Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Har et xfx radeon 7950 3gb Hva er det ultimate man kan bruke på dette skjermkortet? Jeg vil helst ikke at det skal bli for varmt. Jeg har ikke mye peiling på dette, så det er derfor jeg spør dere om hva dere synes jeg skal ha hvis jeg skal overclocke dette? Takk for svar! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Du kan prøve å overklokke deg opp mot Ghz på Gpu og se om det er stabilt , men gjør det gradvis og ikke gå for kjapt. Stabilitets test ved hver økning. Minnet kan kanskje også overklokkes litt, men du må teste det ut gradvis også. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Du kan prøve å overklokke deg opp mot Ghz på Gpu og se om det er stabilt , men gjør det gradvis og ikke gå for kjapt. Stabilitets test ved hver økning. Minnet kan kanskje også overklokkes litt, men du må teste det ut gradvis også. Skal jeg bruke CCC? Eller har du noe annet forslag? Du kan prøve å overklokke deg opp mot Ghz på Gpu og se om det er stabilt , men gjør det gradvis og ikke gå for kjapt. Stabilitets test ved hver økning. Minnet kan kanskje også overklokkes litt, men du må teste det ut gradvis også. Tenkte bare å overklokke det så det ikke blir alt for varmt, pluss at jeg lurer litt på specsa til de andre som her det samme skjermkortet Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Skal jeg bruke CCC? Eller har du noe annet forslag? En kan alltid benytte CCC, men vil anbefale evt. MSI Afterburner eller Sapphire TriXX - sistnevnte ga meg best resultater på mitt 7970. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 En kan alltid benytte CCC, men vil anbefale evt. MSI Afterburner eller Sapphire TriXX - sistnevnte ga meg best resultater på mitt 7970. Okei, er det bare å trykke og ordne? Bare være forsiktig hver gang man tester noe ut? Usikker siden jeg ikke vil ødelegge hardwaren Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Har kortet selv, du kan prøve å sette 1.1v på kjernen og sette 1000mhz med engang. Klarer kortet det så kan du sende spenninga litt og litt. Hvis det ikke er stabilt så kan du øke spenningen. Minne delen klokker veldig bra, kan klare 1500mhz uten å tukle med minne spenningen. Har lekt med flere xfx 7950 og de klokker noen lunde ganske likt. Er du redd for at varmen skal ødelegge kortet, er det alltid mulig å sette vifta på 70%. Da er du ganske trygg, hvis kabinettet har god luftgjennomstrømming. Om du vil presse kortet til maks, kan du alltid sette 1.25v-1.3v og øke minnespenning til nesten maks. Ikke glem å sette powerlimit til +20. Jeg har benchet mitt 7950 med 1230mhz/1700mhz(på luft). Endret 15. januar 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Har kortet selv, du kan prøve å sette 1.1v på kjernen og sette 1000mhz med engang. Klarer kortet det så kan du sende spenninga litt og litt. Hvis det ikke er stabilt så kan du øke spenningen. Minne delen klokker veldig bra, kan klare 1500mhz uten å tukle med minne spenningen. Har lekt med flere xfx 7950 og de klokker noen lunde ganske likt. Er du redd for at varmen skal ødelegge kortet, er det alltid mulig å sette vifta på 70%. Da er du ganske trygg, hvis kabinettet har god luftgjennomstrømming. Om du vil presse kortet til maks, kan du alltid sette 1.25v-1.3v og øke minnespenning til nesten maks. Ikke glem å sette powerlimit til +20. Jeg har benchet mitt 7950 med 1230mhz/1700mhz(på luft). Jeg har jo disse specsa fra før, så kan jo du se om jeg kan overclocke det Jeg har da dette XFX radeon hd 7950 3gb i7 - 3770 3.4 ghz quad core 16 GB DDR3 ram xfx 750w strømforsyner Asus motherboard - ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155, ATX, Z77, DDR3, 1xG3+1xG2-PCIe-x16, CFX, VGA, DVI, HDMI, UEFI Det er det jeg har, men en ting til, hvordan OC-program bruker du? Endret 15. januar 2013 av Sl0wpr0 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Jeg bruker msi afterburner. Hvis jeg har forstått riktig, så er vannkjøling det beste til å holde skjermkortet kjølig. Er du på utsikt etter en annen kjøleløsning? Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Jeg bruker msi afterburner. Hvis jeg har forstått riktig, så er vannkjøling det beste til å holde skjermkortet kjølig. Er du på utsikt etter en annen kjøleløsning? Vel, glemte kabinettet CM Storm Stryker Gaming Big Tower Vifter: 2x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 140mm Bak, ATX, mATX, xl-ATX, USB 3.0 Hadde egentlig ikke tenkt til å bruke penger på pcen før til sommeren (cash fra jobben, siden jeg glemte frikort det året <3) eller noe, men er virkelig vannkjøling noe jeg trenger med engang? Jeg aner ikke hvor mye jeg kan overclocke så derfor jeg er små redd, kan ikke teste ut akkurat nå heller siden jeg sitter på skolen Endret 15. januar 2013 av Sl0wpr0 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Da lar du heller vær å overklokke det Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Da lar du heller vær å overklokke det Haha, egentlig godt alternativ, men må jo prøve meg fram Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Et skjermkort skal tåle mye varme, og det kreves veldig mye uflaks før du ødelegger et skjermkort. Bare kjør på og pass på temperaturen. Du kan ikke sette høyere enn 1.3v i msi afterburner hvis jeg ikke husker feil. Det er ikke farlig eller skummelt, det er faktisk ganske moro og spennende hvis man har et kort som er villig. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Et skjermkort skal tåle mye varme, og det kreves veldig mye uflaks før du ødelegger et skjermkort. Bare kjør på og pass på temperaturen. Du kan ikke sette høyere enn 1.3v i msi afterburner hvis jeg ikke husker feil. Det er ikke farlig eller skummelt, det er faktisk ganske moro og spennende hvis man har et kort som er villig. Okei, takker for all hjelp og godt med tålmodighet over en noob! Da skal jeg prøve meg og ha det morro når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Kjør på, hvis det er noe du lurer på så er det bare til å ta det over pm. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Kjør på, hvis det er noe du lurer på så er det bare til å ta det over pm. ty Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Kjør på, hvis det er noe du lurer på så er det bare til å ta det over pm. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå