til grunn for at gud er en urimelig gud, du ønsker også å gjøre valget ditt mer spiselig for folk, for hvorfor velger du, i et opplyst samfunn, å tro på noe så totalt bortinatta som disse gude konseptene er? Og ekte troende er slike som tror som deg, ikke sant? Finnes det en gud er det ingen av de idiotene vi har nedtegninger om her på jorden i dag ihvertfall... Til det er samtelige av dem rett og slett for dumme.... Jeg føler at Gud er der, veldig nært. Som en fysisk tilstand. Ekte troende behøver ikke være som meg. Det viktigste er at de er god mot sin neste, kardemommelov prinsippet. Hva de tror om helvete og denslags overtro har lite å si, men nåde dem om de sier at andre eller du kommer til helvete, for da er de nådeløse og nådeløse menn får nådeløse svar. Men fortsatt ikke et evig helvete. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg føler at Gud er der, veldig nært. Hvordan skiller du dette fra fantasi? Du har altså et føleri med en gud du føler er nær, men som like gjerne kan være din egen fantasi? Ekte troende behøver ikke være som meg. Det viktigste er at de er god mot sin neste, kardemommelov prinsippet. Hva de tror om helvete og denslags overtro har lite å si, men nåde dem om de sier at andre eller du kommer til helvete, for da er de nådeløse og nådeløse menn får nådeløse svar. Men fortsatt ikke et evig helvete. Å true en ateist med helvette er omtrent det samme som å true en ateist med at julenissen ikke finnes.... Merkelig at dette ikke går opp for religiøse egentlig... Og med hensyn til samfunnet vil jeg vel si at de aller fleste har både en moral og en etikk som overgår det man finner i de aller fleste bibler... Man trenger ingen tro for å være et godt menneske skjønner du... Men man trenger å være religiøs for å ønske noen til helvette.... 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Hvordan skiller du dette fra fantasi? Du har altså et føleri med en gud du føler er nær, men som like gjerne kan være din egen fantasi? Å true en ateist med helvette er omtrent det samme som å true en ateist med at julenissen ikke finnes.... Merkelig at dette ikke går opp for religiøse egentlig... Og med hensyn til samfunnet vil jeg vel si at de aller fleste har både en moral og en etikk som overgår det man finner i de aller fleste bibler... Man trenger ingen tro for å være et godt menneske skjønner du... Men man trenger å være religiøs for å ønske noen til helvette.... Jeg ser sannheten når den åpenbarer seg for meg, vanskelig å forklare for en ateist. Det er greit som du sier at du ikke bryr deg om at kristne truer med helvete. Men det er ikke greit for dem, for de har forhåndsdømt deg, og det har de ingen rett til, da er de nådeløse og gud er nådeløs mot de nådeløse. I siste del så er jeg helt enig med deg, men livet kan være tungt og da er det greit å ha noe å falle tilbake på. Endret 25. februar 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg ser sannheten når den åpenbarer seg for meg, vanskelig å forklare for en ateist. Sannheten er vanskelig å forklare for et hvert menneske. Du har din definisjon om sannhet som du bruker. Den deler du ikke med andre. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Sannheten er vanskelig å forklare for et hvert menneske. Du har din definisjon om sannhet som du bruker. Den deler du ikke med andre. Sannheten åpenbarer seg når man tenker, når man innser hvordan ting er. Men sannheten er konstant og ikke foranderlig. Alle mennesker kan innse sannheten, men sannheten er ikke forskjellig. Det vi mener om sannheten kan være forskjellig men ikke sannheten selv. Sannheten fantes der før mennesket fantes. Ideene om menneskerettighetene fantes der før mennesket selv. Man har universelle sannheter som finnes der, men menneskene fant ideen/sannheten og innså den. Menneskerettighetene er en sånn universell sannhet. Endret 25. februar 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Som sagt, det er vel ingen grunn til å ta det du skriver seriøst? 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Som sagt, det er vel ingen grunn til å ta det du skriver seriøst? Så du mener at menneskerettighetene ikke er seriøse? At ideen om sannheten ligger der selvom mennesket ikke ser det først? Det var jo ikke akkurat noen som fant opp menneskerettighetene, man innså at sånn burde det ideelt sett være, og sannheten ble åpenbart. http://no.wikipedia.org/wiki/Menneskerettigheter Filosofisk så ligger jo sannhetene der i ideen, og vi har ikke funnet alle slike sannheter enda. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Så du mener at menneskerettighetene ikke er seriøse? At ideen om sannheten ligger der selvom mennesket ikke ser det først? Nei det mener jeg ikke. Jeg mener det er useriøst av deg å komme med ubegrunnede påstander. Den definisjonen av sannhet du bruker deler du ikke med noen andre. Når du da fortsetter å bruke det ordet så blir det fullstendig meningløst for alle andre enn deg selv. Endret 25. februar 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå