Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] HP ProBook 4530s vil ikke starte, hjelp!

Anbefalte innlegg

Sitter med en HP ProBook 4530s som ikke gir ifra seg livstegn. LED-pæren for ladekontakten lyser med et konstant hvit lys, når jeg prøver å starte pcen uten batteri men med ladekontakten fortsatt i skjer det ingenting. Og hvis jeg setter i batteriet igjen så slukker LED-pæren, men pcen vil fortsatt ikke starte.

Vanligvis når ladekontakten er tilkoblet så skal LED-pæren lyse med et oransje lys.

Er det noen som kan hjelpe meg med problemet? Hvis jeg har forklart meg godt nok i det minste. :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt et lignende problem før bare at powerknappen blinket. Hvis powerknappen blinker hos deg og du verken får slått av eller på pc'en så kan du prøve dette:

follow these steps:

1-turn off the notebook

2-remove the battery

3-remove the charging adapter

4-Now press and hold the power button for 40 seconds(it will discharge the capacitors)

5-now insert the charging adapter only(dont insert the battery)

6-now press the power button

7-let the windows load and then shutdown it

8-now insert the battery and press the power button

problem solved :-)

if this doesnt solve the problem then 1st update your bios to latest version and then follow the above steps

best of luck

Det har virket for mange så får håpe det virker for deg også.

Håper du får løst problemet. :)

Lenke til kommentar

Takk for forslaget. Men jeg fant ut feilen omtrent fire timer etter at jeg opprettet tråden. Mest sannsynlig en feil med hovedkortet. Så jeg fikk sendt inn service-melding til ATEA for å få en tekniker til å fikse det, får ikke lov til å gjøre det selv, siden jeg jobber i IKT-avdelingen på en videregående skole. :glare:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...