Gå til innhold

Er Helvete En Ond/Overdreven Straff?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være. Men er sjelden. Nesten alltid viser kristne seg å være løgnaktige, falske, destruktive mennesker.

Ikke alltid, men stort sett ser kristne på seg selv som bedre, ærligeree, mer sannferdige enn andre som ikke tror på de samme påstandene som dem og de fleste jeg har konfrontert med at de ikke er spesielt ærlige, men faktisk veldig uærlige i spørsmålene rundt sin tro, at de ikke er sannferdige, men det motsatte i forhold til sin tro, som ikke er sann over det meste av det som hevdes og at det å tro på overtro IKKE gjør dem til bedre mennesker blir skikkelig sjokkert over at jeg ikke gir dem den kreditten de er vant til å få.

For dette er noe også ikke-kristne folk har fått tutet ørene fulle av hvor mye ærligere og sannferdigere kristne er i forhold til andre mennesker uten annen grunn enn at de tror på jesus og man trenger ikke å se lenge på den jesus figuren før man finner ut at de aller fleste menneskene her i landet i dag har en langt bedre moral og etikk enn jesus. Og de som følger ham er altså ikke helgner, selv om de gjerne tror de står i en særstilling fordi de tror på denne jesusen.

Opplevde opå en fotball bane engang å bli forsøkt overkjørt av en kristen som faktisk var frekk nok til å påstå at siden han var kristen så var han bedre egnet til å være dommer for guttene som skulle spille, og som manglet en dommer. Hadde han ikke sagt det så hadde han dømt kampen uten noen innsigelser fra min side, men en sånn snørrr hovenhet og selvforherligelse klarte jeg pokker ikke å finne meg i så jeg "kledde" av ham hans kristne fromhet, hans kristne liksom ærlighet, og hans kristne selvforherligelse på en slik måte at han nesten ble ledd loddrett ut av banen, for det var ikke bare meg som ble provosert av den kristne selvforherligelsen hans der av voksne folk og samtelige syntes han fikk som fortjent, men endte såklart opp med å få meg en fiende for livet, for han ble så dødelig fornærmet at han gikk til klubb ledelsen med det der han kalte det et angrep på hans tro... Tenk det dere, et angrep på hans tro... Han hadde altså IKKE brukt troen sin i et angrep på meg og alle andre som sto der, å nei, han VAR jo så fromm, så ærlig og så hellig han med sin faste tro på påstander at det er jo soleklart at HAN ikke angrep noen med sitt innspill om at han var den ørligste bland de som sto der fordi han var kristen ikke sant? Det endte med at klubb styret avviste ham hode ristende, de tenkte nok sitt, men var forsiktige med å si noe og etter at jeg fikk en påpakning om å la mannens tro være i fred (med mindre han skulle fremprovosere noe lignende en gang til...) lot de saken være...

Mannen hilser fremdeles ikke på meg og jeg ler hver gang jeg treffer ham, for makan til selvforherligende kristen blei skal man lete en stund etter. De TROR de eer så ærlige, så hellige og så sannferdige der de går med hodet løftet i fromhet, men enser ikke selv hvor hykleriske de faktisk er der de turer frem med jødeliket på korset foran seg...

Etter det har jeg latt bullshit alarmen gå hver gang en religiøs har "utmerket" seg med sin selvforherligelse og fordømmende holdning, selv min svigermor har fått en bemerkning eller to selv om vi for det meste møtes på "neutral ground". Hun var VELDIG kjapp til å dømme folk til et opphold i helvette hvis hun ble forbannet på noen før i tiden (før hun ble "vekket" opp litt av ignoransen hun befant seg i...) og sluttet med det etter at jeg påpekte at jeg skulle ønske at helvette var et ordentlig sted, for det var så mange kristne som fortjente en tur dit. Hun forsto hva jeg mente med det og skjerpet seg...

For er det ikke det "å fylle på troen" er? Nettopp det å sitte der og bli fylt opp av følelsen at de er så mye bedre enn alle andre fordi de tror på de "rette" påstandene om jesus? Ikke noe galt i å være bedre i noe enn andre mennesker, for all del, men å TRO det på disse falske premissene er ikke bra, det leder kun til intoleranse og hat det. Som min svigermor så pent sa det: "Hvordan kan jeg fordømme homoseksuelle når jeg ikke kjente en eneste en? Nå som jeg kjenner en (hennes eget barnebarn) skjønner jeg jo at det ikke er noe å fordømme!". Du verden, tenk om alle kristne var som henne tenkte jeg da.... Men så trangsynt og destruktiv blir man når man blindt og uten tanker følger en religiøs tro at man dømmer folk fordi man er programforpliktet til å dømme dem....

Og tilfellene er mange... Religion, ihvertfall ørken religionen til jødene og avartene av den, er destruktive og fordummende så det holder...

• Liker 1
Lenke til kommentar
...da er dere absolutt ikke bedre mennesker en oss
Ikke nødvendigvis. Det finnes omstendigheter hvor folkemord og terror ikke har vært umoralske handlinger. Det eneste en trenger å gjøre er å finne ut hva de rette omstendighetene er. Endret av O3K
Lenke til kommentar

En sånn kristen er jeg ikke. Jeg er en kristen som tror mere på vitenskapen, og svært lite på Bibelen. Men likevel tror jeg på Gud, en Skaper... Hvorfor trenger vi Bibel/ og eller religion for å tro?

Som tittelen på tråden sier, er helvete bare tull. Det er ikke nødvendig at Gud lar noen brenne i flammer for evig, for den som ikke har trodd på Ham.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Det finnes omstendigheter hvor folkemord og terror ikke har vært umoralske handlinger. Det eneste en trenger å gjøre er å finne ut hva de rette omstendighetene er.

dette er ikke en slik situasjon din BEEBAAP, og det der er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. vi lever ikke i middelalderen. og om dere rensker ut alle kristne selv de som ikke er fanatikere, fordi dere frykter at alle kristne skal være maniacs, da er dere sannelig ikke bedre. kun en hjernemutert idiot som ble født i Tjernobyls reaktor ville ikke forstått det der

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar
om dere rensker ut alle kristne selv de som ikke er fanatikere, fordi dere frykter at alle kristne skal være maniacs, da er dere sannelig ikke bedre.

Ro dem ned, kjære dem. Jeg har ingen fantasier om forfølgelse av kristne.

Men jeg vil gjerne dele en historie som er relatert til hva jeg skrev i forrige post.

Denne historien handler om en diktator som benyttet seg av terror for å kontrollere sitt eget folk.

I mine øyne var han uten tvil en despot, men mange mennesker, både da og i nyere tid, anser ham som en stor leder som aldri gjorde noe galt.

Vi befinner oss i Asia, hvor «Den Store Leder» i mange år hadde ledet sitt folk under et strengt autokratisk styre. Demokrati var helt ukjent for disse menneskene. Men etter flere tiår begynte misnøyen å vokse blant folket, og det tok ikke lang tid før de turte å offentlig kritisere lederen og hans styre. «Den Store Leder» valgte å respondere denne voksende misnøyen, ved å forgifte sitt eget folk. Mange mennesker døde naturligvis, og når dødstallene begynte å stige var det flere som valgte å «krype til korset». Da bestemte lederen seg for å tilby en kur mot giften, til de som var villige til å angre den «synd» de hadde begått ved å kritisere lederen.

Etter denne grusomme hendelsen holdt de overlevende systemkritikerne naturligvis kjeft, og gjorde alt som «Den Store Leder» kommanderte. Og slik benyttet denne lederen seg av terrorisme mot sin egen sivilbefolkning, for å underkue enhver opposisjon, ved hjelp av frykt.

Jeg synes denne historien viser en brutal og uhuman måte å behandle sitt eget folk på. Men du ville bli overrasket over hvor mange personer som den dag idag faktisk prøver å forsvare disse handlingene. Disse menneskene er meget sikre på at det faktisk finnes en omstendighet som gjør at denne lederen ikke kan regnes som umoralsk.

Denne historien kan du lese om i 4.Mosebok, 21: 4-9, og du kan jo gjette tre ganger hvem som er «Lederen».

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dette er ikke en slik situasjon din BEEBAAP, og det der er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. vi lever ikke i middelalderen. og om dere rensker ut alle kristne selv de som ikke er fanatikere, fordi dere frykter at alle kristne skal være maniacs, da er dere sannelig ikke bedre. kun en hjernemutert idiot som ble født i Tjernobyls reaktor ville ikke forstått det der

Er det ironisk at du som kristen idag snakker om etnisk renskning av kristne, etter at kristne har drept og massakrert hvert eneste menneske som ikke trodde på bibelen og deretter forbød alle andre religioner i flere århundrer? Er du redd for at historien skal gjenta seg selv?

Lenke til kommentar

vi lever ikke i middelalderen. og om dere rensker ut alle kristne selv de som ikke er fanatikere,

Så det er greit å utrydde fanatikerne? :eek: Wow...

Problemet er at også DU, samme hvor liberal du måtte føle deg, vil føle deg presset til å følge idiot doktrinene i troen din om den "rette" autoriteten ba om det... Hører DU en kommanderende stemme i hodet ditt er sannsynligheten stor for at du tror den autoritære stemmen er gud, fordi du allerede er underlagt å tro på overtro og nettopp slike idiotiske ting. Overtro avler mer overtro og idiotiske overtroiske ting avler mer idiotiske overtroiske ting, det er en kjennsgjerning.

Så selv om du ikke støtter fanatikere og bibel ryttere direkte så gjør du det indirekte, nettopp fordi både din og fanatikerens tro er tufter på den samme overtroen og du, i gitte situasjoner, ville støttet han gjerninger hvis du trodde det ville gagne guden din... Historien er smekkfull av helt OK mennesker som har gjort skikkelig gale ting fordi de trodde på en imaginær gud og ikke brukte hodet når noen innbilte dem at den imaginære guden trengte hjelp...

fordi dere frykter at alle kristne skal være maniacs,

Hva kaller DU en som tror at en person vekket lik til "live" slik at de vandret rundt i gatene, som tror at en person kan gå på vannet og en rekke andre påstander som i beste fall bryter med enhver kjent naturlov? Hva kaller DU en person som tror på dette? Jeg syntes ikke maniac er så far fetched jeg, da man faktisk MÅ være litt på kanten av sitt eget intellekt og sunne fornuft skal man få seg til å tro dette....

Trenger ikke å stappe hodet inn i en atom reaktor for å forstå at troen på at rene påstanderer noen sannhet har mer med galskap å gjøre enn sunn fornuft ihvertfall... Og når vi vet hvor utrolig lite sannhet som ligger bak påstandene i NT, de fleste av dem er høyst sannsynlig funnet på av de som faktisk trodde at jesus ville komme tilbake i veldig nær fremtid hundre år eller så etter at han døde og som trodde det ikke gjorde så mye om de la på litt for å fiske flere tilhengere til denne dødskulten. For kristendom er per definisjon en dødskult og hvor maniac er de som tror på slikt egentlig? Spesielt i dag, to tusen år etter og LANGT mer opplyst...

Problemet er at det som tros på i religion, som faktisk er oppleste og vedtatte "sannheter" i religiøse forsamlinger, er en fornærmelse for enhvert oppegående menneske og er man ikke oppegående så må man faktisk være maniac på en måte for å tro på historier som vann til vin, helbredelse av blinde, helbredelse, bønn... Om ikke maniac så ihvertfall rimelig uærlige...

Lenke til kommentar

Er det ironisk at du som kristen idag snakker om etnisk renskning av kristne, etter at kristne har drept og massakrert hvert eneste menneske som ikke trodde på bibelen og deretter forbød alle andre religioner i flere århundrer? Er du redd for at historien skal gjenta seg selv?

Nei, det er ikke nødvendigvis ironisk eller dumt

Jeg er ikke ansvarlig for det andre kristne har gjort eller gjør, noen av oss er gale, andre er det ikke. Jeg er ikke ond simpelt bare fordi Korsfarerene/forfedrene var ond.

Det blir det samme konseptet som med Tyskere, vi kan ikke straffe Tyskerene idag for det de gjorde i andre verdenskrig. Det samme med ateister, ikke alle hater kristne,

ikke alle velger å forfølge dem, men noen

Så klart jeg er redd for at den historien skal gjenta seg, er ikke du? Dette ville bare by på

kaos for begge sider. Men dette tviler jeg på skjer, siden vi ikke lever i mørke middelalderen. Dette er ikke noe jeg går å grubler på med mindre jeg sitter å skriver om det slik som nå. Akkuratt nå tenker jeg heller på hvilken Gaming PC jeg skal skaffe meg fra Komplett.no

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke nødvendigvis ironisk eller dumt

Jeg er ikke ansvarlig for det andre kristne har gjort eller gjør, noen av oss er gale, andre er det ikke. Jeg er ikke ond simpelt bare fordi Korsfarerene/forfedrene var ond.

Du trenger ikke å være ond heller. Historien er full av helt OK og gode mennesker som har gjort uhyrlige ting fordi de trodde de gjorde sin imaginære gud en tjeeneste ved å plage, være slemme mot og drepe andre mennesker som ikke trodde på jesus, eller på en annen versjon av jesus for den sakens skyld (så fordummende og ignorant gjørende er religion dessverre). Og du er en sånn kandidat bare ved å tro på det samme de andre av disse gode menneskene også trodde på, til mer du tror til mer fordummet blir du med andre ord... Men du er definitivt med å på støtte fordummende dogmatisk kristendom ved å tro på det ja, for hvem er du som kan kritisere dem for deres tro?

Akkuratt nå tenker jeg heller på hvilken Gaming PC jeg skal skaffe meg fra Komplett.no

Så bra. Kan jeg komme med et tips? Bygg PC'n selv! Kjøp de delene og komponentene du trenger og bygg PC'n selv, du får et langt bedre, og ikke minst billigere, alternativ til ferdig bygget PC...

Kanskje du allerede har et kabinett fra en annen PC? Kanskje en harddisk? ( En "brukt" hardisk kan settes inn i en ny MED det gamle operativ systemet på og PC'n er oppe å går med EN GANG kontra å måtte installere alt på nytt... Så vet du det...) Kanskje et brukbart power? Og en CPU kjøler, om du ikke bare har en gammel PC da?

Selv har jeg alltid bygget mine egne PC'er (og en rekke andre PC'er, til venner, kolleger og andre... Noe som har gjort at jeg har handlet for godt over 400 000 hos komplett siden 1996 og det er jo ikke småsummer for en privat person...) og har vært veldig fornøyd med det. Har virket meget godt alle som en og jeg har fremdeles det big toweret jeg begynte med, fra den første PC'en jeg satte sammen selv... Begynner å dra litt på årene da, jeg innrømmer det, så det blir vel kanskje et nytt tower på meg neste gang...

Og jeg har TVUNGET mine egne gutter til å bygge sine egne PC'er, noe de i dag er MEGET godt fornøyd med!!! :) De var ikke det når de satt der og ikke ante A fra B da, men dette ligger det så mye ute på nettet om at det å bygge sin egen PC at er en smal sak for alle å finne og bygge sin egen PC i dag... Noe guttene mine er enige, i dag ihvertfall, med meg i...

Så det er et godt råd jeg vil gi deg, da får du det du spør etter, ofte bedre også, enn ferdig byggede PC'er... for ikke å snakke om langt rimeligere...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Det finnes omstendigheter hvor folkemord og terror ikke har vært umoralske handlinger. Det eneste en trenger å gjøre er å finne ut hva de rette omstendighetene er.

Det fins ikke noen "omstendigheter" hvor dette er riktig !

Folkemord og terrorvirksomhet er galt uansett hvem som utfører det, og uansett hvem som er ofre for noe slikt, og uansett sitasjon det måtte være.

Men med en slik holdning som du har, så kan du risikere å befinne deg i en situasjon hvor du selv er med å utføre folkemord.

De som var med på å utføre diverse folkemord i kina, sovjet, kambodsja osv. mente nok også at det var riktig det de gjorde, for de gjorde det jo for staten og på ordre fra sine ledere.

Og etter det du sier her, så vil du gjøre det samme om du fikk ordre fra regjeringen eller myndighetene til å være med på folkemord på kristne, for du ville da mene at det er riktig siden regjeringen eller myndighetene sier du skal at gjøre det.

De fleste som utfører folkemord og terror mener jo at det er riktig det de gjør, om de hadde ment at det er galt og umoralsk å gjøre det så hadde de ikke gjort det.

Lenke til kommentar
De fleste som utfører folkemord og terror mener jo at det er riktig det de gjør, om de hadde ment at det er galt og umoralsk å gjøre det så hadde de ikke gjort det.
V

eel, det er vel en sannhet med modifikasjoner, er det ikke? For de kristne som ikke støttet korstogene ble jo tvunget med allikevel, det samme skjedde vel med soldater i disse regimene også, det var foreksempel plenty med tyske soldater her i landet som slettes ikke var enig med politikken og regimet til hitler, men alle vet jo hva som skjedde med de som sa dette høyt....

Ellers er det helt riktig at folkemord og terror aldri blir riktig ja.

Og slapp av, samtelige mennesker i dette landet kommer ALDRI til å bli med på noen forfølgelse av kristne med påfølgende mord på kristne, nettopp fordi vi et sekulært samfunn ikke bedriver slik intoleranse og hat. Dette er noe teokratier kan finne på å gjøre det, ikke sekulære samfunn. (Og FØR du begynner å dra tåpeligheter om at nord korea er et sekulært samfunn vil jeg gjøre deg oppmerksom på at stats lederen der forlanger å bli dyrket som en gud og ikke nøler med å straffe alle som ikke gjør det... Er ikke helt det samme som et sekulært samfunn det vel?)

Lenke til kommentar

Det fins ikke noen "omstendigheter" hvor dette er riktig!

Folkemord og terrorvirksomhet er galt uansett hvem som utfører det, og uansett hvem som er ofre for noe slikt, og uansett sitasjon det måtte være.

Fikk du med deg den neste posten jeg skrev, hvor jeg viste til at det var Bibelens gud jeg snakket om? Og at det ikke var min egen mening jeg representerte.

Lenke til kommentar

Var det ikke han som utførte dette folkemordet da 4.Mosebok, 21: 4-9

Dette handler da ikke om noe folkemord.

Så brøt de op fra fjellet Hor og tok veien til det Røde Hav for å dra omkring Edoms land; men på veien blev folket utålmodig, 5 og de talte mot Gud og mot Moses og sa: Hvorfor har I ført oss op fra Egypten, så vi må dø her i ørkenen? For her er hverken brød eller vann, og vi er inderlig leie av denne usle mat. 6 Da sendte Herren seraf-slanger* inn iblandt folket, og de bet folket; og der døde meget folk av Israel. 7 Så kom folket til Moses og sa: Vi har syndet, fordi vi har talt mot Herren og mot dig; bed til Herren at han vil ta slangene fra oss! Og Moses bad for folket. 8 Da sa Herren til Moses: Gjør dig en seraf-slange og sett den på en stang, så skal hver den som er bitt og ser på den, få leve. 9 Så gjorde Moses en kobberslange og satte den på en stang; og når en slange hadde bitt nogen, og han så på kobberslangen, blev han i live.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...