Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN eller lignende for blokerte nettverk

Anbefalte innlegg

Hvis prisen ikke er så farlig, så kan du kjøpe en router med innebygget VPN funksjonalitet og få deg en rask nok internettlinje hjemme.

Selv er jeg veldig mye bortreist utenlands og har en Ubuntu server med PPTP VPN løsning. Veldig enkelt å sette opp. Streamer Netflix, TV kanaler via Slingbox, har testet TV2 Sumo, NRK og mye annet. Fungerer helt fint med 10 Mbit ut, burde fungere fint med 2 Mbit også, tror jeg.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare sånn forums fungerer, du får ikke 3000 posts ved å bare være saklig :)

Håpet på at det var noen andre som hadde satt opp en VPN under samme omstendigheter som kunne gi meg noe bistand, men har uansett fått noen gode råd mellom kveruleringa.

Det er saklig og ingen kverulering - det ER en grunn til at det sperres og som du selv er enig i. Hvis alle kjører VPN istedet, så er altså policy for firma gjennomført? Merksnodig holdning til en som liksom skal være systemansvarlig - kom igjen folkens, la oss komme oss forbi hva ledelsen har bestemt, og i siste instans kan f... opp ganske mye. Dere har kommet dere forbi lover og regler, så jeg hiver meg på.

Et forum er et forum - her kan man være useriøs og tulle ... det eneste som skjer er at mod modererer og at man kan bli stengt ute i ytterst konsekvens hvis man bryter retningslinjer(som man igjen kan komme forbi med å lage ny konto, ev med annen IP) - Jobb og useriøsitet og brudd på regler kan ha langt større konsekvenser. Har du like lite peiling på jobb og ansettelser som du har på VPN, så er det på sin plass med en advarende finger før du ev mister jobben din

Du har tydeligvis lite peiling på forum også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Føler at dere vet veldig lite om arbeidsplassen og stillingen min så er ganske meningsløst å diskutere. Jeg ser etter en VPN løsning, ikke en alvorsprat fra mamma og pappa.

Har jobbet på et veldig likt system. Du er systemansvarlig på en videregående skole og gutta over deg på fylket styrer trafikken på nettet. Kjenner systemet godt...

Forstår ikke helt hvordan du antyder alderen til noen gjennom noen få forum posts, men det går bra om du mener at jeg er ung.

Skal ikke snakke for alle IT arbeidere, men da du drifter et relativt lite nettverk hvor folk som regel ikke har mye bruk for brukerstøtte så blir det utrolig mye nedetid hvor du blir sittende å ikke gjøre noe.

Om du ser på svaret nummer 16, så deler jeg den oppfatningen.

Med nedetid, så mener du at du sitter å ikke gjør noe.

Med nedetid hos IT-folk, så skal jeg love deg man ikke sitter å legger kabal...

Lenke til kommentar

Hvis prisen ikke er så farlig, så kan du kjøpe en router med innebygget VPN funksjonalitet og få deg en rask nok internettlinuje hjemme.

Selv er jeg veldig mye bortreist og har en Ubuntu server med PPTP VPN løsning. Veldig enkelt å sette opp. Streamer Netflix, TV kanaler via Slingbox, har testet TV2 Sumo, NRK og mye annet. Fungerer helt fint med 10 Mbit ut, burde fungere fint med 2 Mbit også, tror jeg.

Purevpn har et 3 dagers prøveabonnement for $2,5 (under 15 NOK).

Ellers har du StrongVPN, VyprVPN(dyrt), ExpressVPN, Hide my ass ++

Søk litt rundt det og på brukererfaringer, så finner du sikkert noe du blir fornøyd med.

Finnes også aktører med gratis prøveperioder..

Takker, skal ta en titt på dette så for jeg har tid.

Det er saklig og ingen kverulering - det ER en grunn til at det sperres og som du selv er enig i. Hvis alle kjører VPN istedet, så er altså policy for firma gjennomført? Merksnodig holdning til en som liksom skal være systemansvarlig - kom igjen folkens, la oss komme oss forbi hva ledelsen har bestemt, og i siste instans kan f... opp ganske mye. Dere har kommet dere forbi lover og regler, så jeg hiver meg på.

Et forum er et forum - her kan man være useriøs og tulle ... det eneste som skjer er at mod modererer og at man kan bli stengt ute i ytterst konsekvens hvis man bryter retningslinjer(som man igjen kan komme forbi med å lage ny konto, ev med annen IP) - Jobb og useriøsitet og brudd på regler kan ha langt større konsekvenser. Har du like lite peiling på jobb og ansettelser som du har på VPN, så er det på sin plass med en advarende finger før du ev mister jobben din

Du har tydeligvis lite peiling på forum også.

Føler jeg sa fra ganske tidlig i tråden om at det ikke er et problem, eller heller ingen fare for at jeg får sparken. VPN med andre ting ligger i en grå sone i reglemange som bil si at det ikke er noen konsekvenser hvis jeg bruker det.

Har jobbet på et veldig likt system. Du er systemansvarlig på en videregående skole og gutta over deg på fylket styrer trafikken på nettet. Kjenner systemet godt...

Om du ser på svaret nummer 16, så deler jeg den oppfatningen.

Med nedetid, så mener du at du sitter å ikke gjør noe.

Med nedetid hos IT-folk, så skal jeg love deg man ikke sitter å legger kabal...

Å sitte å legge kabal høres mer ut som det kontor folk gjør. Jeg har jobbet på flere steder en dette og alle bruker nedetiden som naturlig kommer til å gjøre det de selv ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Blir ikke mye nedetid, når man streber etter en oppetid på over 99%...

Og jeg snakker om systemet ikke meg som person...

Tror enda du er en elev og ikke en ansatt...

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Blir ikke mye nedetid, når man streber etter en oppetid på over 99%...

Og jeg snakker om systemet ikke meg som person...

Tror enda du er en elev og ikke en ansatt...

Tror du sitter fast i 1999.

Er heldigvis veldig stabile systemer nå. Uansett så vet du ikke hvor jeg jobber og selvom du antyder at jeg jobber på en videregående skole betyr ikke det at du har noen anelse om hvordan nettverket der er satt opp. Kan være ett patcheskap med en switch i for alt du vet.

Har ikke vært noen problemer med systemet på jobben min på lenge utenom problemer fra bredbåndleverandøren som jeg ikke kan gjøre noe med uansett.

Er jo uansett helt usaklig hvor mye nedetid du mener jeg har eller burde ha, hvis de jeg jobber for ikke hadde vært fornøyde med arbeidet jeg gjør hadde jeg ikke vært ansatt der.

Moralpolitiet er på plass ser jeg...

Mye bedre streame tilbud på andre siden av dammen.. Hulu har et par ok serier o.l. og, hvis man utholder kvaliteten.

Stemmer.

Bruker et program for å kunne ta i bruk Amerikanske netflix hjemme, men portene den bruker er blokkert på jobben, hovedsakelig derfor jeg lagde denne threaden.

Lenke til kommentar

På den tiden den tråden her har eksistert kunne du ha satt opp hundevis av openvpn tuneller.

Det vil max ta deg 1time første gangen.

Konfigurasjonen er på max 20 linjer, og ligger en drøss av guider på nettet.

Endret av slippern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

På den tiden den tråden her har eksistert kunne du ha satt opp hundevis av openvpn tuneller.

Det vil max ta deg 1time første gangen.

Konfigurasjonen er på max 20 linjer, og ligger en drøss av guider på nettet.

Tror du han er en systemansvarlig slik han hevder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...