AnBa Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 USB Adapter.Oppdaget for noen dager siden at hastigheten på den stasjonære pcen min er fryktelig mye lavere enn den pleide å være. Vi har 60/60 Altibox, og jeg har vanligvis fått resultater på 40/40 gjennom speedometeret til Lyse (speedometer.altibox.no), men får nå toppen 15/15, og ofte 5/5. Det er ingen trådløs mottaker bygd inn i den stasjonære maskinen min, så jeg har koblet til en D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless USB Adapter. Denne har funket fint før. Så vidt jeg kan huske har jeg ikke hatt problemer før. Jeg fjernet og installerte AVG på ny, sjekket porter, restartet routeren, men ingenting endres. Andre maskiner har null problemer med trådløst nett. Jeg har ikke muligheten til å koble maskinen direkte i veggen med mindre jeg driller et hull i en vegg og trekker en lang kabel gjennom halve huset. Er det noen som vet hva som kan være grunnen til dette? Lenke til kommentar
TitoCosta Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Anbefaler deg å teste hastigheita til dei andre maskinene i husstanden. Om dei og får lågare, vil eg anbefale deg å logge inn på ruteren for å få endra "kanal". Dette er eit klassisk problem, spesielt i rekkehus o.l då ruterar som kjem frå samme bredbåndsleverandørar har som regel samme standardkanal(f.eks NextGentel nr.11) og på den måten "overdøvar" kvarandre. Endret 15. januar 2013 av TitoCosta Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Hastigheten er kun lavere på den stasjonære, og ikke på ihvertfall en av to laptoper samt en iPad. Bor også i enebolig. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Har du sjekket innstillingene på nettverkskortet? Kan hende den har "ramlet ned" til lavere hastighet. Hadde det problemet på jobben med 1Gbps nettverkskort som plutselig hadde skrudd seg ned til 10mbps. Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Ser ikke ut som om jeg har muligheten til å endre på det der, finner det ikke under Properties. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 sjekk at du ikke har samme ip adresse på to maskiner, kjør også en ipconfig /flushdns i en elevated commandprompt. sjekk eventlog for feilmeldinger. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Ikke via device manager heller? Trykk Win+Break og velg device manager (enhetsbehandling). Så går du på network adapters, finner nettverkskortet ditt, høyreklikker og velger properties. Endret 15. januar 2013 av phlake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå