Sl0wpr0 Skrevet 15. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2013 Har et xfx radeon 7950 3gb Hva er det ultimate man kan bruke på dette skjermkortet? Jeg vil helst ikke at det skal bli for varmt. Jeg har ikke mye peiling på dette, så det er derfor jeg spør dere om hva dere synes jeg skal ha hvis jeg skal overclocke dette? Takk for svar! Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2013 Bruker du ccc er det bare prøve seg fram.. Tror ingen har hatt problemer med å sette amd overdrive på fullt. Du kan og prøve afterburner. Kommer høyere i klokk der. Pass på å ha god nok psu og kjøling.. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Bruker du ccc er det bare prøve seg fram.. Tror ingen har hatt problemer med å sette amd overdrive på fullt. Du kan og prøve afterburner. Kommer høyere i klokk der. Pass på å ha god nok psu og kjøling.. Viftene tenkte jeg at jeg i går at jeg skulle prøve på 70C, funka bra det! Jeg har nok grei nok med PSU til et skjermkort osv. Regner med at 850W er bra nok til å overclocke, men det er det problemet at jeg ikke får voltage control, som det står mer under :< Hehe, jeg har prøvd meg litt fram, men finner ikke ut hvorfor jeg ikke får tatt på ''Core voltage'' kontroll i MSI afterburner, det er det eneste jeg trenger. Jeg har prøvd de ulike guidene, men ser ikke ut som om jeg kan bruke det i den nye 2.3.0 i forhold til de gamle, så hvis jeg skal overclocke kan jeg ikke gjøre det maks, hvis jeg har forstått riktig. Man trenger vel mer spenning etterhvert som man øker alt annet, og det får jeg ikke gjort så mye mer med Endret 16. januar 2013 av Sl0wpr0 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 Har du prøvd å sette mhz og memory core på fullt + 20% power i ccc? Går (og holder) for de fleste det.. Lenge siden jeg har rota med AB så er ikke dreven på det nå. Skjønner ikke helt hva du mener med 70C på viftene.? Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 never mind med det med viftene, hehe. Mente speed på 70% Jeg kan jo prøve med 20 % power i cc, MHZ og memeory core på fult når jeg kommer hjem! Hehe Men har hørt at man trenger litt spenning inn i coren også, men aner ikke siden jeg er nybegynner! Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 Om det ikke fungerer med 20%, som er det høyeste, setter du den ned til f.eks 10-15. Men trur nok det skal gå.. Trur power er et annet ord for spenning/voltage i ccc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå