Gå til innhold

Fra Note 2 til Lumia 920 til Note 2 til Lumia 920...

vhguru

Anbefalte innlegg

Jeg er en kar i midten av 40-årene som "skifter mobil oftere enn strømper" og tror jeg har vært innom det meste i alle leire - Iphone, Android, Symbian og nå den siste måneden WP8. Jeg er ikke en fanboy av noe slag, men må inrømme at jeg alltid har hatt sans for Nokia's hardware. Jeg var godt fornøyd med Galaxy Note 1 som jeg kjøpte straks den var i butikken - så fornøyd at jeg kjøpet Note 2 så snart den ble tilgjengelig. Fantastisk telefon på alle måter, men nysgjerrigheten ble for stor når Lumia 920 kom på banen. Selvsagt måtte jeg prøve dette "vidunderet". Og riktig nok, jeg fikk godfølelsen så snart mobilen lå i hånden - sleek, smooth er et par ord som faller naturlig når det gjelder å beskrive det fysiske inntrykket man får av telefonen. Akkurat passe stor og tyngden er absolutt ikke noe problem - forsterker bare inntrykket av at her er det kvalitet man har mellom fingrene. De samme to ordene (sleek, smooth) er like naturlige å bruke for å beskrive operativsystemet WP8. Ikke noe tull og fiksfakserier - intuitivt, moderne og annerledes. Men den har noen "barnesykdommer"/mangler som medførte at jeg fant fram Note 2 som jeg fortsatt hadde liggende. Blant annet tilgangen til apps og at den ikke holder Wifi-kobling i dvalemodus. Men av en eller annen grunn føltes det som å "gå tilbake til steinalderen" igjen. Traurige android (og tro meg - jeg har prøvd det meste når det gjelder launchere og modifiseringer) slo meg i trynet med et smell. Jeg hold ut et par dager, men veien tilbake til Lumina 920 var heldigvis kort. Merkelige greier i grunn, men Lumia 920 og WP8 har på kort tid feid de andre av banen og jeg kan vanskelig forestille meg at jeg går tilbake til Android,IOS så lenge disse systemene er så utdaterte som WP8 beviser at de er. En sterk påstand ja, men jeg står inne for den. Jeg har nettopp fått dette bekreftet og Note 2 legges nå ut for salg. Dette er min subjektive oppfatning som jeg føler for å dele med andre som kanskje vurderer hva slags telefon de skal satse på. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...