Lami Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Vet dere om noe tilbud på stativer? Fortell gjerne litt mer om bruken. - Hvor tungt utstyr regner du med å bruke på det? - Skal det brukes i vind/storm eller bare vindstille/bris? - Hvor høyt trenger det å være? Høyt - Billig - Stabilt. Velg 2 av 3. - Jeg er ingen proff-fotograf så blir lett utstyr. Et Pentax K-x med 18-200mm Sigma objektiv og til tider en lett blits. Ikke noe mer. - Blir nok bare å bruke når det er vindstille eller lett bris. - Usikker på høyden, men 160cm? Er ikke dette noe rundt normalen? Haha, det var vanskelig. Velger alle 3 Neida, men stabilt selvfølgelig. Endret 15. januar 2013 av Lami Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Tja, tror FotoVideo har 50% på Giottos, men mulig du da må innom butikken. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 nederst på denne siden er det stativer. http://www.fotovideo.no/Produkter/Lagersalg.aspx Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Takk, men har sett den siden. Kunne tenkt meg noe litt rimeligere stativer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Takk, men har sett den siden. Kunne tenkt meg noe litt rimeligere stativer. Da drar du til Clas Ohlson og kjøper et stativ til 300.- når du kommer hjem putter du det i et skap og tar det aldri frem igjen, Dette her er et eksepsjonelt godt tilbud som ingen klarer og matche uansett, 1000.- i avslag. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Det der er ganske gode stativer og temmelig mye for pengene. Hvis 740+375 kr blir for mye så går du kraftig ned i kvalitet. Da kan du ta en kikk nedover her. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Blir ikke for mye, tenker jeg tar å kjøper et slikt når som helst Takker. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Blir ikke for mye, tenker jeg tar å kjøper et slikt når som helst Takker. Stativet jeg linket til ligger ute med 20+ i antall, kan hende lageret rekker en stund men man vet aldri. Et alternativ er Velbon sherpa 600R, til omtrent samme pris, men du får nok litt dårligere stativ da. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Manfrotto skal jo være jækla bra? Billig dette her eller? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Manfrotto skal jo være jækla bra? Billig dette her eller? Det er ikke et kjempestativ med 5 ledd i beina, et såkalt reisestativ, er nok mer skeptisk til og handle fra multicom. Du burde opprette en egen tråd angående stativ eller få en moderator til å flytte besvarelsen til en egen tråd så vi ikke ødelegger denne trådens hensikt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Jeg flyttet tråden hit. Manfrotto har alt fra billige vaklestativer til dyre og knallbra stativer. Det du linker er nok det førstnevnte ytterpunktet. Fortell gjerne litt mer om bruken. - Hvor tungt utstyr regner du med å bruke på det? - Skal det brukes i vind/storm eller bare vindstille/bris? - Hvor høyt trenger det å være? Høyt - Billig - Stabilt. Velg 2 av 3. Endret 14. januar 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Manfrotto skal jo være jækla bra? Billig dette her eller? Et stativ jeg bruker mye, men IKKE med speilrefleksen fordi låsemekanismen for hurtigkoblingen ikke er kraftig nok... Endret 14. januar 2013 av flageborg Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 En ting er selve stativet, men det som er minst like viktig og kanskje viktigere er stativhodet. Japan Photo fører et merke som heter "Induro". Dette er veldig gode stativer og jeg bruker det selv. Dog er det medfølgende hodet på de rimeligere stativene ikke all verden hvis du har litt tungt utstyr, og skal man montere en 5D med 70-200mm så bør man ha litt mer robuste saker. Dogfår man et bra kulehode til rundt 1.500,- som klarer litt vekt. Men til 1000-lappen og under dette får man rett og slett ikke all verden. Har du lett utstyr så klarer du deg nok og i værste fall vil du bare irritere deg over et vaklevorent hode. Jeg har et gammelt Hama stativ som jeg kjøpte på Elkøp for 7 år siden til rundt 300,-. Legger jeg godviljen til så kan jeg godt bruke en 5D med 70-200 på denne, men det krever at man har tungen i munnen når man skal balansere dette. Utstyret mitt er alt for dyrt til at jeg gidder og balansere dette på et slikt stativ. men at det funker, ja. Så lenge man ikke tar det med seg ut når det blåser. Da er du fucked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå