Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte ut CD veksler med Forsterker; Mercedes Benz C180

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil bytte ut min orginale mercedes cd veksler som står i bagasjerommet i min Mercedes C180 1998 Modell.

Den er nok koblet til batteriet med en ledning og fra veksleren til radio/kasette spiller foran i bilen.

Det jeg lurer på er; Kan jeg bytte ut CD veksleren, med en forsterker? Slik at jeg bare kan koble til en subwoofer i bagasjerommet og bruke de to eksisterende ledningene som allerede er der?

Da slipper jeg å dra ny ledning.

Har ikke sett på oppsettet, men ser for meg at det er en infoledning av noe slag siden spilleren jobber med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ser de kablene ut? Jeg skal skru når det blir "litt" varmere xD

Kan kanskje ta bilde av de da, om det blir litt vanskelig.

Min bror mente jeg kunne koble sub og forsterker på batteriet. Og deretter ta kabelen fra cd veksleren inn i forsterkeren.. Men hvilken type kabel det er, vil jo være vanskelig å si; fordi...den tar 6 cder, og den må jo overføre lyden på en måte via en "lydkabel"

Lenke til kommentar

Har bestilt meg en slik en :)http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10040&katid=854&id=

Står at det er :

"For å gjøre opplevelsen enda morsommere, er den utstyrt med en 4x55W MOSFET forsterker, subwoofer utgang og 6xRCA linjeutganger. Equalizer med lydeffekter som gir en eksepsjonell lydkvalitet."

Da kan jeg jo kjøpe en slim subwoofer og sette foran med gitter på passasjer siden :D?

Og da evt bare skru ut cd veksleren :)...Hvilken kabel er til den og hvilken er for den jeg skal plugge i Androiden?

Lenke til kommentar

Huff da... Du trenger iso-overganger til din type bil for å få liv i den "spilleren", også må du ha en forsterker til å drive suben. Noe slim sub foran på passasjersiden blir bare tull, da bør du heller kjøpe deg en slik sak til å ha under setet. Men det kunne vært en idè å spurt litt før du bestillte den "spilleren", for den er ikke akkurat top og the line, hehe ;)

Lenke til kommentar

Hei hei :) takk for svar!

Hva er en iso overgang? Jeg kan mest pc fremfor bil. Det er som en HDMI overgang da? en liten plastikktapp.

Jeg har planer om å heller ha diskanter foran i bilen, burde jeg ha mellomtone i dørene? Har tenkt til å ha 6x9 i hattehyllen, og en basskasse i bagasjen. (batteriet er på 95 amp, ligger også i bagasjerom)

Tenkte å ha en 12" Bass; Hvor stor forsterker tror du jeg trenger?

Hvorfor mener du at Parrot Astroid spilleren ikke er "top of the line" :)? Mener du Hi-Fi messig? Jeg synes den virker veldig bra, med mulighet for streaming trådløst via spotify og handsfree funksjon, samt en liten forsterker som drar sub.

Har du en anbefalning til en spiller med tilsvarende pris :)?

Lenke til kommentar

Denne spilleren feks: http://www.autodesign.no/spillere/1-din/pioneer-deh-x6500dab-dab-cd-tuner er en bedre spiller, men den har ikke like mye dill dall da, men lydkvaliteten er bedre. Går du opp et hakk så har du denne, som også har bluetooth: http://www.autodesign.no/spillere/1-din/alpine-cde-136bt-med-dab

Forsterkeren i spilleren du linker til, har som de aller fleste spillere, en svak innebygd forsterker på KANSKJE 4x20w RMS, så du kan bare glemme å drive noe sub med den desverre... Eller med noe annen spiller. Skal du ha sub, så MÅ du ha ekstern forsterker, enkel og greit.

Men når jeg ser at du vurderer 6x9" i hatthylla, sammen med en sub i bagasjen, så spiller ikke lydkvalitet noen rolle, så da kan du like godt kjøre på med den spilleren.

Det er nemlig et par ting som ikke er bra med 6x9" i hatthylla, og det ene er at du da vil få hovedfokuset på lyd bakfra noe som ikke er ideelt. Det andre er at disse høyttalerene vil påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte ræva ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...