Gå til innhold

Steam butikk? Tips? Ledig for jobb

Anbefalte innlegg

Lyst til å starte min helt egen STEAM CDKEYS butikk elns. Og det jeg lurer på er hvor kjøper man da CDKEYS til en rimelig penge om man starter for seg selv og skal tjene litt på dette her? Og eller har noen av dere noen sider der de selger "CDKEYS" ting og vil ha nye folk for å jobbe for dem, jeg er ledig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Litt sent svar kanskje, men det flere av de ikke-lovlige stedene gjør er å kjøpe opp retailversjober av spillene i land det er billig (eksempelvis Russland, enkelte land i Asia m.fl.), for så å kun selge nøkkelen over nett.

Det samme vil absolutt ikke være lønnsomt her i Norge - med noen ytterst få unntak :)

Lenke til kommentar

Jeg kan bare si fra min egen erfaring at G2play har jeg aldri hatt noen problemer med, kun legitime nøkler som har fungert prikkfritt på Origin, Steam og som retail-nøkler. Det gjelder 20+ spill over snart 2 år. Jeg har sluttet helt å handle på Steam direkte, med unntak av 50% eller 75%-tilbud.

Folk kan gjerne være skeptiske, det er i så fall deres tap hvis de insisterer på å betale langt mer penger for nøyaktig samme produkt.

Lenke til kommentar

Det du nevner med legitime keys er vel akkurat det som et problemet.

Steam opererer med autoriserte forhandlere, og G2Play er såvidt jeg vet ikke det. Dermed kan du risikere at spill kjøpt gjennom G2Play forsvinner fra kontoen din uten noen form for varsel.

Jeg kjøper de fleste spillene fra andre forhandlere selv, men G2Play tar jeg ikke sjansen på.

Lenke til kommentar

Hvis jeg noensinne skulle få et problem med noen av de mange spillene jeg har kjøpt skal jeg selvsagt vurdere G2Play på nytt. Men så langt, som sagt, ingen problemer i det hele tatt.

Det nyeste jeg kan finne via Google var noen poster fra 2010 at spill kjøpt via G2play kunne i enkelte tilfeller fjernes fra Steam. Kan ikke finne noe nyere enn dette, og med tanke på at salget deres har økt svært mye siden den gang er det grunn til å tvile at Steam gjør noe med saken. Det man derimot bør være litt forsiktig med er å kjøpe spill i russisk utgave som krever russisk VPN for å aktiveres via Steam, men det er et kjent problem.

Man får i tillegg et scannet bilde av produktnøkkelen fra den fysiske versjonen som nøkkelen er hentet fra, så man kan også gi dette som bevis på at man har anskaffet spillet hvis Steam skulle spørre.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...