Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er man avhengig av dataspill når man spiller ca. 12 timer every day? Isåfall trenger jeg seriøs hjelp! blir oppfordret av bekjente å begrense gaming


Honning_Nisse

Anbefalte innlegg

Vanlig dag for meg :

 

12:00 - stå opp, spise osv

13:00 - gå på rommet, låse døra

13:05 - 01:05 -- spille på xbox-en med virtuelle venner og skype :(

 

Etter mange år med tilsnakk har det endelig gått opp for meg: Jeg er spillavhengig.... :(

 

Trenger veiledning og gode råd for å slutte! :p

Seriøse kommentarer blir satt pris på!

 

 

Mvh: trist gutt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har alerede gjort den største biten av jobben ved å erkjenne for deg selv at du spiller altfor mye.

 

Viss du klarer å holde den tanken sammen med ett snev av selvdisplin er du godt igang.

 

Lag deg noen regler for max antall timer spilling pr dag.

 

Lag deg noen nye målsettinger for hva du skal bruke tiden som åpner seg til:

f.eks

trene

skaffe seg noen rl venner

.

 

Viss du ikke liker å treffe venner bare for å treffe venner og å være sosial bare for å være sosial anbefaler jeg veldig å begynne med en hobby som innebærer at folk samles en plass og gjør forskjellige aktiviteter sammen. Da er du du sosial i ditt eget tempo.

f.eks

kampsport

radiostyrte fly/biler/båter

Fotball eller en eller annen lagidrett.

gocart/crosscart/bilcross etc . (masse røverhistorier og mekkesamhold å generelt rølp utenfor banen)

 

etc etc... masse man kan finne på.

Finne noe man gleder seg til å gjøre så du kan glemme den satans xboxen noen timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg stusser på hvordan er hvordan du har muligheten til å gjøre dette i utgangspunktet. Går utfra at det betyr at du verken jobber eller går skole. I så fall er det viktig å huske på at et hull i CVen der man har spilt Xbox i noen år kan bli noe du er nødt til bortforklare på hvert eneste jobbintervju, og det kan fort bli irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...