Qepz Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Hei, jeg har et shutdown problem med gaming riggen min: ASUS Sabertooth X58 Intel I7 960 @ 3,8GHZ (1,2V) Gainward GTX 680 Corsair Vengance 3x 12gb 1600MHZ 1,5V 2x Corsair FORCE 60GB SSD'er i Raid 0 2X WD Black 500gb i Raid 0 (ikke samme raid set som ssd'ene) Fractal Design 650W Modular strømforsyning Corsair H100 CPU Kjøler Fractal design R3 Kabinett Problemet er at under visse spill så slår pcen seg av etter en viss tid, tiden er ca den samme tiden hver gang. Når jeg skrur på pcen igjen er det akuratt som strømmen har blitt kuttet (Du får opp valgene om du vil starte windows normalt eller i safe mode) Shutdownene har skjedd på 3 forsjellige spill som jeg kommer på i farten: "Farcry 3, Planetside 2 og Warhammer 40k Space Marine" Men shutdownene kommer ikke på spill som Crysis 2 Og BF3 Shutdownen er ikke varme relatert selv om jeg har en veldig høy NB temp til tider (70C +/-) Cpu temp og GPU temp er fin. Prøvde å oppdatere drivere og resete cmos. PrøvdE og fjerne overklokking og kjøre alle instillinger på default. Har og prøvd og kjøre med 1 ram brikke. Har hatt mistanke om at den høye NB tempen kan ha noe me saken og gjøre så jeg puttet en ekstra vifte inn i døren for og kjøle den ned. Temperaturen gikk ned betydelig men dette endte ikke problemet med random shutdowns. -Øyvind Endret 15. januar 2013 av Qepz Lenke til kommentar
Maskineriet Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Høres ut som noe lignende det jeg sliter med på min maskin. Skrur den seg bare helt av umiddelbart, eller er det akkurat som om den henger litt før den dør? Bluescreen? Uansett, det som har dempet hyppigheten for mine shut-downs, er å rett og slett gjenopprette Windows til sist det var rimelig normalt. Det KAN jo være en software-relatert greie hos deg. Lenke til kommentar
Qepz Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Høres ut som noe lignende det jeg sliter med på min maskin. Skrur den seg bare helt av umiddelbart, eller er det akkurat som om den henger litt før den dør? Bluescreen? Uansett, det som har dempet hyppigheten for mine shut-downs, er å rett og slett gjenopprette Windows til sist det var rimelig normalt. Det KAN jo være en software-relatert greie hos deg. Den slår seg av akuratt som om noen skulle dratt ut kabelen til pcen, ingen forvarsel å heller ingen feilmelding under oppstart. Kan være at det er et software relatert problem men har hatt problemet så lenge at jeg husker ikke når pcen fungerte sist så alternativet må være å formatere SSD Raid settet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå