Gå til innhold

Er det mulig å trikse med kredittkort?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

Sett at man har flere kredittkort, er det mulig å gjøre følgende:

Man har for eksempel 3 kredittkort, og kredittgrensen er 100.000 kr per kredittkort, og det er 50 dagers rentefri betalingsutsettelse.

1. Man overfører alle pengene inn på en spare konto og lar pengene stå på en sparekonto i 45 dager, deretter overfører man pengene tilbake til kredittkortet, og man får fornyet rentefri betalingsutsettelse i 50 dager. Deretter overfører man pengene tilbake til sparekontoen, hvis man gjør denne overføringen 12 ganger i året, og har pengene stående på sparekontoen i 90% av året, vil ikke man da få full rente for kredittkort pengene samtidig unngår renter på kredittkortet?

2. Man har tre kredittkort, og man tømmer to av dem fullstendig, så tar man pengene fra det tredje kredittkortet, og overfører det til kredittkort 1 etter 30 dager, og får fornyet rentefri betalingsutsettelse, så overfører man de samme pengene videre fra kredittkort 1, til kredittkort 2, og får fornyet rentefri betalingsutsettelse, så overfører vi pengene tilbake til kredittkort 3, og syklusen gjentas. Dette vil da oppleves som om man bare har tappet 1 kredittkort, mens man i realiteten har tappet 2/3 fullstendig.

Er disse planene gjennomførbare? Dersom det er mulig så vurderer jeg å skaffe meg massive mengder med kredittkort, og sette pengene inn på en høyrentekonto. Har man en million kroner på sparekonto, så kan man få nesten 40-50.000kr i året i renter dersom renten er på 4-5%.

Eller finnes det sperrer som umuliggjør dette?

Søker intelligente svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planene er ikke gjennomførbare fordi man kan ikke overføre penger fra et kredittkort uten gebyrer og renter, man får kun utsettelse ved varekjøp

Du er ikke den første som har tenkt på dette for å si det sånn..

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Planene er ikke gjennomførbare fordi man kan ikke overføre penger fra et kredittkort uten gebyrer og renter, man får kun utsettelse ved varekjøp

Du er ikke den første som har tenkt på dette for å si det sånn..

Det driter jeg oppi, jeg er bare interessert i om det er mulig dette? Jeg har et spesial VISA kort som lar meg få overføre penger til det uten via nettbank, men via en ladetjeneste, og da kan man anse det som et "varekjøp". Deretter tar man ut alle pengene kontant i en bank, og setter de inn igjen på en annen konto via en innskudd terminal, ved siden av minibanken.

Lenke til kommentar

Det driter jeg oppi, jeg er bare interessert i om det er mulig dette? Jeg har et spesial VISA kort som lar meg få overføre penger til det uten via nettbank, men via en ladetjeneste, og da kan man anse det som et "varekjøp". Deretter tar man ut alle pengene kontant i en bank, og setter de inn igjen på en annen konto via en innskudd terminal, ved siden av minibanken.

Hva hjelper det å sette inn penger på et kredittkort? Uttak av et Mastercard i bank i Norge koster f.eks 75,00 + 1% av beløpet + rente fra dag 1.

Dette gjelder så og si alle kredittkort. Har vel vært en del tråder om dette før, mener de fleste kom til konklusjonen at det var umulig/ugunstig.

Du må rett og slette "fake" et varekjøp for at dette skal bli mulig, evt. returnere varen å få tilbake pengene til en annen konto.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det å "fake" et varekjøp er ikke noe problem, jeg har dette spesial VISA kortet med uten nettbank. Eneste måten å overføre penger til det på er å bruke en ladetjeneste, og da vil det bli ansett som er "varekjøp" på det kortet du bruker for å lade opp spesial VISA kortet. Men du kan heller ikke overføre penger fra dette spesial VISA kortet siden det ikke er nettbank eller telefonbank. Men da tar man simpelt ut alle pengene kontant, og setter de inn på en vanlig konto via en innskudd terminal.

Ulempen med dette spesial VISA er at det har en sperre på 30.000kr, men hvis du har 4 kredittkort, og bruker alternativ 2 som er beskrevet i innlegg nr 1, da vil man likevel få 90.000 kroner ut av dette, uten at det blir for mye styr.

Lenke til kommentar

Ikke for å påsta at du ikke er gammel nok eller ikke har nok inntekt, men hvor gammel er du, og hvor mye tjener du?

De jeg har hørt tidligre som driver og fabulerer om dette får ikke kredittkort med 100k grense uansett er min erfaring, de som får det har somregel hatt et kredittkort eller fem tidligre og vet hvordan det funker.

Jeg som studerer og bare har deltidsjobb var bare såvidt jeg fikk kredittkort i det heletatt.

Endret av multisync
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har 3 kredittkort, og er 21år. Jeg kan enkelt ta ut nesten 100.000kr tilsammen, så jeg er i posisjon til å forsøke meg her, med eller uten hell.

Lenke til kommentar

Det å "fake" et varekjøp er ikke noe problem, jeg har dette spesial VISA kortet med uten nettbank. Eneste måten å overføre penger til det på er å bruke en ladetjeneste, og da vil det bli ansett som er "varekjøp" på det kortet du bruker for å lade opp spesial VISA kortet. Men du kan heller ikke overføre penger fra dette spesial VISA kortet siden det ikke er nettbank eller telefonbank. Men da tar man simpelt ut alle pengene kontant, og setter de inn på en vanlig konto via en innskudd terminal.

Ulempen med dette spesial VISA er at det har en sperre på 30.000kr, men hvis du har 4 kredittkort, og bruker alternativ 2 som er beskrevet i innlegg nr 1, da vil man likevel få 90.000 kroner ut av dette, uten at det blir for mye styr.

Problemet med alt nr 2, er som sagt at du kan ikke overføre penger fra kredittkort til et annet uten at det påløper renter på kort 1.

Så spørs det om det er rentefritt/gebyrfritt uttak på dette spesial visakortet , kortets vilkår kjenner jeg ikke til.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tanken er god, vi hadde dette som eksempel i bedriftsøkonomi.

Det skal la seg gjennomføre om man får tak i 3x gebyrfrie kort + renteutsettelse selv på uttak.

Men 100K i kreditt er mye, vet at kona som tjener over en halv mill får 50K av skandiabanken som en maks.

Lenke til kommentar

Dette er både mulig og lovlig (så lenge du ikkje må ty til tjuvtriks for å få det til).

Utfordringa ligg i å finne kredittkort som tillater gebyrfritt og rentefritt kontantuttak.

Dei fleste kredittkortselskapa har tenkt på denne muligheita og har derfor lagt inn gebyr som gjer at dette ikkje lønner seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Spesiellt festlig kunne det vel blitt om du gang på gang kommer til banken med kontanter... Har ikke bankene meldeplikt til skatt/politi om månedlige innskudd går over en viss sum?

Det finnes automatiske innskudds terminaler som du kan sette inn kontanter uten å måtte bruke betjeningen. Det er for eksempel mye brukt av negerhorene vi har i Bergen, når de skal ha kontantene inn på en konto, for å kunne sende pengene til utlandet. Og flere banker har et eget rom ved inngangen som en kan bruke selv om banken er stengt, for dette rommet inneholder en rekke automater, som minibank, innskudd terminal, og en terminal for butikker osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nei, men hvorfor blir ikke alle horer tatt når de setter inn 30.000 - 40.000 i måneden på slike innskudds terminaler? Hva med alle de som har spart penger, og som skal sette sparepengene sine inn på en konto?

Prøver de å si at det er ulovlig å tappe en konto for penger i en minibank, for å deretter sette de samme pengene inn på en annen konto via en innskudds terminal? fremfor å bruke nettbanken og overføre pengene elektronisk?

Det skal staten bare drite oppi hvordan jeg velger å overføre mine egne penger fra en konto til en annen via minibank/innskudds terminal eller via nettbanken.

Lenke til kommentar

Det er ingen som kan nekte deg å ta ut eller sette inn store beløp. Men du må då rekne med at du kan bli utsatt for ein kontroll for å finne ut om det er snakk om penger som du lovlig har anskaffa deg eller ikkje.

Dersom det ikkje er snakk om middler som du ikkje lovleg har anskaffa deg så har du heller ingenting å frykte.

For prosituerte så er pengane lovleg anskaffa då det er lovlig å selge sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...