vegge Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Skal kjøpe meg et Chieftec Fulltower m/dør, Sølv (DX01SLD) fra microplex. Tenkte at jeg i samme slengen kunne hive med en kald katode. Spørsmålet er bare om det er noen vits dersom jeg ikke har plexiglass e.l. i kassa. Vil lyset ses i det hele tatt? Og til slutt; hvilken farge er tøffest. Liker blå, men vet ikke hvordan effekten blir... Hvordan er blacklight? Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hei jeg har et grønt kald katode inni mitt Chieftec kabinett,lyset kommer ut gjennom rillene i front,bak på viftehøla,og gjennom et selvlagd hull på toppen (blowout til 80x80mm) Funker bra,men med engang jeg får runde ide og floppy kabler så slenger jeg plexi på kassa Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Vises det godt i gjennom rillene i fronten? Hvis det gjør det så vet jeg hva jeg skal ha :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Da blir det en blå katode på meg! (men bare post flere innlegg hvis dere mener en annen farge er mye kulere...) Ellers er jeg veldig interessert i lure måter å fikse plexi på dette kabinettet. Ser det liksom ikke helt for meg siden det er håndtak og vifte i sidedøra... *må lese litt om plexi...* Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Vel,man ser egentlig bare lyset gjennom rillene nederts,lyset kommer ut av viftehølan bak dekselet,om man sager litt der innenfor,så kommer det nok godt igjennom Nå kommer det som sagt bare gjennom nederste viftehøl.. Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg har montert plexi på mitt tower da..(DX01BLD fra microplex) Det ble egentlig litt stilig..(har bare fått positive tilbakemeld) Og blått neonlys..(skulle lyst litt sterkere..) Så her er det bare til og lage hull og sette inn plexi Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg monterte ett vindu av server typen du får hos microplex i mit DA-01W, mått kutte til plexien 4-5 cm i det "innover-hjørnet", men blei jævli bra. Bilder (har flytta på neon lyset siden sist, og noen av dem er litt dårlige) finner du på http://lyngstol.cjb.net/kristian/casemod/pics.html Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 22:18, havegg skrev:Skal kjøpe meg et Chieftec Fulltower m/dør, Sølv (DX01SLD) fra microplex......hvilken farge er tøffest... Quote: ..men bare post flere innlegg hvis dere mener en annen farge er mye kulere... Sølv og rød er jo en meget god kombinasjon. Rødt lys oppfattes også som sterkere i lysstyrke. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Skulle hatt en natriumlampe inni kassa dah:) Noen som har peil på hvor man kan få tak på sånt (brukes i fx orange gatelykter)? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Blacklight er kult det, hvertfall hvis du sitter i et mørk rom. Men blacklighten lyser ikke opp noe særlig mye. (jag var litt skuffet da jeg monterte denne...) Men (igjen) hvis du bestiller UV-maling fra http://www.ljudia.no og maler litt med denne (f.eks kabinettvifter o.l) blir det bedre effekt ut av det. Mvh Nissen Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hva med et ovalt vindu på skrå over kassa? Sånn at den ikke kommer i den dumme vifta på siden. Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 nesquik: hvor kjøpte du det plexiglasset?? er det det man får kjøpt på microplex.no? skulle gjærne ha modda mitt Dragon Bigtower sølv, men veit ikke helt åssen jeg skal sette inn glasset..??! :smile: details plz!!! (PS, sølv passer MEGET godt til blå kald katode!!) Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 Nå har jeg forresten satt inn både plexi og en blå kald katode. Skjærte likså godt vekk den vifta i sidedøra. Trenger den egentlig ikke ettersom kassatempen er meget lav. Mange av dere mener kanskje at ferdiplexi fra microplex er juks, men jeg synes det funket fint. Det ble i hvert fall litt mindre arbeid... Skal legge ut bilder av mitt lett modda Chieftech-kabinett snart. Må bare knipse noen bilder først:) Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 havegg: jeg kunne gjærne tenkt meg noen bilder! hvis du gidder, send dem til [email protected] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Her er noen FORELØPIGE bilder av kabinettet++ http://home.no.net/havegg4/index.php?site=casemod Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Rå kasse ! ! Kult at du klarte det så fort både å modde og legg ut bilder ! Applaus fra meg i alle fall ! Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 12:29, GalFisk skrev:Skulle hatt en natriumlampe inni kassa dah:)Noen som har peil på hvor man kan få tak på sånt (brukes i fx orange gatelykter)? Hva med å strippe en Audi/BMW og sette Xenon-lysene i kassa. Da har du all den stuebelysningen som trengs inne i pc'en. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 hva slags temp genererer en kald katode? Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Tempen er lav. Kanskje rundt 25.30 grader.. Merker det knapt når jeg tar på den.... Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-02-12 22:41, skrev AMD xp:Heijeg har et grønt kald katode inni mitt Chieftec kabinett,lyset kommer ut gjennom rillene i front,bak på viftehøla,og gjennom et selvlagd hull på toppen (blowout til 80x80mm)Funker bra,men med engang jeg får runde ide og floppy kabler så slenger jeg plexi på kassa Jeg har helt likt oppsett :smile: Bortsett fra det hullet på toppen. Så snart jeg får penger blir det ny dør med lite vindu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå