Gå til innhold

2 versjoner av Java samtidig?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har en "virksomhets kritisk" applikasjon som krever en gammel versjon av Java - 6.23. (IBM Host On Demand - 3270 emulator)

I tillegg har vi behov for Java 7 for b.l.a. bank id.

Kan jeg installere begge?

Jeg tenkte å kjøre sikkert med Chrome uten Java, Java 7 på Firerfox og Java 6.23 på IE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
First, disable the currently installed version of Java. To do this, go to Control Panel > Java > Advanced > Default Java for Browsers and uncheck Microsoft Internet Explorer.

Next, enable the version of Java you want to use instead. To do this, go to (for example) C:\Program Files\Java\jre1.5.0_15\bin (where jre1.5.0_15 is the version of Java you want to use), and run javacpl.exe. Go to Advanced > Default Java for Browsers and check Microsoft Internet Explorer.

To get your old version of Java back you need to reverse these steps.

Note that in older versions of Java, Default Java for Browsers is called <APPLET> Tag Support (but the effect is the same).

The good thing about this method is that it doesn't affect other browsers, and doesn't affect the default system JRE.

Hentet fra stockexchange. Jeg ser for meg at du ikke bytter tilbake når du er ferdig, og bare lar IE være på den settingen med den versjonen du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...