Bleenda Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hei, vi leier idag en hybel i et området der GET har monopol på coax nettet, vår etasje har ikke telefonuttak (og det hadde uansett ikke vert aktuelt med bredbånd over telefonlinjen). Problemet oppstår da jeg bare ønsker internett, men får beskjed fra GET om at for å ha internett gjennom dem MÅ jeg også betale for minimum startpakken-tv til 359,- kr mnd. Jeg ønsker ikke TV men må betale for dette uansett, har dem lov til å påtvinge meg dette? Er veldig kjipt for en fattig student å måtte betale for noe jeg ikke har behov for. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Mulig å benytte noen mobile greier via telefonen? Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Hastighet er nok litt av grunnen til at vi velger å bruke coax nettet. 70/10 nå, til en generell ok pris, men det blir litt mye med tv i tillegg. Derfor har jeg litt vanskelig for å skjønne at de kan tvinge meg til å betale på dette også. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Jeg kan ikke helt se at de tvinger deg til noe som helst. De har sine betingelser og du har valget om du vil akseptere dem eller ikke. "Krever eget modem - sendes med posten og tar 2-3 dager. Get Superbredbånd har 12 mnd. avtaleperiode. Forutsetter at du har TV fra Get." Jeg er forsåvidt enig i at det ikke er spesielt kundevennlig, men lite du får gjort med det dessverre. Endret 15. januar 2013 av ^fmj 1 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Vi er så bortskjemte i Norge med et forbrukeroverbeskyttende post- og peletilsyn og konkurransetilsyn. Det finnes faktisk selskaper som aldri hadde fått lov til å sette slike vilkår fordi markedsandelen har vært for stor. Nå er vel dette løsnet litt på, men det skulle vel bare mangle at GET bestemmer dette selv. Det er deres nett og eventuelle kundeforhold skal skje på deres prisinipper, for det er slik de tjener mer. Høyhastighetsinternett er ingen menneskerett - enda. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå