Azidops Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Har en del prints av Dolk, Pøbel osv. som jeg har fått tilsendt i tube. Trykkene er i størrelsesorden 65 x 65 cm, 70 x 50 cm og 90 x 60 cm. Har fått forståelse for at bildene bør lagres flatt. Prøver å finne mapper / portefolioer som er store nok til å lagre slike trykk, men finner bare utenlandske nettsider. Er det noen som har tips om lagring for så store trykk og nettbutikker / vanlige butikker som selger slikt utstyr? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Har du bruktbutikker eller lignende i nærheten? Tegningsskap fra et arkitektkontor har jeg sett flere ganger, ikke er de dyre heller... Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 De har mapper og plastlommer for opp til A1 på vanlige hobbybutikker. (59,4cm x 84,1cm). Se etter hobbybutikker som selger maling, pensler, lerret, tegnesaker osv. Det viktigste er vel at trykkene blir lagret flate og ikke i sollys. Hvor har du kjøpt trykkene forresten? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Vet du om noen konkrete butikker som selger? A1 blir for lite, så må vel opp i A0. Jeg kjøper trykkene litt rundt om. Direkte fra artist, ebay, direkte privatkjøp, etc. Selger en del også og det er disse jeg må mellomlagre fornuftig. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Jeg kjøpte en i A1 størrelse fra Nordbye i Bergen. De selger fraktisk på nett også (se lenke), men har kun opp til A1 størrelse. Se under kunst, og portofølgemapper, der har de 5-6 forskjellige typer. Endret 15. januar 2013 av Itspersonal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Tror jeg ville hørt med et arkitektkontor hvor de kjøper skapene sine for A0 tegninger. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Arkitektkontorer bretter tegningene og bruker sjelden A0. Større tegninger eller sammenhengene tegninger blir vanligvis rullet. Hvis du vil ha et møbel til oppbevaring av tegninger kan nok en leverandør av kontormøbler hjelpe deg, men bord for oppbevaring av A0 tegninger, er store, tunge og lite fleksible. Byarkivet, statsarkivet eller andre plasser hvor verneverdige dokumenter blir oppbevart kan kanskje hjelpe deg. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Nå er det ikke møbler jeg ser etter, men mapper/vesker. Har funnet noe i utenlandsk nettbutikk, men med import blir det ganske dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå