Gå til innhold

Er det mulig å trikse med kredittkort?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Nei, men hvorfor blir ikke alle horer tatt når de setter inn 30.000 - 40.000 i måneden på slike innskudds terminaler? Hva med alle de som har spart penger, og som skal sette sparepengene sine inn på en konto?

Fordi det ikke er straffbart å drive prostitusjon. So why should anyone care?

(Og hva du mener staten bare skal drite i driter staten langt i.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Fordi det ikke er straffbart å drive prostitusjon. So why should anyone care?

(Og hva du mener staten bare skal drite i driter staten langt i.)

Jeg driter oppi hva staten synes om hvordan jeg overfører mine egne penger fra en konto til en annen. Jeg er det fysiske leddet, og dermed bestemmer jeg selv hvordan jeg gjør det. Staten er bare et teoretisk ledd her.

Lenke til kommentar

1. Man overfører alle pengene inn på en spare konto og lar pengene stå på en sparekonto i 45 dager, deretter overfører man pengene tilbake til kredittkortet, og man får fornyet rentefri betalingsutsettelse i 50 dager.

Har du prøvd å regne ut gevinsten av en slik operasjon?

Hvor hver 100'000:

- Sparekonto som gir 4% vil gi 4000NOK i rentegevinst i løpet av et år. Hvis sparekontoen er mettet med "kredittkortpengene" på denne måten 90% av tiden, så sitter du (litt forenklet) med rundt 3'600NOK. Av denne gevinsten må du naturligvis betale skatt. Dvs. du sitter igjen med rundt 2600NOK.

- Nå, gitt at du kan ha 500'000NOK i kredittkort og greier å finne kort som lar deg i praksis ta uttak uten at det påløper rente fra uttaksdagen og du greier å finne en bank som tilskriver rentene på en slik bekvem måte og du finner en sparebank med gunstige vilkår for sparekonto og du er disiplinert nok til føre regnskap på dette, hvor lite verdsetter du tiden din for å holde på med dette for 2600*5 = 13'000NOK/år etter skatt?

(Av ren nysgjerrighet -- nevn 5 banker som tilbyr kredittkort som tillater kontantuttak med 50 dagers renteutsettelse).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ingen vits å diskutere videre, vi har allerede for lengst funnet ut at dette er upraktisk. For at dette skal lønne seg, så må man være i millionklassen med gebyrfrie og rentefri utsettelse på kontantuttak (enten minibank eller nettbank).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...