DevN Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Har ofte choke i Counter-Strike, har sammenlignet innstillingene mine med andre sine innstillinger i cfg'en. Har prøvd andre også uten hell. Har også en del høyere ping enn andre med 5 ganger dårligere hastighet. Da jeg har Catch SDSL 2048 kbps bør jeg jo ligge på en del lav ping tid, og regner med routeren kan ha noe med dette å gjøre. Er det noen porter jeg kan åpne på routeren for å få mer direkte tilgang til CS-servere? Vennligst sjekk utklippet for å svare mer nøyaktig på hva jeg skal velge og skrive her og der. (IP-adressen min kan jeg selv ) Da har jeg en som kalles "Virual Server" og en som kalles "Special App. Settings". Regner med portene skal under "Virtual Server", men svar meg for sikkerhets skyld der også. Special App. Settings Virtual Server I stedet for å starte ny tråd i annen kategori skriver jeg spm angående MSN her, er ikke så viktig. Virker nå å sende filer uten noen åpne porter eller noe sånt, men for raskere overføring, er det mulig å åpne porter da? Regner her med at det er MSN som er treg, og ikke routeren sin skyld. //zalo Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Du får ikke bedre ping ved å åpne porter. På en port er det enten trafikk eller ingen trafikk. Det er stort sett opp til serveren å "bestemme" hvilken ping du får. Du kan gjerne ha 100mbit, men så lenge serveren har 1mbit hjelper det lite. Ser du bor i Tromsø... Lang avstand til servere i Sør-Norge i så fall. Sånt har stor innvirkning på pingen. Foreslår at du Googler etter noe sånt som "counter-strike tweaking". Der finner du gode tips til innstilling av config'en. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Loomy: Du tror vel ikke jeg er så dum? Tror du jeg begynner å klage over ping fordi jeg var på en server med 56K modem og hadde 300 i ping? Selvfølgelig ikke! Jeg sjekket pingen min lenge, den ligger en del høyt uansett hvor serveren er. Men da dette ikke gjelder porter, kan tråden avsluttes. Kan banne på at det er routeren sin skyld, bare problemer med den. Har ikke råd til ny router når jeg skal ha ny musematte, ny mus, ny skjerm, nytt tastatur, osv. Btw, hva slags musematte bør jeg satse på for spilling? Steelpad? Func? (Ikke noe icemat, ikke min stil.) Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Googler etter "Counter-Strike Tweaking" ja... Ja fant noe som het OGC der, virker bra, men aimbot og wallhack er jo litt unødvendig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå