Gå til innhold

Hvilke høytalere burde jeg gå for?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ganske mye "punch" i rock..

Til hardere rock og rap ville jeg valgt noe amerikansk.. Klipsch eller JBL feks.. Klipsch er veldig lette å drive og har mye punch.

Du må nesten prioritere hva du hører mest.. XTZ er veldig bra på rock og rap altså, men de er best på detaljert musikk synes jeg. Dessuten er de litt tunge å drive.

Edit: med det mener jeg 80-100watt avhengig av hvor sterk forsterkeren er. Svakere forsterkere kan også drive de, men ikke til fullt volum.

Den høytaleren du linket til er jo aktiv da, de jeg har nevnt trenger en forsterker.

XTZ er iallefall en utrolig god høytaler, med veldig gode elementer. Som du kanskje ser så sammenlignes de med mye dyrere høytalere. Har fått skamros fra presse, og har en grei pris. Men til de så trenger du en relativt sterk forsterker.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Surround.no har halv pris på M-65 7.0 pakke til godt under 4000 kr,sleng på en forsterker til samme pris så har man mye lyd for pengene. Er forresten også receiverkampanje på Surround akkurat nå!

M65 gir veldig mye for pengene, har eid to Dynavoice høytalere før, ene het M65 og andre het F6. M65 kan kanskje bli litt for skarp i diskanten med feil forsterkere, men du verden så mye bang for buck.

Tror jeg betalte 900,- for min på auksjon,

Men XTZ er i en helt annen liga både hva gjelder byggekvalitet og prestasjon. Xtzs beste høytalere konkurrerer med høytalere som er mye dyrere.

Lenke til kommentar

Nei, styr unna Argon. Pioneer har da laget gode monitorer før iallefall.

Argon er lavmål, da er billighøytalerne til Surround.no bedre.

Er Argon lav mål å nå plutselig?

Hvor i svarte har du hørt eller lest det :nei2:

Endret av MhMh
Lenke til kommentar

Er Argon lav mål å nå plutselig?

Hvor i svarte har du hørt eller lest det :nei2:

Hifiklubben har selv sagt det til meg angående høytalerne. jeg har også testet Argon forsterkerne, kabelkontaktene DATT UT når man skulle bytte plugg. Volum var veldig lavt... Ikke akkurat bygd med kvalitet. Ble returnert til hifiklubben og byttet i noe annet med mye bedre kvalitet.

Høytalerne er bygget med absolutt billigst måte.

Poenget mitt er at feks Dynavoice, eller Proson, eller Cerwin Vega gir mye mer for pengene, og koster omtrent det samme.

Men klart man kan godt ha Argon høytalere og være fornøyd, det er snakk om preferansene.

Men jeg ville aldri ha valgt Argon.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Hvis terminalene ramla av så var du for hard hendt, og det går faktisk ann å skru opp volumet på en forsterker, mange forsterkere øker ikke noe mye i volum før du når kl. 12 ;)

Og hvordan vet du dette, har du vært på fabrikken til Argon og sett hvordan de blir bygget, har du demontert en av de og sett?

Dynavoice er jeg enig i at knuser Argon, men Proson, NEI.

Går heller ikke ann å sammenligne Vega og Argon da Vega produserer nesten bare høyttalere, mens Argon produserer mye forsterkere.

Dessuten er lyden i Argon høyttalerne overlegen over XD 3 f.eks ;)

Og som et siste spørsmål, hvor lang erfaring har du med lyd og HiFi og i hvor lang tid har du "studert" dette?

Lenke til kommentar

Hvis terminalene ramla av så var du for hard hendt, og det går faktisk ann å skru opp volumet på en forsterker, mange forsterkere øker ikke noe mye i volum før du når kl. 12 ;)

Og hvordan vet du dette, har du vært på fabrikken til Argon og sett hvordan de blir bygget, har du demontert en av de og sett?

Dynavoice er jeg enig i at knuser Argon, men Proson, NEI.

Går heller ikke ann å sammenligne Vega og Argon da Vega produserer nesten bare høyttalere, mens Argon produserer mye forsterkere.

Dessuten er lyden i Argon høyttalerne overlegen over XD 3 f.eks ;)

Og som et siste spørsmål, hvor lang erfaring har du med lyd og HiFi og i hvor lang tid har du "studert" dette?

Ca 20 års bakgrunn i Hifi, kjenner til hifiklubben, gamle solberg hifi(nå nedlagt), Soundgarden, har mange venner innen miljøet, Er medlem av AVforum og hifisentralen, fast abbonent på Watt, og har lest utallige andre hifimagasiner og tips.

Så jeg vil ikke si jeg er kunnskapsløs.

Fint at du er glad i Argon da, viktigste er at du selv er fornøyd. Jeg ble misfornøyd når Argons egne ledninger røsket med seg kontaktene til forsterkeren. Jeg prøvde TRE forsterkere alle ble ødelagt. Noe som førte til at hifiklubben selvfølgelig refunderte beløpet og tok det på sin kappe. Volum var også elendig, brukte forsterkeren som forforsterker til en effekt på 140Watt.... fikk nesten ikke lyd. Lydkvaliteten var i og for seg fin, (rør) men volum var veldig lavt, nesten for lavt til å lytte til.

Hifiklubben råder også til bedre høytalere enn Argon selv. (iaf meg selv og andre jeg har hørt) Jeg mener at XLS serien til Cerwin Dali Stile eller Dali Zensor er mye bedre byggekvalitet enn Argon.

Proson gir mer valuta og lyd for kronene enn Argon.

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva heter du på Avforum?

Du har en del erfaring ihvertfall, det er bra :)

Men nå legger vi denne saken død :p

Greit, har ikke noe imot Argon annet enn at jeg mener det finnes bedre, når det er sagt så synes jeg de aktive høytalerne deres er søte, men jeg står ved at byggekvaliteten til Argon ikke har imponert meg.

Er du medlem av AVforum? Hvis ikke velkommen, der er det mye kunnskap å finne. En god kilde dersom du ikke abbonerer på hifiblader.

Brukernavnet mitt på AVforum er Danke.

Ellers ser jeg at det er fler som liker de billige småhøytalerne til Argon, selv synes jeg de aktive ser søte ut.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Er medlem ja, heter CerwinMorty, har faktisk egen byggetråd på suben min ;)

Kule bilder, fett rom med hifi du har fått deg. Kjenner en kamerat som har samme effekt og høytalere, gir sikkert skikkelig bass i bunn. Det funker sikkert perfekt både til basstung musikk, og til filmtitting.

Kudos til deg for at du har DIY Dynabel, står respekt av sånt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...