Gå til innhold

Rack/stasjon for IDE disker

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har rydda litt i gamle datadeler og fant igjen nesten 3 gamle IDE disker.

Hvor kan jeg få kjøpt en rack eller hva man bruker for å samle de 3 diskene til en nettverks lagring som støtter IDE?

For side jeg har en del av dem, så tenkte jeg å bruke dem som en nettverks lagring.

Endret av Pargadox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey, jeg har rydda litt i gamle datadeler og fant igjen nesten 3 gamle IDE disker.
To og trekvart disk?

Hvor kan jeg få kjøpt en rack eller hva man bruker for å samle de 3 diskene til en nettverks lagring som støtter IDE?

For side jeg har en del av dem, så tenkte jeg å bruke dem som en nettverks lagring.

Hva med å få tak i en gammel traver av en maskin og stappe diskene inn i. Det finnes het sikkert skreddersydde Linux OS som kan kjøre rett fra CD og som kan få gammelhunden til å opptre som NAS. Første stopp på veien blir kanskje her, iallefall ble det første treff på google for min del.

Alternativt kan du anskaffe deg en PCI IDE kontroller om det står på manglende antall IDE-porter i maskinen.

Lenke til kommentar

To og trekvart disk?

Hva med å få tak i en gammel traver av en maskin og stappe diskene inn i. Det finnes het sikkert skreddersydde Linux OS som kan kjøre rett fra CD og som kan få gammelhunden til å opptre som NAS. Første stopp på veien blir kanskje her, iallefall ble det første treff på google for min del.

Alternativt kan du anskaffe deg en PCI IDE kontroller om det står på manglende antall IDE-porter i maskinen.

Mente 3 disker, ble litt feil den der :p

Men det som er planen er heller et usb kabinett som da støtter mellom 3-5 disker. Trenger ingen extra pc/nas pc.

Endret av Pargadox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...