Honning_Nisse Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Som alle dager trasker jeg rundt i sentrum og shopper, spiser osv. Jeg stikker innom et bra senter, og hva ser jeg ? En gjeng 7-åringer med 4s og 5. De bruker moderne klær samt ny york caps, tights etc. Disse plaggene er beregnet for ungdommer Forventet egentlig at dagens unge brukte fargerike, barnslige klær som jeg gjor da jeg gikk i 2-klasse! Forandringen fryder, ikke i dette tilfellet... De hylte og skrek samtidig som de tok bilder av hverandre og postet de på snapchat og face! Sånne mobiler koster flere tusen kroner, må innrømme at jeg ble en smule misunnelig (har ikke økonomi til slikt). Foreldre, reager!! Synes du egentlig at barn burde eie en mobiltelefon i det hele tatt ? Trenger svar Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Barn kan eie telefon, men det trenger ikke nødvendigvis å være en altfor dyr en. Ta gjerne en billig en som ikke er interresant til å gjøre annet enn ringe og sende melding. Men en gang burde de få telefon. Men ikke før de er 10-11 synes jeg. 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Ja, barn bør ha enkle mobiler, som man kan ringe/sende sms med. Kanskje et par spill, men helst en knappemobil/billig androidmobil!! Når de blir 12-14 bør de få en litt dyrere mobil, 2500-4000kr Man får gode mobiler for det! Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Forstår ikke problemstillingen. Seriøst. 1 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Som alle dager trasker jeg rundt i sentrum og shopper, spiser osv. Jeg stikker innom et bra senter, og hva ser jeg ? En gjeng 7-åringer med 4s og 5. De bruker moderne klær samt ny york caps, tights etc. Disse plaggene er beregnet for ungdommer Forventet egentlig at dagens unge brukte fargerike, barnslige klær som jeg gjor da jeg gikk i 2-klasse! Forandringen fryder, ikke i dette tilfellet... De hylte og skrek samtidig som de tok bilder av hverandre og postet de på snapchat og face! Sånne mobiler koster flere tusen kroner, må innrømme at jeg ble en smule misunnelig (har ikke økonomi til slikt). Foreldre, reager!! Synes du egentlig at barn burde eie en mobiltelefon i det hele tatt ? Trenger svar iPhone forandrer barnas oppførsel? Andorid is the way to go! Hjertelig Trololo -Fandens Oldemor 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 iPhone forandrer barnas oppførsel? Andorid is the way to go! Hjertelig Trololo -Fandens Oldemor Tror du ikke det samme skjer med en Androidtelefon til 5000? Håper det er ironi.. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Som alle dager trasker jeg rundt i sentrum og shopper, spiser osv. Jeg stikker innom et bra senter, og hva ser jeg ? En gjeng 7-åringer med 4s og 5. De bruker moderne klær samt ny york caps, tights etc. Disse plaggene er beregnet for ungdommer Forventet egentlig at dagens unge brukte fargerike, barnslige klær som jeg gjor da jeg gikk i 2-klasse! Forandringen fryder, ikke i dette tilfellet... De hylte og skrek samtidig som de tok bilder av hverandre og postet de på snapchat og face! Sånne mobiler koster flere tusen kroner, må innrømme at jeg ble en smule misunnelig (har ikke økonomi til slikt). Foreldre, reager!! Synes du egentlig at barn burde eie en mobiltelefon i det hele tatt ? Trenger svar 12 åringen min har en android(billig) telefon, kommer antagligvis til å oppgradere denne til et eller annet til rundt 2000,- i år. 9-åringen arvet storebrors Nokia 1211 i fjor, får å kunne ringe hjem hvis det var noe. 6-åringen stjeler Tab'en når han har muligheten... Ja, jeg synes barna burde eie mobiltelefon, i første omgang for å kunne ringe hjem eller venner. Resten.... tja.... er ikke særlig stor tilhenger av sosiale medier selvom det kan være en greit måte å holde kontakt på, men det slår uansett ikke omgang med venner i den virkelige verden hvor man gjør aktiviteter sammen. Men telefoner til 4-5000,- tja, noen foreldre trenger vel å føle at noen holder barna i ånde mens de er opptatt med å jobbe og gjøre karriere? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Det at barn ikke bør ha telefon er en fordom jeg med tiden har lagt av meg. Angående pris er jo alt relativt Har man lett råd til en ny og kul telefon så hvorfor ikke. Man kjøper ikke en 17 år gammel volvo om man har råd en en 2011 modell. 1 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Tror du ikke det samme skjer med en Androidtelefon til 5000? Håper det er ironi.. Nei, det var det som var meningen med fleipetegnet. Hadde ikke gått an å ta det jeg skrev seriøst, jeg bare fleiper litt. Men om det er sant eller ikke, så er Android-telefoner kjent for å være mer solide enn iPhone. Om dette er sant eller ikke er en annen sak. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Nei, det var det som var meningen med fleipetegnet. Hadde ikke gått an å ta det jeg skrev seriøst, jeg bare fleiper litt. Men om det er sant eller ikke, så er Android-telefoner kjent for å være mer solide enn iPhone. Om dette er sant eller ikke er en annen sak. Ja, men Nexus 4 er jo dritt.. Glassbakside, dårlig AUX-inngang, ikke utskiftbart batteri og greier.. Men mange andre mobiler har bra kvalitet! Som HTC og Samsung sine Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Ja, men Nexus 4 er jo dritt.. Glassbakside, dårlig AUX-inngang, ikke utskiftbart batteri og greier.. Men mange andre mobiler har bra kvalitet! Som HTC og Samsung sine Hehe... Jeg er helt grønn på dette emnet, vet bare at iPhone blir "mobbet" for å være usolid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå