ZeroHour Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg har nettopp kjøpt en Dell Inspiron 8600, den er knall. Riktignok har jeg ett problem. Alle bilder på pc'en og på internett, programikonene nederst i hjørnet (hvor man ser nettverksikoner, windows update, osv.) og flagget ved siden av "Start" på startmeny-ikonet ser grumsete ut. Ser ut som om de er blitt forstørret uten å glattes ut. Minner litt om teksturene i gamle 3d-spill uten 3d-kort (med software-acceleration). Jeg kan se bildene greit nok og fargene er fine, men det er så stygt likevel. Ett bildepunkt på et bilde burde fylle èn piksel på skjermen, men her er det akkurat som om den går litt utenfor. Når jeg reinstallerer 3d-kortet fungerer alt fint en stund, helt til jeg restarter maskinen. Da er alt like stygt igjen. Skjermen har en ganske høy oppløsning så det jeg lurer på er om den forstørrer ting for å hindre at ting virker smått på lcd-skjermen. Etter at jeg reinstallerer skjermkortet ser jeg at at bl.a. oppgaveinja nederst i windows ( med startmeny, aktive vinduer/programmer osv.) er litt lavere og alle ikonene er fine. (Altså før jeg restarter og alt er fucka igjen...) En annen ting er at jeg ikke ser ikonene på desktop'en mens jeg flytter dem. Akk. Er det noen som har vært borti noe liknende? Eller kanskje vet om en mulig løsning på problemet. Det er kanskje en innstilling et eller annet sted?! Begynner å bli litt irriterende. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Har sett det samme selv med diverse bærbare. Lurte fælt på det jeg også uten å komme noe særlig videre. Har du prøvd forskjellige drivere til skjermen din / skjermkortet? -KJ Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Du kan jo starte med å skru av clear type. Blir det bedre da vet du at det er en instillings-sak der i området. Det at ikonene ikke er synlige ved flytting så jeg på en slektnings nye HP-maskin med XP-home. Vet ikke hva som skal til for å få det "normalt" eller hvorfor det er satt til å være slik. Samme maskin hadde faktisk problem med at clrtype ødela kvaliteten på skrift + diverse. Slo like godt av hele greia og eieren ble fornøyd. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Sjekk at oppløsingen er satt til maks, alt mindre vil gi et grumsete bilde. Hvis dette er ok, trykk på "avansert" under "instillinger" for skjerm. Under "generelt" vil du finne noe som heter PPT, den skal stå på 96ppt. Noen leverandører setter denne til 120 på bærbare med høy oppløsning for å hjelpe brukeren til å lese ting på skjermen. Men dette fører til at mange programmer kan se rare ut. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Du må ha den oppløsningen som skjermen er bygd for eller så blir det grumsete............. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 har hørt om dette på en Dell inspiron 5100 også... han fant ikke ut hva det var, men tror det ble bra etter reinnstallering av systemet med XP Pro.. Tvilsomt, men kan det være en slags bug i XP Home?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå