-mira-14- Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Jeg prøver å finne ut hvilken hund som hadde passet meg.... liker store hunder, men har ikke så stort hus. liker ikke sånne hunder som kjefter hele tiden eks: CHIHUAHUA. har skole så det hadde vært greit med en hund som klarer å være alene... noen tips? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Hvor gammel er du? Det tar ganske lang tid fra du får en valp til den klarer å være alene en hel dag. Om du er en skoleelev som bor for deg selv vil jeg nesten si at du bør vente med å skaffe deg en hund, da det krever en del tid og innsats. Lenke til kommentar
-mira-14- Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 jeg er 14..... og ja eg har snakket med foreldrene mine men hvis vi skal kjøpe hund blir det nok i begynnelsen av sommerferien Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Små hunder som kjefter hele tiden kjefter ikke fordi de er små hunder som kjefter hele tiden. De er sånn fordi folk ikke skjønner at også disse er hunder, som trenger akkurat samme type omsorg og oppdragelse som en hvilken som helst annen hund. Bare husk å fortelle foreldrene dine at de ikke kan gi deg ansvaret for bikkja før du er fyllt 16, før det er det enkelt og greit ulovlig. Forøvrig kan dere skaffe dere nesten hvilken som helst hund, bare dere sørger for å ha på plass den kunnskapen som behøves 2 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Personlig foretrekker jeg Labrador / Golden Retriever og blandingen av de 2, de er ganske snille viss de blir oppdratt ordentlig, veldig lett å lære opp til å ikke bjeffe, de er også veldig snille mot fremmede, pluss at de ser ganske fine ut. Eksempelvis sånn som det her: Det som er kult med disse er at de kan se ut som både Golden og / eller Labrador med en vri. Endret 15. januar 2013 av malmern 1 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Stor hund betyr ikke at du trenger stort hus! Jeg og det mellomstore kreket mitt på 16 kg bodde på 32 kvm uten noen problemer, og da ingen hage e.l. heller. Turer, hjernetrim og generell mosjon erviktigere enn stor plass til hunden Det kommer helt ann på rasen og deres behov. Men at du vil ha en hund som ikke bjeffer så mye og som kan være alene hjemme en skoledag sier oss absolutt ingenting når det gjelder valg av hund, bortsett fra at spisshund da ikke burde være førstevalget Hvor mye skal du bruke den? Hva skal du bruke den til? Hvor mye turer og mosjon regner du med å kunne gi den? Vil den få langturer ofte, da snakker jeg om kanskje 4-5 timer om gangen? Har du tenkt noe på agility, spor, lydighet o.l.? Pelsstell da, hvor mye tid vil du bruke på det? Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Ikke anskaff deg hund i den alderen om du ikke er sikker på at foreldrene kan ta seg av den om du må flytte på hybel for å gå på skole. Det er umulig/vanskelig å få seg hybel når man har hund, avhengig av hvor du bor. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Det er foreldrene dine som må skaffe hund i tilfelle, du er under 16 år i følge det du selv skriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå