Skikongen Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Da jeg tidligere hadde bredbånd gjennom Nextgentel hadde jeg fint tilgang til webserveren min gjennom internett. Nå har sameiet gått over til kollektiv avtale med GET, og nå får jeg ikke lenger tilgang utenfra. Jeg har prøvd med både Airport Time Capsule og Asus RT-N66U router, uten at jeg har lykkes. Jeg får fint tilgang gjennom LAN (10.0.1.12), og da fungerer alt som det skal. I routeren (både på Asus´en og Airport´en) har jeg videresendt flere porter (bl.a. port 80) til riktig LAN adresse. Prøver å logge meg på både gjennom IP (84.207.*.*) og gjennom No-ip.com uten av noen kommer igjennom. Når jeg sjekker CanYouSeeMe.org - Open Port Check Tool så ser det ikke ut til at verken 80, 81 eller 21 er åpne. Har chattet med GETs kundeservice og de sa at det ikke er noe konfigureringsmuligheter på kabelmodemet, men at alle "standard porter" skal være åpne fra GETs site (bl.a. port 80 skal være åpen begge veier). Er det noen som har tips til hvordan jeg får dette til å funke igjen blir jeg veldig glad. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Forsøker du å nå den offentlige ip'en innenfra ditt eget lan? Hvis ja, kan du få noen fra utsiden til å prøve? Kan jo hende NAT loopback ikke fungerer hos GET. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Godt poeng, men jeg prøver og nå den "utenfra" gjennom 3G nettet på telefonen min. Jeg har også prøvd innenfra uten hell (men det er jo ikke så rart). Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Sikker på at den eksterne adressen din peker på gateway/routeren din? aka forwarder port 80 til webinterfacet på routeren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Dette skulle jo være en enkel sak. Sjekk først hvilken internettadresse du har inne i routeren. Denne skal være identisk med din 84.x.x.x. Er den ikke det, så kan du ha et routermodem (10.x.x.x eller 192.x.x.x). Dernest pass på at du forwarder til riktig LAN-IP og velger TCP eller TCP&UDP. LAN-IP må være lik serverens, ikke andre maskiner på nettverket :-). Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Jeg ville også tro at dette var en smal sak, spesielt når det fungerte så greit da jeg hadde Nextgentel. IP adressen jeg får på whatsmyip.com stemmer med WAN adressen på IPCONFIG. Kabelmodemet er koblet til Airportens (10.x.x.1) WAN port og videresender TCP til 10.x.x.12, som er webserveren (som jeg har slått av software firefall på for anledningen). Airporten er satt til å gi denne statisk 1.x.x.12 adresse. Dessuten ser det ut til at alle porter er "stealth" lukket både med ShieldsUp/GRC: ---------------------------------------------------------------------- GRC Port Authority Report created on UTC: 2013-01-15 at 22:08:02 Results from scan of ports: 0, 21-23, 25, 79, 80, 110, 113, 119, 135, 139, 143, 389, 443, 445, 1002, 1024-1030, 1720, 5000 0 Ports Open 0 Ports Closed 26 Ports Stealth --------------------- 26 Ports Tested ALL PORTS tested were found to be: STEALTH. TruStealth: FAILED - ALL tested ports were STEALTH, - NO unsolicited packets were received, - A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED. ---------------------------------------------------------------------- Og canyouseeme.org: Error: I could not see your service on 84.x.x.x on port (80) Reason: Connection timed out Ganske så frustrerende dette her... Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Var webserveren som av en eller annen grunn hadde (på DHCP) fått tildelt 255.255.192.0 som netmask istedet for 255.0. Takk for alle tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå