Gå til innhold

Noob ang. komponenter.

Anbefalte innlegg

Skal bygge min egen stasjonær for første gang.

Første er jo Prosessor.

Problemet er at jeg er noob når det gjelder datakomponenter.

Så det første jeg vil vite, er hva prosessorene gjør, og hvilke specs som gjør en stasjonær til slik den er.

Det andre er at jeg søker en prosessor som anbefales til gaming av Steam spill (CSS, L4D2 osv) og store spill som WoW og HoN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha funnet en ny tråd opprettet av en annen kjøper med lik prisklasse, deretter ville jeg ha kopiert den handlelisten.

CPUen(prosessoren) har et overordnet ansvar for alt som skal utføres, og delegerer eventuelt oppgaver til andre enheter.

Prosessoren har typisk to logiske bestanddeler: styreenheten og utførelsesenheten.

Hvor raskt en prosessor arbeider, avhenger av klokkefrekvens, hvor mange bits som behandles av gangen, og hvor mange klokkesykluser hver instruksjon tar.

Hva delene gjør er ikke så nøye når du skal handle, da er det heller hva som lønner seg og hva som passer sammen.

Lenke til kommentar

Kan fint sette sammen en liste for deg, hvilke komponenter som gjør hva er ikke veldig viktig, og er fint noe du klarer å plukke opp underveis. Ganske lett å finne stoff på nettet om du søker litt også.

For å få satt sammen en liste må jeg nesten ha et budsjett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...