LarZen Skrevet 14. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Har kun hatt Nvidia tidligere bla 560Ti og 590. Og har nå et AMD 7970 ifra Sapphire. Og det girer noe helt sykt opp i fks Hitman Absolution, tipper det går på full spiker omtrent hele tiden. Skal det være slik? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Hvilket 7970 er dette fra Sapphire? AMDs standardkjøler er rimelig bråkete. En tanke kan være å kontrollere temperaturen på kortet når du fyrer opp Hitman Absolution, GPU-Z er et bra program til dette. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Hvilket 7970 er dette fra Sapphire? AMDs standardkjøler er rimelig bråkete. En tanke kan være å kontrollere temperaturen på kortet når du fyrer opp Hitman Absolution, GPU-Z er et bra program til dette. Er dette jeg har, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654#info Skal laste ned GPU-Z å se hva den viser. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Spilt en stund nå og det ser greit ut, var ikke dem mest grafikk intense plassene der jeg spilte nå som i starten hvor det er mange mennesker på skjermen. GPU temp var gjennomsnittlig på 64* og Fan Speed % var på rundt 55-61% Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Det er rart, tester sier det skal være stille og 64°C er jo veldig lavt. Du kan prøve å justere ned viftehastigheten eller lage en custom profil, men virker rart at den er så aggressiv. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Godt mulig jeg synes det er så mye høyere pga det kabinettet jeg bruker nå, det gjør absolutt ingenting til å dempe vifte lyd for å si det slik. Et mini-ITX kabinett, Bitfenix Prodigy. Tipper det er bare jeg som er vandt til at kabinett demper lyden litt, hører jo nesten ikke noe ifra Corsair 800D kabinettet mitt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Godt mulig jeg synes det er så mye høyere pga det kabinettet jeg bruker nå, det gjør absolutt ingenting til å dempe vifte lyd for å si det slik. Et mini-ITX kabinett, Bitfenix Prodigy. Tipper det er bare jeg som er vandt til at kabinett demper lyden litt, hører jo nesten ikke noe ifra Corsair 800D kabinettet mitt. Et Prodigy hjelper nok ikke på støynivået nei, når det er sagt er 800D en skikkelig stekeovn Virker for meg som om Sapphire har vært litt for aggressive på vifteprofilen, dette bør kunne fikses med en custom vifteprofil. Du får skylde på kabinettet, og fikse støyen med MSI Afterburner. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Et Prodigy hjelper nok ikke på støynivået nei, når det er sagt er 800D en skikkelig stekeovn Virker for meg som om Sapphire har vært litt for aggressive på vifteprofilen, dette bør kunne fikses med en custom vifteprofil. Du får skylde på kabinettet, og fikse støyen med MSI Afterburner. Skal se om jeg finner ut av det, hvis ikke så får en bare skru lyden på anlegget høyere Men skal sjekke det ang custom vifteprofil. Eller så er jo alltids et alternativ å sette maskinen i nabo rommet med en HDMI kabel inn til tv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå