Gå til innhold

Kald katode i kasse uten plexi...


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et Chieftec Fulltower m/dør, Sølv (DX01SLD) fra microplex. Tenkte at jeg i samme slengen kunne hive med en kald katode.

 

Spørsmålet er bare om det er noen vits dersom jeg ikke har plexiglass e.l. i kassa. Vil lyset ses i det hele tatt?

 

Og til slutt; hvilken farge er tøffest. Liker blå, men vet ikke hvordan effekten blir... Hvordan er blacklight?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir det en blå katode på meg! (men bare post flere innlegg hvis dere mener en annen farge er mye kulere...)

 

Ellers er jeg veldig interessert i lure måter å fikse plexi på dette kabinettet. Ser det liksom ikke helt for meg siden det er håndtak og vifte i sidedøra...

 

*må lese litt om plexi...*

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 22:18, havegg skrev:

Skal kjøpe meg et Chieftec Fulltower m/dør, Sølv (DX01SLD) fra microplex...

...hvilken farge er tøffest...


Quote:


..men bare post flere innlegg hvis dere mener en annen farge er mye kulere...


 

Sølv og rød er jo en meget god kombinasjon. Rødt lys oppfattes også som sterkere i lysstyrke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg forresten satt inn både plexi og en blå kald katode. Skjærte likså godt vekk den vifta i sidedøra. Trenger den egentlig ikke ettersom kassatempen er meget lav.

 

Mange av dere mener kanskje at ferdiplexi fra microplex er juks, men jeg synes det funket fint. Det ble i hvert fall litt mindre arbeid...

 

Skal legge ut bilder av mitt lett modda Chieftech-kabinett snart. Må bare knipse noen bilder først:)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 12:29, GalFisk skrev:

Skulle hatt en natriumlampe inni kassa dah:)

Noen som har peil på hvor man kan få tak på sånt (brukes i fx orange gatelykter)?



 

Hva med å strippe en Audi/BMW og sette Xenon-lysene i kassa. Da har du all den stuebelysningen som trengs inne i pc'en.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Quote:


Den 2002-02-12 22:41, skrev AMD xp:

Hei

jeg har et grønt kald katode inni mitt Chieftec kabinett,lyset kommer ut gjennom rillene i front,bak på viftehøla,og gjennom et selvlagd hull på toppen (blowout til 80x80mm)

Funker bra,men med engang jeg får runde ide og floppy kabler så slenger jeg plexi på kassa


 

 

Jeg har helt likt oppsett :smile: Bortsett fra det hullet på toppen. Så snart jeg får penger blir det ny dør med lite vindu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...