Mathayus Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hei. Jeg har influensa og kanskje bihulebetennelse. Jeg kaster opp, har feber og er skikkelig slapp. Er det noen som har noen bra forslag som dere tror hjelper, ihvertfall sånn for en stund? Jeg har prøvd mye salt som saltsild og andre sure og salte ting, for å få vannsirkulasjonen til å gå igjen. Jeg klarer ikke svelge tabletter, så må ha andre forslag. Takker for alle svar og sånn og eventuelle spørsmål hvis dere trenger mere for å gi råd. Tar imot alt. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Søvn og vann, mye søvn og vann. Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Det har jeg gjort. Drikker så vi går tomt for vann her..og sover dag og natt..men funker ikke. :-( Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hei. Jeg har influensa og kanskje bihulebetennelse. Jeg kaster opp, har feber og er skikkelig slapp. Er det noen som har noen bra forslag som dere tror hjelper, ihvertfall sånn for en stund? Jeg har prøvd mye salt som saltsild og andre sure og salte ting, for å få vannsirkulasjonen til å gå igjen. Jeg klarer ikke svelge tabletter, så må ha andre forslag. Takker for alle svar og sånn og eventuelle spørsmål hvis dere trenger mere for å gi råd. Tar imot alt. Prøv med store doser c-vitaminer, det hjelper både for forebygging mot virussykdommer og som kur. Men det må mye større doser til en statlige såkalte "eksperter" anbefaler. C-vitamin er vannløselig, dvs at evt overskudd blir skilt ut i urinen, så det er ikke farlig om du skulle få for mye. Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 OK. Verdt et forsøk. Takk :-D Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Ta masse c-vitamin, hold deg unna e-stoffer, elektromagnetisk stråling, mobil-signaler, wifi-signaler, sukker og gluten. Eller så kan du være et fornuftig menneske, drikke vann, sove, og oppsøke lege om du får svært høy feber. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 3 liter vann om dagen og søvn. Går det mange dager uten at du blir nevneverdig bedre (over en uke+) ta en tur til legen. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hehe. Det er nok bare å følge andre del av rådet til aagmed. Som oftest drar man til lege eller prøver diversje naturpreparater og andre kjærring råd når det står på som værst og sykdommen er på vippepunktet til å bli bedre. Når man da plutselig blir friskere er det lett å koble dette opp mot det man har gjort for å bli frisk, mens i virkeligheten er det som oftest kroppen selv som har gjort jobben selv. Man skal ikke kimse av at placebo effekten av noe av overnevnte ting kan hjelpe på noe, men i bunn og grunn så må kroppen få tid på seg til å bekjempe dritten selv. Lykke til og god bedring! Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Takk til mange, har fulgt en del av råda deres og er egentlig bra igjen, bare litt snufsete og hoster ganske hardt. Men ellers er jeg helt frisk. Tusen takk for alle svar, alt har vært til stor hjelp! :-D Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Paracet + hostesaft + nesespray + Fisherman's friends + søvn 1 Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Det jeg gjorde og det funka Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Nå er influensa et virus, men jeg anbefaler likevel at du inntar biola som effektivt dreper bakterier, kombiner det med blåbærekstrakt. Blåbær har ekstremt mangte gode sider, innta som de sa mye vann, få i deg c vitaminer. Ikke ligg i senga hele dagen, når du ligger i ro så senkes aktiviteten i kroppen og den reparerer seg selv saktere. Det er som en motor på tomgang, når den er på tomgang går alle prosesser i motoren saktere, inkludert de positive prosessene. Men heller ikke ha for lite søvn, en sliten kropp har lavere kapasitet til å reparere seg selv. Hold deg unna stress, stress utløser frie radikaler og skaper unødvendig disharmoni i kroppen. Ikke unnlat å spise vitaminrike måltider og ikke unnlat måltider i det hele tatt, jo mindre energi du inntar, jo saktere er prosessene i kroppen. Om du har penger, kjøp laktoferrin, det er en av de sterkeste immunstimulatorer på markedet. Bli kyssa på kinnet av kjæresten, det er beroligende og gir bedre evne til å mestre influensaen. Ikke nekt for at du har influensa, da blir du bare enda mer irritert, anerkjenn at du er fullstendig syk, og alt kan kun bli bedre derifra, en slik god mental holdning hjelper deg fortere å bli frisk. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Her stod det mye rart. Det er to ting som funker og det er antivirale medisiner og tid til å la ditt eget immunsystem håndtere saken. Alt annet blir å behandle symptomer. Men å være komfortabel når man er syk er jo veldig viktig. Personlig har jeg veldig god hjelp av å ta lange of varme dusjer. Det øker velværen, regulerer kroppstemperaturen, og hjelper til å med blåse ut snørr og gørr... Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Her stod det mye rart. Det er to ting som funker og det er antivirale medisiner og tid til å la ditt eget immunsystem håndtere saken. Alt annet blir å behandle symptomer. Men å være komfortabel når man er syk er jo veldig viktig. Personlig har jeg veldig god hjelp av å ta lange of varme dusjer. Det øker velværen, regulerer kroppstemperaturen, og hjelper til å med blåse ut snørr og gørr... Tradisjonelle medisiner hjelper som regel ikke i lengden, for de går rett på sykdommen og hindrer symptomene, mens den svekker immunforsvaret. Vitaminer og mineraler bygger opp og forsterker immunforsvaret, slik at kroppen selv er i stand til å bekjempe sykdommen og hindre fremtidige infeksjoner. Vitamin c er mye bedre for å bekjempe virus enn noen medisiner som legen kan gi, nettopp fordi vitamin c styrker immunforsvaret slik at kroppen selv kan nedkjempe viruset eller forhindre at det trenger inn. I tillegg så bør man også fp tilstrekkelig av vitamin D. Endret 21. januar 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hvis vi legger fra oss det vi skulle ønske hadde en innvirkning på ditt sykdomsforløp, og fokuserer på noe annet som kan tenkes å ha en målbar effekt, foreslår jeg følgende: ca 2-3 liter isoton væske pr døgn for å opprettholde væskebalansen. For å hjelpe på evt hodepine og andre smerter, ta maksdose av foretrukket reseptfri smertestillende. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Som de andre sa, mer veske og hodepinetabletter er tradisjonell måte å føle seg bedre på men kan ikke bekjempe influensa, ingen av delene fungerer til å bli kvitt influensa. Influensa er et virus. Det er kun vaksine som kan forebygge influensa. Endret 21. januar 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Som de andre sa, mer veske og hodepinetabletter er tradisjonell måte å føle seg bedre på men kan ikke bekjempe influensa, ingen av delene fungerer til å bli kvitt influensa. Influensa er et virus. Det er kun vaksine som kan forebygge influensa. Vaksine kan ikke forebygge influensa. Det er massevis med eksempler på at folk som er vaksinert mot influenså får influensa m mens de som ikke er vaksinert ikke får influensa. Jeg hørte også for et par dager siden om en dame i USA som brukte å vaksinere seg og likevel fikk influensa hvert år. Hun sluttet å vaksinere seg i 5 år, og da sluttet hun også å få influensa hvert år slik som før, og hun fikk ikke influensa på de fem årene. Men så ifjor ble hun tvunget til å ta vaksine fordi i USA er det nå blitt slik at folk blir forsøkt tvunget til å vaksinere seg, og mange har allerede mistet jobben fordi de ikke vil vaksinere seg. Og da fikk hun influensa igjen. Det absolutt beste for å forebygge influensa er rikelig med vitamin c, samt nok vitamin D og andre vitaminer og mineraler. Vitamin c er spesielt effektivt mot virus og virussykdommer. Men de dosene som staten anbefaler er alt for små. Nostradamus jobbet som lege under svartedauen, og han brukte vitamin c for å helbrede folk fra pesten. Endret 21. januar 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 mens de som ikke er vaksinert ikke får influensa. Hvordan beviser man at de som ikke er vaksinert mot influensa, stod imot influensa uten å først være infisert av influensa viruset? (hehe) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Det tok altså trådstarter ca. en uke å bli ferdig med influensaen. Akkurat som forventet - uansett hva man dytter i seg av overdoser av vitaminer og andre preparater. Og til den som tror at Biola dreper bakterier - se bedre etter på etiketten neste gang. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Det tok altså trådstarter ca. en uke å bli ferdig med influensaen. Akkurat som forventet - uansett hva man dytter i seg av overdoser av vitaminer og andre preparater. Gøy at du nevner dette, c-vitaminer ER immunforsvaret i form av en boks med piller. De er byggestenene for enzymene som reduserer skadene fra virus. Den uken han brukte å bli ferdig med influensaen er en prosess hvor c-vitamin er en del av "bensinen" til å bekjempe viruset. Så jeg registrerer det du sier med et lite smil Quiz til deg: Om en eldgammel mann på 80 år har vært uten mat, vitaminer og mineraler i en hel uke, så får han plutselig influensa, tror du immunforsvaret hans setter hans liv i fare eller tror du han helbreder seg selv like fort som en frisk ung mann? Og til den som tror at Biola dreper bakterier - se bedre etter på etiketten neste gang. Etiketten sier at de inneholder gode melkesyrebakterier. Og når du drikker det så produseres det en syre som tar knekken på de bakterier som er skadelige for deg (dreper de). Kan hende du misforstår gode fra dårlige bakterier. Endret 21. januar 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå