Gå til innhold

Nytt stativ til under 1000-lappen. Noen bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Vet dere om noe tilbud på stativer? :)

Fortell gjerne litt mer om bruken.

- Hvor tungt utstyr regner du med å bruke på det?

- Skal det brukes i vind/storm eller bare vindstille/bris?

- Hvor høyt trenger det å være?

Høyt - Billig - Stabilt. Velg 2 av 3.

- Jeg er ingen proff-fotograf så blir lett utstyr. Et Pentax K-x med 18-200mm Sigma objektiv og til tider en lett blits. Ikke noe mer.

- Blir nok bare å bruke når det er vindstille eller lett bris.

- Usikker på høyden, men 160cm? Er ikke dette noe rundt normalen?

Haha, det var vanskelig. Velger alle 3 :wee:

Neida, men stabilt selvfølgelig.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Manfrotto skal jo være jækla bra? Billig dette her eller?

Det er ikke et kjempestativ med 5 ledd i beina, et såkalt reisestativ, er nok mer skeptisk til og handle fra multicom.

Du burde opprette en egen tråd angående stativ eller få en moderator til å flytte besvarelsen til en egen tråd så vi ikke ødelegger denne trådens hensikt :)

Lenke til kommentar

Jeg flyttet tråden hit.

Manfrotto har alt fra billige vaklestativer til dyre og knallbra stativer. Det du linker er nok det førstnevnte ytterpunktet.

Fortell gjerne litt mer om bruken.

- Hvor tungt utstyr regner du med å bruke på det?

- Skal det brukes i vind/storm eller bare vindstille/bris?

- Hvor høyt trenger det å være?

Høyt - Billig - Stabilt. Velg 2 av 3.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

En ting er selve stativet, men det som er minst like viktig og kanskje viktigere er stativhodet.

Japan Photo fører et merke som heter "Induro". Dette er veldig gode stativer og jeg bruker det selv.

Dog er det medfølgende hodet på de rimeligere stativene ikke all verden hvis du har litt tungt utstyr, og skal man montere en 5D med 70-200mm så bør man ha litt mer robuste saker. Dogfår man et bra kulehode til rundt 1.500,- som klarer litt vekt.

Men til 1000-lappen og under dette får man rett og slett ikke all verden. Har du lett utstyr så klarer du deg nok og i værste fall vil du bare irritere deg over et vaklevorent hode.

Jeg har et gammelt Hama stativ som jeg kjøpte på Elkøp for 7 år siden til rundt 300,-. Legger jeg godviljen til så kan jeg godt bruke en 5D med 70-200 på denne, men det krever at man har tungen i munnen når man skal balansere dette. Utstyret mitt er alt for dyrt til at jeg gidder og balansere dette på et slikt stativ.

men at det funker, ja. Så lenge man ikke tar det med seg ut når det blåser. Da er du fucked :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...