FrihetensRegn Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Så du får snart pensjon? Hvorfor sa du ikke dette i første innlegget så hadde du spart oss for økonomiske fremtidsspekulasjoner? Edit: Hvor gammel er du? Hvor mange år er det til du går av med pensjon? Hvor mye får du i pensjon? Hvor mye skatt kommer du til å betale på den pensjonen? Hvis du vil bo billigst mulig må du leve på andre, altså nav, trygd eller rett og slett kjøpe deg en gammel campingvogn, for pengene går tom en dag. En båt går jo, men da skal du også ha båtplass, noe som koster flesk. Og hvis det blåser opp til storm, vel det blir en ubehagelig natt. Ang. flytting til andre land: de fleste land har maks 3 mnd. på turistvisum, deretter må du søke om oppholdstillatelse, noe som vanligvis er vanskelig å få så lenge du ikke er styrtrik eller har noe som ganger det landet en del, eller er krigsflyktning med fare for liv og helse hvis du returnerer, noe som er litt tynt mtp. at du er fra Norge. Jeg hadde holdt ut på jobb noen år til helt frem til pensjonensdagene er her. Endret 16. januar 2013 av FrihetensRegn 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Så du får snart pensjon? Hvorfor sa du ikke dette i første innlegget så hadde du spart oss for økonomiske fremtidsspekulasjoner? Har ikke etterspurt noen generell økonomisk vurdering i det hele tatt. Det er andre som begynner fable om det. Det eneste jeg var ute etter, var tips hvordan bo billig/primitivt. Hverken mer eller mindre. Sa bare at jeg ville ha ca 2 mill når jeg selger alt, og vil klare meg med det unntagen boutgifter. Så da hadde jeg opplyst konkret om økonomisk forutsetning. Ellers takk for øvrig redegjørelse. Ok sorry. Men nå er det greit, behøver helst ikke flere svar her. Takk Endret 16. januar 2013 av Delvis Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Finn ut hvordan disse folka klarer seg, og herm etter dem. Det er vel det billigste. http://en.wikipedia.org/wiki/Suelo http://www.snohulemannen.com/ Noen som hvet kostnadenne rundt å bo fulltid i en kampingbil? Endret 20. januar 2013 av kim009 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Har programmet med snøhulemannen "hos Viggo" på tape. Han er uførpensjonist og har flere millioner i banken. Han reiser til og med til Usa av og til, så den gutten har penger nok. Det livet han bedriver er vel en slags hobby, mani eller noe. Endret 20. januar 2013 av Delvis Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Begynn med heroin, da får du overnaturlige overlevelsesegenskaper og kan klare deg på gaten i mange år. 3 Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 På den ene siden kan han om 10 år ha dyre sko, riktignok gamle og meget slitte. Et vitne om tider som var bedre. Eller han kan ha nye sko som skinner, men kanskje ikke bære dem med samme helt den samme stoltheten. Lenke til kommentar
oLarso Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Er ikke vanskelig å leve lenge på to millioner, vist du har lave krav. I Sverige kan du få 1-roms leiligheter til langt under 2000 kr /måneden, rundt 1000kr på mat og en tusen lapp på annet så har du måneds kostnad på bare 4000 kr. Det gir 40 år det du kan leve på de pengene, forutsatt kun at du holder tritt med inflasjonen. (2-3% avkastning). Og vist du som du sier har under 10 år igjen til pensjon, vil du ha masse igjen Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Vi er ferdige med dette nå. Ikke bump denne mer takk. Oppodatering 21. 09.15. Har bedt om at tråden fjernes. Har ingen flere kommentarer her. Endret 21. september 2015 av Delvis Lenke til kommentar
solarium Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hei Nysgjerrig på hvordan det gikk med bo-prosjektet ditt? Jeg er litt i samme situasjon, og spekulerer litt på alternativer til rådyr og ofte dårlig leiebolig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg