Persona Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Tingen er slik at jeg veldig lyst å prøve meg som ungdomsskole lærer, men problemet er at jeg har 2 i norsk når jeg må ha 3, nå er dette noe jeg håper jeg kan øke ved å ta det som privatist, men sett i fra den perspektiv at dette ikke skjer, hvordan kan jeg da bli ungdomsskolelærer? Jeg har jo ikke 2 i norsk uten grunn, det er et fag jeg er veldig svak i. Har ellers stor og god interesse i matte, engelsk og historie, og jeg hører at ungdomsskoler liker lærere som har mer fleksibilitet enn f.eks VGS lærere, noe som betyr at faglærer kanskje ikke er et så populært valg i dette tilfelle. Så det jeg lurer på er, går det ann å bli ungdomsskole lærer om jeg f.eks tar bachelor i en fag + PPU for å bli adjunkt? Eller kanskje det og års studium i andre fag i tillegg? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ja. For å ta PPU må du ha 180 studiepoeng (bachelor-ekvivalent) og 60 av disse må være i et fag som er relevant for det fagdidaktiske tilbudet på universitetet. Det anbefales at du har minst 60 studiepoeng i to fag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå