Gå til innhold

Stasjonært tastatur av type bærbar

Osram

Anbefalte innlegg

Vel, det emnet var kanskje litt uklart men... Poenget er at jeg har en elev som sliter med at tastene på tastaturet er litt tunge og har litt for lang "slag-lengde". Hun har en muskelsykdom som gjør at hun blir fort sliten om hun må bevege fingrene for langt og for mye. Hun jobber på en bærbar hjemme og sier at det er mye bedre.

Noen som aner om det finnes et tastatur i ordinær størrelse men som har flatere taster og kortere "slag-lengde" som tastaturet på en bærbar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

Jeg har en laptop, og en gang kjøpte jeg meg et såkalt "vivanco slimboard" (tror det var det det hette)... jallatastatur som jeg fant på Ekspert for 200kr (døde etter 3 måneder). Er ikke sikker på om dette er det du/dere et ute etter, men for meg minnet det veldig om tastaturet som er på min laptop. Hvis du finner det, kan det jo være verdt et forsøk?

Ellers kan jeg anbefale en bedrift jeg jobbet i i noen måneder som heter COMMidt (levanger, Nord-Trøndelag). De selger og delvis spesialproduserer mobiltelefon og datatilbehør for hørselskadede/funksjonshemmede, og jeg ser ikke bort fra at de kanskje kan ha en idé...uten å gi noe garanti! :) (dette er for all del ikke ment som noe reklame, prøver bare å hjelpe her). De leverer også utstyr til HMS.

...noe annet jeg kom til å tenke på, er at for noen år siden så såg jeg et videoklipp fra G3 datamessen eller noe sånt, der de hadde en liten boks for å koble til mobitelefon som prosjekterte et tastatur på bordet. Mulig det finnes noe sånt for pc også? Ikke vet jeg, men kan være verdt å sjekke opp også? ser for meg at en sånn løsning må ha tilnermet null slaglengde!

...eller kanskje bare skaffe enda en bærbar? (regner med hun kanskje vil ha problemer med å frakte den frem og tilbake mellom skolen og hjemmet?)

Lenke til kommentar

Joda, vi venter på HMS men de som har vært borti HMS i Oslo vet at på den ene siden gjør de en kjempejobb, men på den andre siden har de alt for mye å gjøre og Ting Tar Tid. Tenkte vi like godt kunne bla opp og kjøpe et om noen visste om noe helt konkret. Skal prøve ut ditt forslag DJ. Hun har allerede en ekstra bærbar og vurderer å ta med den men det er noe med at hun gjerne skulle hatt det i full størrelse i lengde og bredde og med den numeriske delen.

Lenke til kommentar

gå til denne butikken: http://www.ihandel.no/

der har de mange forskjellige typer, såkalte mini-tastatur, noen også med touchpad på. men de har ikke det numriske tastaturet på seg, men du får kjøpt det som en ekstra modul, og jeg leste at noen av tastaturene har ekstra usb porter på seg til dette.

Det er dessverre ingen direktelinker til produktene, men gå på datakomponenter og mus/tastature og så på tastatur. Det er også opplyst mange telefon nummre til de som jobber der, så ring og hør med dem.

Har selv vært bortig HMS i Oslo, når jeg drev å satt påå automatiske døråpnere for handikappede og Eldre, og noen hadde ventet i over 6 måneder på dørene sine. :( Politikerene burte bruke pengene der det trengs og ikke kaste dem bort på unyttige ting som kirke osv. :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...