Gå til innhold

Alienware x51

Anbefalte innlegg

Hei,

Hva syntes dere om alienware x51? Har ikke ubegrenset med penger så det blir nok ikke toppmodell ved evt kjøp :dribble: . Har sett litt på modellene med i3 og i5, men er dette en bra gaming pc? Har en alienware m14x fra før, så det er noe hastværk å få kjøpt. Noen som har noen andre forslag til andre gaming pcer (ikke mer en 7k for bare pc) Skal IKKE bygge selv :)

SeaCraft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Hva syntes dere om alienware x51? Har ikke ubegrenset med penger så det blir nok ikke toppmodell ved evt kjøp :dribble: . Har sett litt på modellene med i3 og i5, men er dette en bra gaming pc? Har en alienware m14x fra før, så det er noe hastværk å få kjøpt. Noen som har noen andre forslag til andre gaming pcer (ikke mer en 7k for bare pc) Skal IKKE bygge selv :)

SeaCraft

Det er helt ok pcer, men du betaler mye for at det heter alienware. Mest sannsynlig kan du få noe bedre andre steder ;)

Du får f.eks et forholdsvis "dårlig" grafikkkort, og 6gb minne(du kan fint få 8gb) osv osv.. Betaler egentlig veldig mye for "alienware"..

http://www.komplett.....aspx?sku=10731 f.eks...7500da, meen men! Hadde du bygget selv, hadde det vært helt andre "boller"

Endret av midtun
Lenke til kommentar

Mente stasjonær. Og dessuten. Gaming pc. Da har man gjerne stasjonær. Laptop kan være billig.

Jeg har en Asus g74sx og Alienware mx11 r3 og de fungerer bra som gaming pc-er. Ja med Alienware betaler man mye for merket, men x51 er veldig kjekk når du ikke har plass til en stor klump.

Lenke til kommentar

Hei, for det første må jeg si at Alienware er ikke bare "crap" som noen påstår, har nevnt tidligere at jeg kan betale litt ekstra for design og personlig liker jeg Alienware veldig godt. :grin2: Er det noe lurt for meg å bygge egen pc, når jeg ikke kan en dritt om det "elektriske"? Følger det med mye bruksanvisninger? Operativsystem? Vet ikke helt om jeg er klar for å brase ut i ukjent sone da det står fler tusenlapper på spill... :mellow: Er det lurt å kjøpe brukt? Hvis noen skal ha gaming laptop anbefaler jeg virkelig å kjøpe m14x, fin pc med passe stor skjerm :thumbup:

SeaCraft

Endret av SeaCraft
Lenke til kommentar

Laptop? Har en Alienware m14x fra før så det trenger jeg ikke. Har ikke venner som driver å bygger pcer :shrug: Har egentlig lyst til å bygge selv, men det jeg er mest redd for er å trekke ledningene til slutt. Har sett litt på denne: http://www.komplett....aspx?sku=742450 ;):p Hva koster det for operativsystem? Og er det vanskelig å innstalere? :woot:

SeaCraft

Jeg kunne ikke noe om pcer før, og var det man ville sett på som en noob.

Er nok det fortsatt, men lærte meg hvordan man bygger en pc, i et nøtteskall, på 3 dager.

Og, jeg vil anbefale og bygge selv, du får såååå mye mere ytelse enn om du skulle kjøpt en overpriset pc, der du ikke kunne bestemt noe som helst.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke noe om pcer før, og var det man ville sett på som en noob.

Er nok det fortsatt, men lærte meg hvordan man bygger en pc, i et nøtteskall, på 3 dager.

Og, jeg vil anbefale og bygge selv, du får såååå mye mere ytelse enn om du skulle kjøpt en overpriset pc, der du ikke kunne bestemt noe som helst.

Bygde du helt selv? En venn av meg sier at det er vanskelig, spesielt når det kommer til å trekke ledningene. Hvis man bygger selv kan man vel bare drite i å få garanti (noe som er viktig i mitt tilfell) :hmm: Er ikke helt sikker på om jeg skal bygge selv eller kjøpe på komplett.no, men tror jeg går for komplett :thumbs:

SeaCraft

Lenke til kommentar

Bygde du helt selv? En venn av meg sier at det er vanskelig, spesielt når det kommer til å trekke ledningene. Hvis man bygger selv kan man vel bare drite i å få garanti (noe som er viktig i mitt tilfell) :hmm: Er ikke helt sikker på om jeg skal bygge selv eller kjøpe på komplett.no, men tror jeg går for komplett :thumbs:

SeaCraft

Å bygge PC er litt vanskeligere enn å bygge Lego, og lettere enn å bygge IKEA-møbler. Hvis du bygger selv vil garantien gjelde for hver enkelt komponent (noen deler har faktisk 7 års garanti,) dessuten har du 5 års reklamasjon på alt av data-elektronikk. Om du velger å bygge selv kan jeg love deg at du lærer veldig mye om hvordan en PC er satt sammen (både stasjonær og laptop,) kjekt å kunne slikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...