Gå til innhold

Live Mesh tas ned - kan Cubby være alternativ?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker i dag Windows Live Mesh 2011 for å synce utvalgte mapper med andre PC'er. Dette har fungert overraskende bra.

Microsoft har besluttet å legge ned tjenesten 13.02.2013 og fjerner muligheten for å synkronisere mapper med andre brukere. Skydrive kan ikke dette. (Peer to Peer sync)

Mesh bruker Microsofts "nettsky" som mellomlagring, så begrensingen i datamengde/filstørrelse ligger vel på 5 GB/2 GB så vidt jeg husker.

Det jeg har behov for er å synce borettslagets mappe på serveren mot borettslags pc'n, og borettslagets mappe på serveren mot min egen laptop.

Mappen inneholder < 1 GB med data.

Det er 3 brukere involvert:

[email protected] (Windows Home Server 2011 hjemme)

[email protected] (Windows 8 laptop'n min)

[email protected] (borettslagets PC)

Noen som har lignende løsninger i bruk?

Hva med f. eks Cubby? : http://www.dinside.n...lig-nettlagring

Edit: Produktet jeg bruker heter Windows Live Essentials 2011, Mesh er en del av dette

Endret av geirjenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner også mesh - ble ikke installert etter jeg gikk over til win 8 pga jeg vet det skal "dø".

Har i dag ingen løsning som lar meg synce p2p fra mappe til mappe. Bruker en "kvasiløsning" hvor jeg benytter dropbox. Der kan jeg velge undermapper som skal synces og kan gi tilgang til andre brukere. På den måten har jeg fått lagt opp overføring av data til serveren, men de legger seg da i dropbox folderen, ikke på "rett plass".

Så din side sin anmeldelse av Cubby, og i og med at logmein og hamachi er gode produkter, anser jeg cubby som en meget god kandidat, selv om jeg trolig må betale. Er enda i vurderingsfasen der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har installert Sugersync 2.0 beta på min stasjonære Windows 8 PC på hjemmekontoret, samt på en virtuell Windows 8 under Hyper-V (på samme PC)

Hovedpc simulerer å være serveren med min egen Sugarsync konto.

På den virtuelle PC simulerer jeg borettslagets laptop, med en egen konto hos Sugarsync.

Jeg har delt borettslag mappen fra serveren til borettslag kontoen.

Dette ser så langt ut til å fungere så bra at jeg vil vurdere å sette det "i produksjon" når Mesh dør om 13.02.

Sugarsync hevder også å ha backup funksjonalitet, uten at jeg har fått tid til å teste dette.

(Vær oppmerksom på at mange av konkurrentene ikke har mulighet for backup)

Bak delen med Sugarsync er at det er en av de dyreste løsningene, men siden vi klarer oss med de 5 GB som er gratis er det fortsatt en aktuell kandidat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...