Agrippa Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Jeg hadde tenkt å handle et sett Kingston HyperX Beast til et nybygg, men ser nå at modulene ikke vil få plass under kjøleren. Såvidt jeg kan se har alle minnebrikker f.o.m. 1866 og oppover påmontert varmespredere, så valget ser ut til å stå mellom å kjøpe et sett på 1600MHz eller å fjerne den påmonterte røkla selv. Hvordan er varmesprederne på minnebrikker vanligvis festet og kan de fjernes trygt og enkelt? Noen som vet? Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Jeg vet bare at jeg ødela et sett med Corsair DDR2 minne fullstendig i mitt forsøk. Disse sprederne satt forøvrig _veldig_ godt limt. På et annet sett fra Geil løsnet kjøleribbene av seg selv og var svært enkle å demontere. Du kan søke litt som dette, men gjør fjerning på eget ansvar Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Takk for innspill. Jaja, da er vel det greieste å kjøpe et sett 1600MHz brikker og nøye seg med det. Merker uansett sikkert ingen forskjell, men jeg tenkte det var like greit å trå til med et sett på 2133 eller 2400 siden RAM er såpass billig som det er. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Takk for innspill. Jaja, da er vel det greieste å kjøpe et sett 1600MHz brikker og nøye seg med det. Merker uansett sikkert ingen forskjell, men jeg tenkte det var like greit å trå til med et sett på 2133 eller 2400 siden RAM er såpass billig som det er. Du kan jo kjøpe disse som jeg har gjort: http://www.prisjakt.no/product.php?p=920407 1866mhz og bygger ikke stort mer enn brikkene selv Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Takk for tipset. Skal absolutt vurdere de der. Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 I fall det er av interesse, så ble det dette settet: Crucial Ballistix Sport VLP 32GB. Er ikke ferdig å bygge ennå, så jeg kan ikke si noe om...vel, noe som helst foreløpig, men de er i alle fall lavere enn festeklipsene på minnesporene, så de vil være perfekt om man skal bruke en stor kjøler på socket 2011. Gode tester også, hos blant andre X-bit Labs, PureOverclock, Legit, XSreviews og Hardware Heaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå