rlz Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hei. Kjøpte for en stund siden et ABiT BH7, men ikke CPU pga. pengemangel. Nå som pengene er her, er jeg litt usikker på valg av CPU. ABiTs egne produktsider gir meg ikke helt nøyaktig svar så nå håper jeg på svar fra dere der ute med kunnskap om dette. I mitt (utslitte) system sitter jeg med en XP1600+ på et Soltek et eller annet + en 256mb PC2100 brikke. Det jeg lurer på er om jeg kan bruker denne RAMen på mitt BH7 hvis jeg går til innkjøp av en P4C, eller er den for dårlig? Jeg må da sikkert (??) senke FSB betraktelig for at RAMen skal handle den CPUen, eller? Jeg trenger kanskje PC3200 RAM eller bedre for å kjøre P4C på dette kortet? Hvis dette oppsettet ikke virker kjøper jeg bare en P4 533bus... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Fant dette: Enhanced 533MHz FSBThe 533MHz FSB increases bandwidth and improves overall system performance DDR 333 Support Supports up to 2GB of PC2700 and peak bandwidth of 2.7GB/s Lenke til kommentar
rlz Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Vet det der, sier meg ikke noe om dette med P4C... :wink: Noen som har erfaring med dette hovedkortet da? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Kan trygt si at hk ikke støtter P4C P4C har 800 FSB og hk ditt støtter ikke mer enn 533. Gå for en 2,4 eller 2,66. Er vel de beste kjøpene du får av denne typen P4 cpu'er. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Joda, den virker. De brukte den da på overklokking.no, men da med PC3500 minne... Noen andre som vet noe? Lenke til kommentar
bernini Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Kan trygt si at hk ikke støtter P4CP4C har 800 FSB og hk ditt støtter ikke mer enn 533. Gå for en 2,4 eller 2,66. Er vel de beste kjøpene du får av denne typen P4 cpu'er. Og jeg kan trygt si at det støtter P4C... ihvertfall uoffisielt. Om det er vits å kjøpe en slik prossessor er en annen sak. Kortet har uoffisiell støtte for 800 MHz FSB prosessorer (Intel spesifiserer chipsettet til maks 533 MHz, men Abit garanterer at hovedkortet klarer 800MHz), og vil være et godt valg også fram i tid. Dette hovedkortet vil du ikke bytte med det første! - gordito Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Ville kjøpt en 533mhz(quadpumped) cpu og klokka den til F***! hvis du kjøper en 800mhz så får du garantert nesten ikke klokka den... med det minnet ditt så bør du heller ikke kjøpe en 80mhz cpu da du må underklokke den sykt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå